  • 1. Data: 2011-12-29 18:59:24
    Temat: Napis węglem C14
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    Przed chwilą (19:49) w Wiadomościach (TVP1)
    "Całun Turyński, według badań, ma pochodzić z XIVw. Świadczy o tym napis
    węglem <C14>"

    Tak Jezus karze tych co nie płacą abonamentu...

  • 2. Data: 2011-12-30 06:21:42
    Temat: Re: Napis węglem C14
    Od: Dominik & Co <D...@c...invalid>

    W dniu 29-12-2011 19:59, Marcepan rzecze:

    > "Całun Turyński, według badań, ma pochodzić z XIVw. Świadczy o tym napis
    > węglem <C14>"

    Ty się ciesz, że "radiocarbon dating" nie przetłumaczyli jako
    "randkowanie z radiowęglem"...

    BTW po co oglądać cały Dziennik TV*? Wystarczy najbardziej
    wiarygodną część, czyli prognozę pogody...

    * Tak, wiem o zmianie nazwy, analogicznie milicja->policja.
    Aż się chce zacytować Stańczyka z Hołdu Pruskiego
    "Iżby zmienili dusze, a nie płaszcze..."

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-12-30 20:30:44
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > Ty się ciesz, że "radiocarbon dating" nie przetłumaczyli jako
    > "randkowanie z radiowęglem"...

    Intryguje mnie ten napis o treści "c14" na całunie. Wiek czternasty po
    włosku to "trecento", po aszkenazyjsku "?????" a Rzymianie na 14 mówili
    wtedy "ksif" czy też "xiv" więc to sam Jezus najprawdopodobniej oznaczył
    swój całun po angielsku.

    Aż sobie tą perełkę dziennikarstwa zarchiwizowałem:
    Źródło:
    http://195.245.213.224/snode12/489b795aa2fb71a8-f2be
    8cf08d5b698-b5bfccb1751d6ee8.wiadomosci-1930-2011122
    9.wmv