eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNawiercanie denka tłoka...Nawiercanie denka tłoka...
  • Data: 2009-06-21 11:15:49
    Temat: Nawiercanie denka tłoka...
    Od: Qlfon <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Powitac, przy sniadanieu ogladalem sobie dzisiaj "Biker build-off" na
    Discovery. No i pojawilo sie cos z czym sie w zyciu nie spotkalem.
    Kolesie budowali dwa sprzety do wyscigow na 1/4 mili i jedna ekipa
    zastosowala dziwna technike:
    wykonywali serie nawiercen denka tloka ok. 10 mm od krawedzi dookola
    denka. Nawierty byly podobno tak glebokie ze prawie siegaly pierwszego
    pierscienia uszczelniajacego. Wytlumaczenie jakie sie przy tej okazji
    pojawilo mowilo o tym, ze cisnienie z komory spalania "dostajac" sie
    ponizej denka tloka i "rozprezajac" sie w tych nawiertach w kierunku
    scianki tloka poprawia docisk pierscienia do tuleji dzieki czemu
    poprawia szczelnosc ukladu "tlok-blok". Nie bardzo widze jak to bym
    mialo dzialac - przeciez dzieki takiej zwiekszonej objetosci komory
    spalania spadnie stopin kompresji (silniki nie byly doladowane) wiec w
    efekcie moc powinna byc nizsza. A moze te nawierty faktycznie dzialaja i
    nawet strata na kompesji jest tego warta?
    Czy szanowna grupa spotkala sie z czyms takim wczesniej i ma pojecie czy
    to dziala?
    Nie zebym chcial draga budowac ale taka ciekawostka mnie zastanowila:)
    --
    Qlfon, Kraków

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: