-
1. Data: 2011-02-16 18:56:35
Temat: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: Gadacz <j...@g...com>
Kończyła mi się umowa z Play. Jako przedłużenie oferty zaproponowano
mi LongPlay 69 Internet. Sprawa załatwiana była z konsultantem przez
telefon, który oznajmił mi, że koszt całkowity abonamentu będzie
wynosił miesięcznie 89,49pln, co zgadzało się z informacją na stronie
Play:
http://www.playmobile.pl/pl/promocja/play-abonament/
longplay-internet/index.html
Po drugim okresie rozliczeniowym zorientowałem się, że mój abonament
wynosi nie 89,49pln a 99,49pln, czyli nie uwzględnia 10pln zniżki na
abonament. Złożyłem reklamację. W odpowiedzi otrzymałem wyjaśnienie,
że po pierwsze to miałem 14 dni na odstąpienie od umowy (ciekawe tylko
jak miałem zorientować się po pierwszym rozliczanym w "dzwiny" sposób
określe rozliczeniowym; stary abonamet częściowo i nowy częściowo)
oraz dodatkowo:
<cytat>
Sprawa zamknięta po kontakcie telefonicznym.
Witamy.
Informujemy, że po szczegółowej analizie opisanej sytuacji nie
stwierdzono nieprawidłowości w naliczeniu opłat na wymienionych
fakturach. Aneks do umowy został zawarty w ofercie RePlay Swobodny
Internet 2 w której nie przysługuje rabat wysokości 10 zł. W ramach
warunków promocyjnych otrzymał Pan zgodnie z regulanimem promocji:
Szczegóły dotyczące Oferty Promocyjnej
3. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej, Abonenci, o których mowa w
punkcie 1 powyżej wybiorą Ofertę LongPlay z Abonament LongPlay 69 lub
LongPlay 99 otrzymają:
a. Dodatkowy Pakiet do wszystkich sieci przyznawany zgodnie z punktem
3.1 niniejszej Oferty Promocyjnej
b. Promocyjną usługę "Nieograniczone połączenia w Play" przyznawaną
zgodnie z punktem 5 niniejszej Oferty Promocyjnej
i
6. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej dostępny będzie również
płatny pakiet na transfer danych 2 GB.
c. Pakiet może być wykorzystywany do pobierania danych tylko w strefie
taniego Internetu w sieci Play zgodnie z pkt 6 lit d i pkt 6 lit e
niniejszej Oferty Promocyjnej.
d. Strefa taniego Internetu w Play to strefa, w której P4 świadczy
usługi telekomunikacyjne w oparciu o własną infrastrukturę dostępową z
wyłączeniem infrastruktury innych Operatorów Krajowych.
e. Poza strefą taniego Internetu w Play za korzystanie z Internetu
jest naliczana stawka zgodna z Cennikiem Oferty LongPlay lub Cennikiem
Oferty Play Premium.
W ramach rekompensaty zaproponowano jednorazowy pakiet 40 minut lub
100 sms do wykorzystania przez 30 dni od momentu aktywacji.
Mamy nadzieje że powyższe wyjaśnienia w pełni wyczerpują Pana
zapytania.
Dziekujemy za zgłoszenie.
Pozdrawiamy.
<koniec cytatu>
Innymi słowy, skoro przedłużam umowę, to rabat nie przysługuje, tyle
że tego to mi konsultant nie powiedział, a wręcz przeciwnie, twierdził
że abonament będzie wynosił tyle ile na stronie. Na takie argumenty
otrzymałem jedynie, że konsultant został pouczony i że mogą mi dać
jednorazowy pakiet 40 minut lub 100 sms do wykorzystania przez 30 dni
od momentu aktywacji (który do niczego mi nie jest potrzebny, bo
obecny pakiet mi wystarcza).
Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać
między punktami, w szczególności, gdy ewidentnie wprowadzony zostałem
w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej
sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład
pomoże innym.
