  • 31. Data: 2019-04-14 17:59:49
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mnie nie pomaga o ile nie jest noc. Sa kraje gdzie byl obowiazek jazdy w sloneczny
    dzien na swiatlach i zostal zniesiony.

  • 32. Data: 2019-04-14 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Mój Yaris benzynowy pali w mieście 7.0. Hybryda pali poniżej 5 w tym
    > samym mieście (plotka głosi, że nawet 4).

    A to mnie w sumie dopiero teraz zastanowiło...
    Jezdziłem przez jakis czas citroenem zx rocznik 95.
    To auto paliło mi jakies 7 litrów paliwa.
    A ty mowisz ze nowoczesna toyota tez pali 7? Zadnego postepu przez 20
    lat?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 33. Data: 2019-04-14 18:07:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jazda w korku naladuje hamowaniem akumulator? Jedyny zysk to do pewnego momentu brak
    pracy silnika spalinowego w korku. Start stop spelnia prawie ta sama role i jest
    tanszy o kilkadziesiat tysiecy zlotych.

  • 34. Data: 2019-04-14 18:15:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Mowisz o autocentrum?

    O raport spalania. Tak - wychodzi, że to jedno i to samo. Tam kłamią jak
    w maglu - każdy sobie wmawia, że jego pali mniej niż inne;)

    > Co ciekawe dla mojego dukaciaka raporty pokazuja wiecej niz mi pali.
    > Sporo wiecej.

    Dukaciakiem to w trasy jeżdzisz czy po mieście?

    Shrek

  • 35. Data: 2019-04-14 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Mnie nie pomaga o ile nie jest noc. Sa kraje gdzie byl obowiazek
    > jazdy w sloneczny dzien na swiatlach i zostal zniesiony.

    ROTFL
    Wiesz ze nie pytałem czy tobie indywidualnie pomaga tylko jak wypadają w
    tym temacie statystyki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 36. Data: 2019-04-14 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > O raport spalania. Tak - wychodzi, że to jedno i to samo. Tam kłamią
    > jak w maglu - każdy sobie wmawia, że jego pali mniej niż inne;)

    > Dukaciakiem to w trasy jeżdzisz czy po mieście?

    Roznie.
    W trasach pali jakies 7,5
    W miescie jakies 8-9. Duzo zalezy od temperatury ale duzo od stylu jazdy
    - jak mi sie chce to 8, jak mniej mi sie chce to 9 :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 37. Data: 2019-04-14 19:32:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tutaj masz link do strony z ktorej dowiesz sie ze idiotycvzny obowiazek jazdy na
    swiatlach w sloneczny dzien nie jest powszechny w Europie.
    https://www.smartdriver.pl/w-ktorych-krajach-europy-
    trzeba-jezdzic-na-swiatlach-przez-cala-dobe?category
    Name=twoj-samochod

  • 38. Data: 2019-04-14 19:41:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-14 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > To auto paliło mi jakies 7 litrów paliwa.
    > A ty mowisz ze nowoczesna toyota tez pali 7? Zadnego postepu przez 20

    Po pierwsze - miasto miastu nierówne. Nie da się porównać.
    Po drugie: jakiego rewolucyjnego postępu oczekujesz? Przez ostatnie 20
    lat silniki nadal spalają to samo paliwo, dalej poruszają przeciętnie
    czterema tłokami, itd. Zasada pracy ciągle taka sama. Nie widzę tu
    możliwości dużych zmian.

    Można żonglować ilością biegów, dodawać turbo - to wszystko, żeby
    optymalizować zakres pracy silnika.

    Za to przez 20 lat samochody zrobiły się cięższe. Teraz typowy kompakt
    waży ponad 1250 kg, kiedyś, np. stare Renault 9 ważyło poniżej tony.

    --
    MN

  • 39. Data: 2019-04-14 19:45:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-14 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Co to znaczy ze w optymalnych warunkach?
    > Co sie zyskuje?

    Zyskuje się na sprawności. Silnik nie musi napędzać bezpośrednio kół ale
    może ładować baterie silnika elektrycznego, które są buforem
    pozwalających optymalizować zakres pracy silnika spalinowego.

    Ponadto silnik spalinowy w hybrydzie jest znacznie prostszy, mniej
    wysilony (np. 1.5 w Yarisie ma 74 KM), mniej awaryjny.

    Mnie to zachęca. Postanowiłem, że następny mój samochód to będzie
    hybryda. Nie zamierzam Was na siłę przekonywać.

    --
    MN

  • 40. Data: 2019-04-14 19:47:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Jazda w korku naladuje hamowaniem akumulator? Jedyny zysk to do pewnego momentu
    brak pracy silnika spalinowego w korku. Start stop spelnia prawie ta sama role i jest
    tanszy o kilkadziesiat tysiecy zlotych.

    Kilkadziesiąt tysięcy? Aleś przywalił...

    --
    MN