eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNawiercanie denka tłoka...Re: Nawiercanie denka tłoka...
  • Data: 2009-06-21 12:09:10
    Temat: Re: Nawiercanie denka tłoka...
    Od: Qlfon <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Rędziak pisze:
    > On Sun, 21 Jun 2009 13:15:49 +0200, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
    >> Powitac, przy sniadanieu ogladalem sobie dzisiaj "Biker build-off" na
    >> Discovery. No i pojawilo sie cos z czym sie w zyciu nie spotkalem.
    >> Kolesie budowali dwa sprzety do wyscigow na 1/4 mili i jedna ekipa
    >> zastosowala dziwna technike:
    >
    > Ona wcale nie jest dziwna.

    Dla mnie jest bo w zyciu tego nie widzialem wczesniej:)
    >> wykonywali serie nawiercen denka tloka ok. 10 mm od krawedzi dookola
    >> denka. Nawierty byly podobno tak glebokie ze prawie siegaly pierwszego
    >> pierscienia uszczelniajacego.
    >
    > Nie prawie, tylko sięgały do rowka, bo chodzi o to, żeby spaliny
    > wspomagały sprężystość pierścienia. Tylko teraz to się to trochę
    > inaczej robi -- Lateral Gas Port (takie małe otwory zaraz nad
    > pierwszym pierścieniem w lewym tłoku:
    No ok, ale w takim razie jak to dziala? Jesli one sa (w uproszczeniu -
    rownolegle do powierzchni dna tloka) to to rozprezanie bedzie dzialalo w
    kierunku centrum tloka a nie w kierunku na zewnatrz i dzieki temu
    moglbyby dociskac piercienie od srodka na zewnatrz?
    > http://www.carcraft.com/techarticles/piston_ring_tec
    hnology/photo_11.html,
    > po prawej konstrukcja ,,tradycyjna''), bo otwory przez denko
    > zapychają się nagarem i osłabiają okolice rowka.
    A te poziome nie beda? Tez sa powyzej pierscienia wiec maja taki sam
    kontakt z gazami powstajacymi w komorze a wiec i z nagarem. no chyba ze
    tu dochodza jakies zjawiska "Aerodynamiczne" ktore nie pozwalaja na
    osoadzanie sie nagaru.
    >
    >> Nie bardzo widze jak to bym
    >> mialo dzialac - przeciez dzieki takiej zwiekszonej objetosci komory
    >> spalania spadnie stopin kompresji (silniki nie byly doladowane)
    >
    > O 0.01 czy 0.001? Ile spalin może się zmieścić w rowku na
    > pierwszy pierścień?

    Kurcze, ludzie planuja glowice o 0,05 mm i podobno to daje jakis efekt.
    Poza tym tamte otworki byly calkiem spore 3-4 mm srednicy OIDP. jaka
    pojemnosc w tym juz by byla:) Troche mi to pachnie jakims technicznym
    voodoo. Teraz sobie poszperam po necie moze sa jakies porownania przed i
    po tym lateral gas port:)
    >> Czy szanowna grupa spotkala sie z czyms takim wczesniej i ma pojecie czy
    >> to dziala?
    >
    > http://www.carcraft.com/techarticles/piston_ring_tec
    hnology/index.html
    >
    > r.
    Wiedzialem, ze sie tu czegos dowiem, dzieki!

    --
    Qlfon, Kraków

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: