  • 41. Data: 2009-05-14 20:46:01
    Temat: Re: Nagrywarka DVD + dvb-t
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > Niech sie emerycie nie boja, ktos im zasponosoruje skrzynke.

    To ja wtedy pójdę pod sejm dopominać się o wcześniejszą emeryturę ;-)
    Chociaż może lepiej nie... kupione lepiej smakuje... a w tych tunerach
    dla babć pewnie TV TRWAM będzie niezmiennie na pozycji 1 ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 42. Data: 2009-05-14 21:48:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:guhvqd$qar$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Uparcie znikasz wszystkie inne tunery oprócz zewnętrznych stacjonarnych,
    > czy tylko mi się zdaje?

    >Bo mnie interesują właśnie stacjonarne tunery.

    A kto na poważnie oferuje w Polsce stacjonarne tunery z samym mpeg-2?

    > Albo wbudowane w TV.

    I co, liczyłeś o ile upgrade tunera do mpeg-4 podwyższa cenę tv?

  • 43. Data: 2009-05-15 05:31:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > A kto na poważnie oferuje w Polsce stacjonarne tunery z samym mpeg-2?

    Nie rozumiem pytania. IMO pełno jest tunerów nie obsługujących mpeg-4.

    > I co, liczyłeś o ile upgrade tunera do mpeg-4 podwyższa cenę tv?

    Nie liczyłem. Pewnie na dłuższą metę jest to rząd paru USD, ale cena
    takiego TV będzie wyższa o kilkadziesiąt a może i kilkaset USD ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 44. Data: 2009-05-15 08:09:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:guiun3$cmc$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > A kto na poważnie oferuje w Polsce stacjonarne tunery z samym mpeg-2?

    >Nie rozumiem pytania. IMO pełno jest tunerów nie obsługujących mpeg-4.

    No to nie powinieneś mieć problemów ze wskazaniem takiego konkretnego, żeby
    pokazać tą drastyczną różnicę cenową.

    > I co, liczyłeś o ile upgrade tunera do mpeg-4 podwyższa cenę tv?

    >Nie liczyłem. Pewnie na dłuższą metę jest to rząd paru USD, ale cena
    >takiego TV będzie wyższa o kilkadziesiąt a może i kilkaset USD ;-)

    Nie liczyłeś, ale wiesz?
    Ehhhhh....

  • 45. Data: 2009-05-15 08:23:30
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nie liczyłeś, ale wiesz?
    > Ehhhhh....

    Po prostu się domyślam, bo wiem jaka jest polityka cenowa firm
    produkujących elektronikę. Telefony komórkowe, piloty uniwersalne (nie
    tylko chińskie z targu), komputery... W skrócie mówiąc, dodajesz scalak
    za kilka-kilkanaście USD, ale dzięki temu, że jest nowa funkcjonalność,
    cena rośnie o kilkadziesiąt USD. Chyba najbardziej drastyczny przykład
    to piloty uniwersalne. Taki Thomson dla 2 urządzeń kosztował kiedyś 20
    zł, a miał dokładnie to samo, co taki dla 3 urządzeń za 40. Ta sama
    płytka, te same układy, ta sama obudowa. Co je różniło? Jeden (słownie
    jeden) guzik z gumy przewodzącej. Nie uwierzę, że to jest warte 20 zł. W
    telefonach komórkowych Motoroli było jeszcze lepiej, bo tam od
    ustawienia paru bitów w pamięci konfiguracyjnej pojawiały się pewne
    możliwości albo znikały, i to często bez konieczności zmian w sprzęcie
    (jeśli Cię to interesuje, to tekst jest tu:
    http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/motorola.html)
    Czy w przypadku MPEG-2 i MPEG-4 będzie inaczej? Wątpię, ale bardzo chcę
    się zdziwić. Czego i innym życzę.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 46. Data: 2009-05-15 08:33:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > No to nie powinieneś mieć problemów ze wskazaniem takiego konkretnego,
    > żeby pokazać tą drastyczną różnicę cenową.

    Skoro nie możesz sam wyszukać, to proszę bardzo. Pierwszy lepszy sklep:
    www.satsklep.pl (nie żebym reklamował, ale piszę, skąd mam dane):
    Najtańszy tuner Optibox 1000 - 99 zł
    Najtańszy z MPEG4 - około 500 zł (co prawda z HDTV, ale nie znalazłem
    tunera MPEG-4 bez HDTV, chyba że do tunera MPEG-2 dodać moduł dostępu,
    ale to i tak wyjdzie drożej)
    Może dla Ciebie 400 zł to mała różnica, ale niektórzy muszą za to
    przeżyć 2 tygodnie.

  • 47. Data: 2009-05-15 08:46:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:

    >Najtańszy tuner Optibox 1000 - 99 zł

    Ale o czym Ty mówisz?
    O tunerach satelitarnych?

    Przecież tłumaczyłem Ci, że mpeg-4 w satelitach jest traktowany po
    macoszemu, poza tym piszesz nie na temat.
    Poszukaj wśród naziemnych.

    To już różnica jest znacznie mniejsza, 150 zł vs 300 zł.
    I to mimo że dvb-t w Polsce oficjalnie nie ruszyło.
    Jak ruszy to będzie zbliżona do zera.

  • 48. Data: 2009-05-15 09:14:23
    Od: habek <h...@o...pl>

    > Czyli dobrze pamiętałem, że startowali z mpeg-4 dla każdego kanału?
    > Pewnie po starcie TnK żeby nie dublować kanałów, zostawili je tylko w
    > mpeg2 - to nawet rozsądne.

    Przecież TVN miał "od zawsze" własny transponder, z którego były
    nadawane programy dla C+ i CP w mpeg-2. Co chyba znaczy, że startowali z
    mpeg-2 i nic na siłę nie zmieniali dla TnK. Gdy powstała n-ka, żeby
    zaoszczędzić, nowe kanały zaczęli nadawać w mpeg-4.

  • 49. Data: 2009-05-15 10:07:51
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Poszukaj wśród naziemnych. To już różnica jest znacznie mniejsza, 150
    > zł vs 300 zł.

    OK, 150 zł to nie 400, ale dla wielu osób dalej poza zakresem możliwości.

    > I to mimo że dvb-t w Polsce oficjalnie nie ruszyło. Jak ruszy to
    > będzie zbliżona do zera.

    To jaką prognozujesz cenę tunera (stacjonarnego, bo zakładając najniższe
    koszty taniej jest dokupić tuner niż zmieniać TV na nowy, którego
    możliwości - wobec braku HDTV - na razie się i tak nie wykorzysta).

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 50. Data: 2009-05-15 14:21:25
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński wrote:

    > OK, 150 zł to nie 400, ale dla wielu osób dalej poza zakresem możliwości.

    nie przesadzaj, to przeciez tylko roczny abonament rtv :D

    gacek