  • 61. Data: 2009-05-19 05:38:03
    Temat: Re: Nagrywarka DVD + dvb-t
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Pete napisał:
    > A czy od mpeg2 wzrasta globalne ocieplenie?

    W pewnym sensie tak.
    MPEG-2 wymaga w danym pasmie częstotliwości mieści mniej programów, więc
    przy stałej liczbie programów i szerokości pasma potrzeba więcej
    transponderów, czyli więcej zasilania, a stąd może być wzrost ocieplenia ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 62. Data: 2009-05-19 09:18:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.05.09 7:38, Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > przy stałej liczbie programów i szerokości pasma potrzeba więcej
    > transponderów, czyli więcej zasilania, a stąd może być wzrost ocieplenia

    Tak tak. A satelita polaczony jest takim dluuuuuugim 40 km kablem do
    gniazdka 220V. :P

    Poza tym wyprodukowanie dekodera MPEG-4 wymaga wiekszych nakladow niz
    dla MPEG-2.

    --
    Pete

  • 63. Data: 2009-05-19 09:19:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 18.05.09 22:38, a...@p...pl pisze:
    > ale mpeg-2 to jest uwstecznianie sie
    > mpeg-4 to postep.
    >
    > No bo skoro mpeg-2 jest taki dobry, to co wystartowali z mpeg-4 w
    > swoich tunerach do N? Przeciez wiecej zaplacili na wejsciu, a mogli
    > mniej?

    Wiecej za dekoder, mniej za transponder.
    Per saldo do przodu.

    --
    Pete

  • 64. Data: 2009-05-19 09:22:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 19 May 2009 11:18:06 +0200, Pete napisał(a):

    > Poza tym wyprodukowanie dekodera MPEG-4 wymaga wiekszych nakladow niz
    > dla MPEG-2.

    To jest trzeci rodzaj prawdy - pomijając wydanie 4 dolarów na zakup układu
    scalonego X zamiast dwóch dolarów na zakup układu scalonego Y

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 65. Data: 2009-05-19 09:38:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.05.09 11:22, Waldek Godel pisze:

    > To jest trzeci rodzaj prawdy - pomijając wydanie 4 dolarów na zakup układu
    > scalonego X zamiast dwóch dolarów na zakup układu scalonego Y

    Skoro tak uparcie sie trzymasz swojej wersji rzuc linkiem do cennika
    producentow, zeby zweryfikowac ta $2 roznice.

    W przeciwnym wypadku zamilcz na wieki. :P

    --
    Pete

  • 66. Data: 2009-05-19 14:00:07
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Pete napisał:
    > Tak tak. A satelita polaczony jest takim dluuuuuugim 40 km kablem do
    > gniazdka 220V. :P

    Niby nie jest, ale na pewno też się grzeje, nawet jeśli pobiera energię
    słoneczną ;-)

    > Poza tym wyprodukowanie dekodera MPEG-4 wymaga wiekszych nakladow niz
    > dla MPEG-2.

    Myślę, że przy produkcji masowej nie będzie to miało znaczenia.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *