  • 61. Data: 2014-03-14 01:00:43
    Temat: Re: Nalewki a nowe opony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Znaczy co byś wolał, naukowe potwierdzenie, że zużyta opona, z
    > doklejonym kawałkiem nowej gumy (o składzie na chybił trafił) jest
    > lepsza niż opona nowa z gumą o składzie w 100% dla niej przewidzianym?
    > Chyba CI się nic takiego znaleźć nie uda.

    Nie, wolałbym merytoryczną dyskusję.

    Zapewne w wielu zastosowaniach nalewka bedzie gorsza od nowej opony.
    Pytanie jak bardzo?
    A moze w niektorych bedzie lepsza?

    Bo przy zapewnieniu podobnych walorów jest po prostu tansza?

    Zwracam uwagę, że pytałem w kontekscie konkretnego zastosowania: spokojnej
    jazdy z stosunkowo niewielkimi predkosciami.

  • 62. Data: 2014-03-14 18:08:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie, wolałbym merytoryczną dyskusję.
    >
    > Zapewne w wielu zastosowaniach nalewka bedzie gorsza od nowej opony.

    Nie ma takiego w którym mogłaby być lepsza.
    No chyba że to opona No Name - tzn, chiński badziew, wtedy może być różnie.

    > Pytanie jak bardzo?
    > A moze w niektorych bedzie lepsza?
    >
    > Bo przy zapewnieniu podobnych walorów

    Nie ma takiej opcji, żeby zapewniła podobne walory.
    Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie
    dobrana.

  • 63. Data: 2014-03-14 18:25:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-14 18:08, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w

    > Nie ma takiej opcji, żeby zapewniła podobne walory.

    Kolejny z kwantyfikatorami ogólnymi, ale bez żadnego uzasadnienia poza
    własnym, głębokim przekonaniem :>

    > Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie
    > dobrana.

    Działa lepiej, szczególnie luzem...

  • 64. Data: 2014-03-14 20:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie ma takiego w którym mogłaby być lepsza.
    > No chyba że to opona No Name - tzn, chiński badziew, wtedy może być
    > różnie.

    Ale mówiac lepsza mam na mysli całościową ocenę - czyli jakosc ale i cena.

    > Nie ma takiej opcji, żeby zapewniła podobne walory.
    > Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie
    > dobrana.

    A dlaczego twierdzisz, ze przypadkowa?

  • 65. Data: 2014-03-14 20:05:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > A dlaczego twierdzisz, ze przypadkowa?

    A jak myślisz, skąd mają surowiec do nalewania?
    Segregują na przemiał bieżnik tylko z opon np. Goodyear F1?
    Czy z wszystkich jak leci, które uda mi się dorwać?

  • 66. Data: 2014-03-15 06:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A jak myślisz, skąd mają surowiec do nalewania?
    > Segregują na przemiał bieżnik tylko z opon np. Goodyear F1?
    > Czy z wszystkich jak leci, które uda mi się dorwać?

    Niestety nie wiem, ale rozumiem sugestię :)

  • 67. Data: 2014-03-15 11:46:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 20:05:10 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > A jak myślisz, skąd mają surowiec do nalewania?

    A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
    Gumę to się chyba ciężko przetapia.

    W każdym razie w nalewkach sportowych które ja kupuję, guma jest nowa, w
    dodatku można sobie kupić te opony w wybranych przez siebie twardościach
    mieszanki.
    No ale ja na przyczepność nie narzekam, tylko na wytrzymałość kordu.

    Tak się właśnie zastanawiam czy na te bąble nie pomoże gdyby do opony
    wkładać dętkę.

  • 68. Data: 2014-03-15 13:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
    > Gumę to się chyba ciężko przetapia.

    Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
    A skoro pisze to chyba wie.

  • 69. Data: 2014-03-15 14:25:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
    > A skoro pisze to chyba wie.

    Popełniłem kiedyś ten błąd i kupiłem bieżnikowa Markgumy.
    U ich producenta, więc w międzyczasie naopowiadali mi to i owo.

  • 70. Data: 2014-03-15 14:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
    > Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
    > A skoro pisze to chyba wie.

    Raczej sie nie slyszy o przerobie gumy na nowa, predzej o spalaniu w
    cementowniach (cenne paliwo, a instalacja odsiarczania jest).
    Nie wiem jak z jakimis syntetykami - byc moze to sie daje przerobic.

    Wiec jesli nie nowa, to raczej w postaci zmielonej i
    dodatku/wypelniacza.

    J.