  • 11. Data: 2012-01-27 10:22:36
    Temat: Re: Napięcie odniesienia ok 2.5V ale na kilkanascie mA.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello shg,

    Friday, January 27, 2012, 11:03:16 AM, you wrote:

    > Chodziło mi o wytłumienie tych śmieci przed TL431 (np. podzielenie
    > zasilania na dwie sekcje odseparowane obwodami LC).
    > To samo dotyczy LM317, dla wyższych częstotliwości tłumienie (PSRR)
    > jest niskie (lub prawie żadne dla kilku MHz), więc wypada to wstępnie
    > wytłumić pasywnie.

    Ale to można i trzeba zrobić bez względu na to, co jest dalej.

    Osobiście odrzucam TL431 i odradzam gorąco klientom jego stosowanie ze
    względu na wprowadzane niestabilności.

    [... reszta rozważań słuszna do bólu ...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2012-01-27 20:36:07
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > referencyjnego w procesorze *oraz* jednoczesnie 2 potencjometry. Zdaje
    > się że źrodlo wewnętrzne jest za slabe na wysysanie prądu. Ponieważ
    > mierzę względne wychylenie potencjometru to stabliność temperaturowa
    > nie ma znaczenia, chodzi tylko żeby bylo na tyle stabilne żeby zasilić
    > przetwornik 10bit i na tyle wydajne zeby wyciągnąć kilka mA do
    > zasilania potencjometrow.
    >
    > Ostatecznie może wystarczy jakiś odpowiednik 78l05/le33 tylo na 2.5V
    > zamiast super stabilnych referencji? Zasilanie przychodzi z 12V i jest

    LP2951ACM/NOPB?
    Cena raczej nie zabije :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2012-01-27 22:21:27
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > ma znaczenia, chodzi tylko żeby bylo na tyle stabilne żeby zasilić
    > przetwornik 10bit i na tyle wydajne zeby wyciągnąć kilka mA do zasilania

    Co to znaczy kilka mA? Sprawdź ile faktycznie potrzebujesz. Np. seria
    REF50xx ma 10mA. W Twoim przypadku REF5025. Tylko nie przesadź z
    precyzją źródła, bo procesor może się nie poznać na precyzji :-). Może
    aż takiego dobrego nie potrzebujesz. Jeżeli zdecydujesz się własnie na
    REF50xx, to projektuj płytkę tak aby naprężenia nie przenosiły się na
    scalak. W praktycznym rozwiązaniu widziałem laminat tak podcięty z dwóch
    stron, że układ wzorca był na wąskim pasku. Wszystkie ścieżki szły tym
    paskiem. Wygladał jak półwysep.
    Maciek