  • 1. Data: 2013-02-03 20:52:17
    Temat: Narodowy program bezpieczenstwa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.ocenprogrambrd.pl/

    Przeczytac, ocenic, wyslac opinie.

    Tylko nie op* sie, bo wprowadza Vision Zero i powiedza ze spoleczenstwo tak
    chce :-P

    P.S. Tak na szybko ... tam wspominaja o programie Gambit z 2005r .. ktos
    slyszal, zna ?

    J.

  • 2. Data: 2013-02-03 21:19:23
    Temat: Re: Narodowy program bezpieczenstwa
    Od: <5...@8...211923.invalid> (Tom N)

    J.F. w

> [...]

    > chce :-P

    > P.S. Tak na szybko ... tam wspominaja o programie Gambit z 2005r .. ktos

    Nawet gdyby nie słyszał i nie znał, to mógłby w załączonym przez Ciebie "do
    przeczytania, ocenienia..." wyczytać:

    "W okresie obowiązywania Programu GAMBIT 2005 na poziomie krajowym
    podejmowane były liczne działania edukacyjne, prewencyjne i
    infrastrukturalne wpisujące się w kierunki działań programowych. Niestety,
    podjęto tylko 84 ze 144 zadań (58%) przewidzianych do realizacji.
    Jednocześnie w wielu przypadkach decyzje polityczne i administracyjne były
    niezgodne z programem GAMBIT 2005."

    I znowu wyszło, że trolujesz ;P

    PS
    Tak cfanie pedeefa skroili, że nie da się copy&paste normalnie zrobić...

    Więc podsumowanie: "33% zabitych jest w związku z pieszymi na jezdni"
    "15-20%" to czołówki, "w związku z brakiem rozdzielenia jezdni"
    "do równie niebezpiecznych" (tak jak na skrzyżowaniach) "należą te związane
    z najechaniem na przeszkodę (drzewo lub słup) zlokalizowaną zbyt blisko
    krawędzi jezdni"

    Wynika, że ponad 80% wypadków śmiertelnych jest z powodu infrastruktury
    drogowej...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2013-02-03 22:00:36
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-02-03 20:52, J.F. pisze:

> [...]
    > chce :-P
    >
    > P.S. Tak na szybko ... tam wspominaja o programie Gambit z 2005r .. ktos

    Przecież ta strona to (kolejna) kpina ze społeczeństwa.
    Wam się wydaje, że ktoś będzie czytał tysiące (więcej) wpisów? Jak
    inaczej, jak nie z udziałem człowieków/operatorów obrobić tak stworzoną
    ankietę?
    Jakąkolwiek możliwość zautomatyzowanego obrobienia wyników i uzyskania
    czytelnych i miarodajnych danych dałaby ankieta z (sensownie!)
    postawioną setką pytań, na które można odpowiedzieć tak/nie/tita mi to,
    ew. wpisać dane liczbowe.
    --------------------
    Czy Twoim zdaniem w ostatnich latach stan dróg:

    poprawił się [ ], pogorszył się [ ]

    Czy uważasz, że zamiast rozdzielać ciągi piesze od kołowych - należy w
    ramach ratowania budżetu ograniczać prędkość na drogach dwujezdniowych:

    tak [ ], nie [ ]

    Czy Twoim zdaniem fotoradarów jest dość, czy powinno być ich więcej

    Dość [ ], Za mało [ ], Postawmy tyle, żeby pętli starczyło dla
    wszystkich 460-ciu + wszystkich pracowników ministerstw transportu i
    finansów [ X ]
    -----------

    A tak - mamy kolejny przykład kpiny w żywe oczy ze społeczeństwa:
    "przecież pytaliśmy!"

  • 4. Data: 2013-02-03 22:54:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2013 21:19:23 +0100, Tom N napisał(a):
> [...]
    > podejmowane były liczne działania edukacyjne, prewencyjne i
    > infrastrukturalne wpisujące się w kierunki działań programowych.

    Ja wiem ze moglbys, sam wyczytalem. Ja sie pytam czy od 2005 cos slyszales
    o tym programie ? Tajny i poufny czy co ?

> [...]
    > krawędzi jezdni"
    >
    > Wynika, że ponad 80% wypadków śmiertelnych jest z powodu infrastruktury

    No wiesz, to akurat gdzies po szwedzku mozna wyczytac.
    Oni kiedys pomysleli "skad sie biora wypadki", i doszli do ciekawych
    wnioskow: 33% to piesi ... usunac pieszych z jezdni. A moze to
    nieekologicznie, to usunac samochody z przejsc.
    30% na skrzyzowaniach ... zlikwidowac skrzyzowania. Zbudowac ronda
    20% czolowki ? rozdzielic pasy. Pieprzyc ze sa tylko dwa, bedzie barierka
    na srodku nie bedzie wypadkow.

    I wlasciwie bym przyznal racje, gdyby nie to ostatnie. Bo oczywiscie tak
    bedzie, dobre rozwiazania za drogie.
    I przedostatnie tez ... znow przejechalem nowa obwodnice Tynca na 35 ...
    niby wazna droga, dwie jezdnie, 4 pasy ... tylko 5 rond na odcinku 5 km ...
    bezpiecznie pewnie bedzie ... dopoki sie ktos nie wk* i na rondzie nie
    zwolni ..

    J.