-
2. Data: 2011-02-16 19:24:24
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-02-16 19:56, Gadacz pisze:
> sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład
> pomoże innym.
Amen.
Nie bez powodu uważa się, że Play ma najgorszą obsługę klienta. I te 100
smsów jako rekompensata. Śmiech.
--
Liwiusz
-
3. Data: 2011-02-16 20:33:25
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: Konop <k...@g...pl>
> Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać
> między punktami, w szczególności, gdy ewidentnie wprowadzony zostałem
> w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej
> sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład
> pomoże innym.
Umowę podpisałeś w wersji papierowej, czy tylko "telefonicznie"? Jak
podpisałeś się pod papierkiem, na którym nie piszą o 10zł, to zapomnij,
nic nie wskórasz, możesz zgłaszać ewentualnie do UOKiK, że wprowadzają
ludzi w błąd. Jeśli telefonicznie - to zapewne mają tą rozmowę nagraną.
Muszą mieć, żeby móc udowodnić, że Ty ją zawarłeś :). Wtedy możesz
próbować coś zdziałać, ale tylko teoretycznie. Nie wyobrażam sobie, jak
miałby wyglądać proces dochodzenia do tych 10zł...
--
Pozdrawiam
Konop
-
4. Data: 2011-02-16 22:33:31
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: "JoteR" <j...@p...pl>
"Liwiusz" napisał:
>> Może jednak mój przykład pomoże innym.
I uświadomi, że dla przedłużających umowę zawsze stosowany jest RePlay.
Patrzyłeś widocznie nie na tę "promocję" -:)
> Nie bez powodu uważa się, że Play ma najgorszą obsługę klienta.
W każdej sieci konsultanci przez telefon obiecują cuda na kiju. Na szczęście
ja mam możliwość konfrontacji tego telebełkotu z żywymi osobnikami w
salonach i tam dopiero jasno widać, że przedłużający umowę jest klientem
drugiej kategorii. Ja doświadczyłem tego kolejno w Orange, Erze i Plusie, a
miesiąc temu również i w Play, ale tu już nie miałem żadnych złudzeń.
Najprzyzwoiciej zachowali się 2 lata temu w Plusie - tam nawet przez telefon
nie udawali, że im zależy na przedłużeniu umowy ;->
JoteR
-
5. Data: 2011-02-17 07:27:13
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: Gadacz <j...@g...com>
On 16 Lut, 21:33, Konop <k...@g...pl> wrote:
> > Wiem, wiem... powiecie, e trzeba czyta umowy, tylko jak to wyczyta
> > mi dzy punktami, w szczeg lno ci, gdy ewidentnie wprowadzony zosta em
> > w b d co do kwoty. Zastanawiam si czy da si jeszcze co w tej
> > sprawie zrobi , ale obawiam si e nie... Mo e jednak m j przyk ad
> > pomo e innym.
>
> Umow podpisa e w wersji papierowej, czy tylko "telefonicznie"? Jak
> podpisa e si pod papierkiem, na kt rym nie pisz o 10z , to zapomnij,
> nic nie wsk rasz, mo esz zg asza ewentualnie do UOKiK, e wprowadzaj
> ludzi w b d. Je li telefonicznie - to zapewne maj t rozmow nagran .
> Musz mie , eby m c udowodni , e Ty j zawar e :). Wtedy mo esz
> pr bowa co zdzia a , ale tylko teoretycznie. Nie wyobra am sobie, jak
> mia by wygl da proces dochodzenia do tych 10z ...
Sprawa załatwiana telefonicznie, ale umowa podpisana na papierze
(dostarczona przez kuriera), przy czym na papierze jest że taryfa
"LongPlay 69" + promocja "RePlay Swobodny Interent". Nigdzie nie jest
napisane, że przysługuje 10pln zniżki, ale też nie jest napisane że
nie przysługuje. Jedynie są te punkty które przytoczyli w odpowiedzi
na reklamację.
