  • 21. Data: 2009-05-13 22:27:01
    Temat: Re: Nagrywarka DVD + dvb-t
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Płacę od pierwszego miesiąca w którym Cyfra+ włączyła HD i zaczęła
    > rozprowadzać dekodery HD.

    >Nic tylko pogratulować.

    Bez przesady.
    Dopłata rzędu 6 zł (tak jest obecnie) na miesiąc to żadna kasa.
    Zwłaszcza że staram się korzystać z rabatów. ;-)

  • 22. Data: 2009-05-14 04:52:48
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Dopłata rzędu 6 zł (tak jest obecnie) na miesiąc to żadna kasa.
    > Zwłaszcza że staram się korzystać z rabatów. ;-)

    Tym bardziej należą się gratulacje. :-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 23. Data: 2009-05-14 04:54:18
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > W dvb-t o którym dyskutujemy, w naszym kraju ,więcej programów SD leci w
    > mpeg-4 niż w mpeg-2.

    Naziemnie? To możliwe, bo mpeg-2 nadaje tylko testowo. Ale w przypadku
    transmisji z satelity nie jest to takie oczywiste. Zresztą jesteśmy na
    etapie wprowadzania tych nowych rozwiązań i nic nie jest oczywiste, stąd
    całe zamieszanie, a osób nie do końca zorientowanych (czy jak wolisz
    niedouczonych) jest zapewne więcej niż ja jeden. Zresztą uważam, że
    wprawdzie nie jestem wyrocznią w tych sprawach, ale coś na ten temat
    wiem, i staram się nadążać za postępem. Co nie zawsze wychodzi, bo doba
    ma tylko 24 godziny, a umysł niestety skończoną moc obliczeniową.

    > Ty na siłę próbujesz się go doszukać.
    > Ale nie bardzo rozumiem po co.

    Tak samo ja mogę napisać, że Ty na siłę próbujesz wykazać, że nie ma
    żadnego związku. Ale nie przekonamy się, i proponuję na tym zakończyć.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 24. Data: 2009-05-14 05:55:09
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    >
    > Tak samo ja mogę napisać, że Ty na siłę próbujesz wykazać, że nie ma
    > żadnego związku. Ale nie przekonamy się, i proponuję na tym zakończyć.

    ale zależy czy piszemy o dvb-s czy dvb-t.
    nie pamiętam czy pierwsze kanały hd szły w mpeg2 czy mpeg4.
    na pewno w przekazie naziemnym długo chodziło mpeg2, ale wówczas nikt
    nie wspominał o hd, choć nie wiem czy nie było takiej
    mozliwości.

    pawell

  • 25. Data: 2009-05-14 06:48:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 14.05.09 6:54, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Naziemnie? To możliwe, bo mpeg-2 nadaje tylko testowo. Ale w przypadku
    > transmisji z satelity nie jest to takie oczywiste.

    I naziemnie i satelitarnie. Kanały HD można policzyć w każdej platformie
    nadającej w MPEG4 na palcach jednej ręki. Ilość kanałów SD idzie w
    dziesiątki. Popatrz np. na ofertę "N".

    MPEG4 wprowadzono głównie w celu zwiększenia pojemności a nie w celu
    przejścia na HD.

    Mooooże w przyszłości proporcje ulegną zmianie.
    Ale nie prędko

    --
    Pete

  • 26. Data: 2009-05-14 08:12:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gug85p$fd6$2@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > W dvb-t o którym dyskutujemy, w naszym kraju ,więcej programów SD leci w
    > mpeg-4 niż w mpeg-2.

    >Naziemnie? To możliwe, bo mpeg-2 nadaje tylko testowo.

    mpeg-4 też.

    >Ale w przypadku transmisji z satelity nie jest to takie oczywiste.

    Na satelicie problem nie jest taki duży, brakuje Ci miejsca na
    transponderze, to wynajmujesz nowy.
    Z częstotliwościami naziemnymi jest większy kłopot.
    Poza tym, ludzie mają dekodery dvb-s z mepg-2, więc ciężko podjąć decyzję o
    przejściu na mpeg-4, w ten sposób traci się z miejsca wielu potencjalnych
    klientów.
    Z mpeg-4 w naziemnej ten problem nie istnieje, bo całość dopiero startuje,
    więc po prostu ludziska kupią sobie inny dekoder.
    To samo dotyczy sprzętu do nadawanie.

    Gdyby nie to, dawno wszyscy przeszliby na mpeg-4, bo tak by było taniej.

    Np. N jako że startowała od zaera wystartowała od razu z wszystkim w mpeg-4,
    niezależnie czy SD czy HD.

    No bo nie ma i tyle.

  • 27. Data: 2009-05-14 08:14:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > "N".
    >
    > MPEG4 wprowadzono głównie w celu zwiększenia pojemności a nie w celu

    Dokładnie tak.
    To oczywiście ułatwiło sprawę, bo HD na mpeg-2 żre niesamowicie pojemność
    transpondera, więc gdzieś tam w perspektywie HD widniało.
    Ale utożsamianie mpeg-4 z oglądaniem HD jest pozbawione podstaw.

  • 28. Data: 2009-05-14 13:39:22
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

> [...]
    > pojemność transpondera, więc gdzieś tam w perspektywie HD widniało.
    > Ale utożsamianie mpeg-4 z oglądaniem HD jest pozbawione podstaw.

    Z tego wynika, że wprawdzie technicznie możliwe jest oglądanie HD na
    mpeg-2, ale ekonomicznie nieopłacalne. Czyli nawet jeśli z mpeg-4 nie
    wynika HD, to raczej z HD wynika mpeg-4.
    Jak dla mnie jest to jakiś związek. ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 29. Data: 2009-05-14 14:17:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:guh6u8$75p$1@polsl.pl...
> [...]
    > Ale utożsamianie mpeg-4 z oglądaniem HD jest pozbawione podstaw.

    >Z tego wynika, że wprawdzie technicznie możliwe jest oglądanie HD na

    Oglądanie jest jak najbardziej opłacalne, bo nic więcej nie kosztuje, do
    mpeg-4 trzeba mieć odpowiedni sprzęt.
    Gorzej z nadawaniem.

    >Czyli nawet jeśli z mpeg-4 nie wynika HD, to raczej z HD wynika mpeg-4.

    Nie zawsze i nie musi.
    Więc związku brak.

  • 30. Data: 2009-05-14 14:53:36
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Z mpeg-4 w naziemnej ten problem nie istnieje, bo całość dopiero
    > startuje, więc po prostu ludziska kupią sobie inny dekoder.

    Oczywiście pod warunkiem, że będzie wystarczająco tani. Jakoś nie
    wyobrażam sobie emerytów, którzy ledwo wiążą koniec z końcem, masowo
    rzucających się do sklepów po tunery.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *