  • 41. Data: 2019-04-14 20:01:41
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 14 Apr 2019 06:38:42 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Mój Yaris benzynowy pali w mieście 7.0. Hybryda pali poniżej 5 w tym
    >samym mieście (plotka głosi, że nawet 4).

    Plotka. Mnie jest ciężko zejśc poniżej 5 litrów. Bardziej oscyluje
    koło 6.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 42. Data: 2019-04-15 06:14:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 18:59, Budzik pisze:

    > Roznie.
    > W trasach pali jakies 7,5
    > W miescie jakies 8-9. Duzo zalezy od temperatury ale duzo od stylu jazdy
    > - jak mi sie chce to 8, jak mniej mi sie chce to 9 :)))

    A ile z raportu spalania? Powietrze wozisz czy kamienie? Zresztą ten
    cały raport jest trochę bez sensu, bo nie ma rubryczki jazda 100% miejska.

    Shrek

  • 43. Data: 2019-04-15 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Zyskuje się na sprawności. Silnik nie musi napędzać bezpośrednio kół
    > ale może ładować baterie silnika elektrycznego, które są buforem
    > pozwalających optymalizować zakres pracy silnika spalinowego.

    mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100% podnosi
    sprawnosc całego układu?
    Hmm...
    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przeciez hybryda nie działa tak, ze
    spalinowy silnik ładuje tylko aku, on takze napedza koła...

    > Ponadto silnik spalinowy w hybrydzie jest znacznie prostszy, mniej
    > wysilony (np. 1.5 w Yarisie ma 74 KM), mniej awaryjny.

    Czyli doszlismy do wniosku ze wysilanie silników i obudowywanie ich
    dziesiatkami dodatkowych czesci nie ma sensu? Wow... :)

    > Mnie to zachęca. Postanowiłem, że następny mój samochód to będzie
    > hybryda. Nie zamierzam Was na siłę przekonywać.

    Na siłe to nie. Ale ja cały czas szukam merytorycznych argumentów.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 44. Data: 2019-04-15 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tutaj masz link do strony z ktorej dowiesz sie ze idiotycvzny
    > obowiazek jazdy na swiatlach w sloneczny dzien nie jest powszechny w
    > Europie.
    > https://www.smartdriver.pl/w-ktorych-krajach-europy-
    trzeba-jezdzic-na
    > -swiatlach-przez-cala-dobe?categoryName=twoj-samocho

    Znów nie odpowiadasz na pytanie.

    Pomijam to ze według zalinkowanego tekstu, jednak jest powrzechne,
    zwłaszcza poza terenem zabudowanym!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 45. Data: 2019-04-15 11:59:39
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-04-13 o 14:59, Marcin N pisze:
    > Dowiedziałem się dziś, że Unia szykuje nową normę Euro 6-coś-tam, która w zasadzie
    uniemożliwi stosowanie silników innych niż co najmniej hybrydowe.

    > Emisja CO2 ma zostać ograniczona ze 125 do około 80 g/km.

    Nie no.
    Mam nadzieję, że przyszłość nie jest aż tak czarna.

  • 46. Data: 2019-04-15 12:54:36
    Od: p...@g...com

    --Mam nadzieję, że przyszłość nie jest aż tak czarna.

    przyszlosc jest zielona :-)

    https://www.welt.de/motor/news/article167674796/Was-
    ist-Euro-6d-TEMP.html

    RDE-Messungen haben offenbart, dass viele aktuell am Markt befindliche
    Euro-6-Fahrzeuge weit mehr als das Doppelte der eigentlich zulässigen Stickoxide
    emittieren.

    wyniki w realu wykazaly ze auta z Euro 6 emituja ponad dwukrotnie tego co dozwolone
    :-) czyli szanse ze E6d w trybie RDE spelni wymagania sa niewielkie

    Wie Thomas Koch, Professor am Karlsruher Institut für Technologie (KIT) in einem
    Interview mit der Helmholtz Gesellschaft erläuterte, ist eine Reinigung mit Harnstoff
    erst ab 180 bis 200 Grad wirkungsvoll. Bei vielen Fahrzeugen der ersten
    Euro-6-Generation verhinderte eine der Effizienz zuträgliche niedrige
    Abgastemperatur-Strategie diesen optimalen Reinigungsprozess.

    profesor wyjasnia ze pierwsza generacja Euro 6 ma po prostu za niska temperature
    spalin aby efektywnie oczyscic spaliny, efekt latwy do przewidzenia ... jak dla mnie
    sa w czarnej dupie :-)

  • 47. Data: 2019-04-15 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > A ile z raportu spalania?

    Chyba minimum dyche

    > Powietrze wozisz czy kamienie?

    Nic jakiegos super ciezkiego - to prawda.

    > Zresztą ten
    > cały raport jest trochę bez sensu, bo nie ma rubryczki jazda 100%
    > miejska.

    Mysle ze gdybym jezdził 100% miasto to koło dyszki by było spokojnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 48. Data: 2019-04-15 14:21:25
    Od: p...@g...com

    niech zyja elektryki :-)

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24661130,rz-w-pr
    zyszlym-roku-ceny-pradu-o-30-50-proc-wyzsze-analityc
    y.html#s=BoxOpImg1

    i najlepsze :-)

    Minister energii w wywiadzie dla WNP zaznaczył z kolei, że w związku z antyemisyjną
    polityką Unii Europejskiej ceny energii elektrycznej wzrosły ostatnio w krajach UE o
    około 50 proc. Mieszkańcy "starej UE" przeciwko temu jednak nie protestują.

    tak a zolte kamizelki to wyraz poparcia dla francuskiego rzadu :-)

  • 49. Data: 2019-04-15 15:11:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >I co? Chcesz powiedziec ze jazda na swiatłach nie pomaga?
    >Z tego co pamietam dane, jezeli sie je dobrze zanalizuje, pokazuja ze
    >pomaga.

    Tak pomaga, ze Austryjacy sie wycofali z nakazu.

    Co do ceny ... trudno ocenic, wzrost spalania przez swiatla jest
    praktycznie niemierzalny.
    Moze i najdrozsze, ale w praktyce - tyle co nic, przynajmniej w
    porownaniu do innych kosztow jazdy.

    Kto chce tanio, ten niech kupi sobie miesieczny na tramwaj, bo autobus
    jest be :-)

    J.

  • 50. Data: 2019-04-15 16:16:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Europie.
    >https://www.smartdriver.pl/w-ktorych-krajach-europy
    -trzeba-jezdzic-na-swiatlach-przez-cala-dobe?categor
    yName=twoj-samochod

    Jednoczesnie to jest ta sama Europa, w ktorej sa obowiazkowe swiatla
    do jazdy dziennej.

    Ale prawde mowiac - one maja troche wiecej sensu ... a moze raczej
    troche mniej wad ...

    J.