-
Date: Sun, 21 Jun 2009 13:15:49 +0200
From: Qlfon <r...@l...pl>
Reply-To: r...@l...pl
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Nawiercanie denka tłoka...
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.94.246.205
Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1245582952 91.94.246.205 (21 Jun 2009 13:15:52 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 20
X-Authenticated-User: rav.life
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:602607
[ ukryj nagłówki ]Powitac, przy sniadanieu ogladalem sobie dzisiaj "Biker build-off" na
Discovery. No i pojawilo sie cos z czym sie w zyciu nie spotkalem.
Kolesie budowali dwa sprzety do wyscigow na 1/4 mili i jedna ekipa
zastosowala dziwna technike:
wykonywali serie nawiercen denka tloka ok. 10 mm od krawedzi dookola
denka. Nawierty byly podobno tak glebokie ze prawie siegaly pierwszego
pierscienia uszczelniajacego. Wytlumaczenie jakie sie przy tej okazji
pojawilo mowilo o tym, ze cisnienie z komory spalania "dostajac" sie
ponizej denka tloka i "rozprezajac" sie w tych nawiertach w kierunku
scianki tloka poprawia docisk pierscienia do tuleji dzieki czemu
poprawia szczelnosc ukladu "tlok-blok". Nie bardzo widze jak to bym
mialo dzialac - przeciez dzieki takiej zwiekszonej objetosci komory
spalania spadnie stopin kompresji (silniki nie byly doladowane) wiec w
efekcie moc powinna byc nizsza. A moze te nawierty faktycznie dzialaja i
nawet strata na kompesji jest tego warta?
Czy szanowna grupa spotkala sie z czyms takim wczesniej i ma pojecie czy
to dziala?
Nie zebym chcial draga budowac ale taka ciekawostka mnie zastanowila:)
--
Qlfon, Kraków
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.09 11:46 Robert Rędziak
- 21.06.09 12:09 Qlfon
- 21.06.09 12:31 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=