-
6. Data: 2011-02-17 09:53:01
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
Użytkownik "Gadacz" <j...@g...com>
...
Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać
między punktami, w szczególności, gdy ewidentnie wprowadzony zostałem
w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej
sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład
pomoże innym.
--
To nie jest kwestia czytania umów tylko wprowadzania w błąd przy jej
zawieraniu.
-
7. Data: 2011-02-17 09:57:21
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-02-17 10:53, niusy.pl pisze:
>
> Użytkownik "Gadacz" <j...@g...com>
>
> ...
> Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać
> między punktami, w szczególności, gdy ewidentnie wprowadzony zostałem
> w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej
> sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład
> pomoże innym.
> --
> To nie jest kwestia czytania umów tylko wprowadzania w błąd przy jej
> zawieraniu.
Jak również kwestia późniejszego udowodnienia tego. Oszukany miałby
pewnie szanse wygrać w sądzie, gdyby... umiał to udowodnić.
--
Liwiusz
-
8. Data: 2011-02-17 09:58:13
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
Użytkownik "Konop" <k...@g...pl>
>> Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać
>> między punktami, w szczególności, gdy ewidentnie wprowadzony zostałem
>> w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej
>> sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład
>> pomoże innym.
>
> Umowę podpisałeś w wersji papierowej, czy tylko "telefonicznie"? Jak
> podpisałeś się pod papierkiem, na którym nie piszą o 10zł, to zapomnij,
> nic nie wskórasz, możesz zgłaszać ewentualnie do UOKiK, że wprowadzają
> ludzi w błąd. Jeśli telefonicznie - to zapewne mają tą rozmowę nagraną.
> Muszą mieć, żeby móc udowodnić, że Ty ją zawarłeś :). Wtedy możesz
> próbować coś zdziałać, ale tylko teoretycznie. Nie wyobrażam sobie, jak
> miałby wyglądać proces dochodzenia do tych 10zł...
Po prostu składasz reklamację w której piszesz, że takiej umowy nie
zawierałeś i przestajesz płacić te 10zł. Jak podpisałeś umowę papierową bo
Cię konsultant oszukał to problem większy bo trzeba to wykazać.
-
9. Data: 2011-02-17 12:30:34
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>
Dnia 16-02-2011 o 23:33:31 JoteR <j...@p...pl> napisał(a):
> Najprzyzwoiciej zachowali się 2 lata temu w Plusie - tam nawet przez
> telefon nie udawali, że im zależy na przedłużeniu umowy ;->
Trochę się zmieniło od tego czasu. Plus wprowadził dodatkowe benefity
wynikające z przedłużenia umowy, a do mnie już cztery razy dzwonił
konsultant Plusa z przypomnieniem, że kończy mi się umowa i żebym zgłosił
się po ofertę do salonu, w którym podpisywałem umowę :)
> JoteR
Pozdrawiam -- Spook.
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
-
10. Data: 2011-02-17 17:01:52
Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
Od: Konop <k...@g...pl>
W dniu 2011.02.17 08:27, Gadacz pisze:
> Sprawa załatwiana telefonicznie, ale umowa podpisana na papierze
> (dostarczona przez kuriera), przy czym na papierze jest że taryfa
> "LongPlay 69" + promocja "RePlay Swobodny Interent". Nigdzie nie jest
> napisane, że przysługuje 10pln zniżki, ale też nie jest napisane że
> nie przysługuje. Jedynie są te punkty które przytoczyli w odpowiedzi
> na reklamację.
No nie jest napisane, że nie przysługuje... mogą Ci go dać, ale nie
muszą. Napisałeś, oni powiedzieli, że Ci nie dadzą i tyle, koniec
kropka... Niestety, w takiej sytuacji ciężko czegokolwiek dowieść...
--
Pozdrawiam
Konop