  • 1. Data: 2011-02-16 18:56:35
    Temat: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
    Od: Gadacz <j...@g...com>

    Kończyła mi się umowa z Play. Jako przedłużenie oferty zaproponowano
    mi LongPlay 69 Internet. Sprawa załatwiana była z konsultantem przez
    telefon, który oznajmił mi, że koszt całkowity abonamentu będzie
    wynosił miesięcznie 89,49pln, co zgadzało się z informacją na stronie
    Play:
    http://www.playmobile.pl/pl/promocja/play-abonament/
    longplay-internet/index.html

    Po drugim okresie rozliczeniowym zorientowałem się, że mój abonament
    wynosi nie 89,49pln a 99,49pln, czyli nie uwzględnia 10pln zniżki na
    abonament. Złożyłem reklamację. W odpowiedzi otrzymałem wyjaśnienie,
    że po pierwsze to miałem 14 dni na odstąpienie od umowy (ciekawe tylko
    jak miałem zorientować się po pierwszym rozliczanym w "dzwiny" sposób
    określe rozliczeniowym; stary abonamet częściowo i nowy częściowo)
    oraz dodatkowo:

    <cytat>
    Sprawa zamknięta po kontakcie telefonicznym.

    Witamy.

    Informujemy, że po szczegółowej analizie opisanej sytuacji nie
    stwierdzono nieprawidłowości w naliczeniu opłat na wymienionych
    fakturach. Aneks do umowy został zawarty w ofercie RePlay Swobodny
    Internet 2 w której nie przysługuje rabat wysokości 10 zł. W ramach
    warunków promocyjnych otrzymał Pan zgodnie z regulanimem promocji:
    Szczegóły dotyczące Oferty Promocyjnej
    3. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej, Abonenci, o których mowa w
    punkcie 1 powyżej wybiorą Ofertę LongPlay z Abonament LongPlay 69 lub
    LongPlay 99 otrzymają:
    a. Dodatkowy Pakiet do wszystkich sieci przyznawany zgodnie z punktem
    3.1 niniejszej Oferty Promocyjnej
    b. Promocyjną usługę "Nieograniczone połączenia w Play" przyznawaną
    zgodnie z punktem 5 niniejszej Oferty Promocyjnej
    6. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej dostępny będzie również
    płatny pakiet na transfer danych 2 GB.
    c. Pakiet może być wykorzystywany do pobierania danych tylko w strefie
    taniego Internetu w sieci Play zgodnie z pkt 6 lit d i pkt 6 lit e
    niniejszej Oferty Promocyjnej.
    d. Strefa taniego Internetu w Play to strefa, w której P4 świadczy
    usługi telekomunikacyjne w oparciu o własną infrastrukturę dostępową z
    wyłączeniem infrastruktury innych Operatorów Krajowych.
    e. Poza strefą taniego Internetu w Play za korzystanie z Internetu
    jest naliczana stawka zgodna z Cennikiem Oferty LongPlay lub Cennikiem
    Oferty Play Premium.

    W ramach rekompensaty zaproponowano jednorazowy pakiet 40 minut lub
    100 sms do wykorzystania przez 30 dni od momentu aktywacji.
    Mamy nadzieje że powyższe wyjaśnienia w pełni wyczerpują Pana
    zapytania.

    Dziekujemy za zgłoszenie.

    Pozdrawiamy.
    <koniec cytatu>

    Innymi słowy, skoro przedłużam umowę, to rabat nie przysługuje, tyle
    że tego to mi konsultant nie powiedział, a wręcz przeciwnie, twierdził
    że abonament będzie wynosił tyle ile na stronie. Na takie argumenty
    otrzymałem jedynie, że konsultant został pouczony i że mogą mi dać
    jednorazowy pakiet 40 minut lub 100 sms do wykorzystania przez 30 dni
    od momentu aktywacji (który do niczego mi nie jest potrzebny, bo
    obecny pakiet mi wystarcza).

    Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać
    między punktami, w szczególności, gdy ewidentnie wprowadzony zostałem
    w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej
    sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład
    pomoże innym.

  • 2. Data: 2011-02-16 19:24:24
    Temat: Re: Nabity w LongPlay i 10pln zniżki na abonament
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 19:56, Gadacz pisze:

    > sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład
    > pomoże innym.

    Amen.

    Nie bez powodu uważa się, że Play ma najgorszą obsługę klienta. I te 100
    smsów jako rekompensata. Śmiech.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-16 20:33:25
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej
    > sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład

    Umowę podpisałeś w wersji papierowej, czy tylko "telefonicznie"? Jak
    podpisałeś się pod papierkiem, na którym nie piszą o 10zł, to zapomnij,
    nic nie wskórasz, możesz zgłaszać ewentualnie do UOKiK, że wprowadzają
    ludzi w błąd. Jeśli telefonicznie - to zapewne mają tą rozmowę nagraną.
    Muszą mieć, żeby móc udowodnić, że Ty ją zawarłeś :). Wtedy możesz
    próbować coś zdziałać, ale tylko teoretycznie. Nie wyobrażam sobie, jak
    miałby wyglądać proces dochodzenia do tych 10zł...

    Konop

  • 4. Data: 2011-02-16 22:33:31
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Liwiusz" napisał:

> [...]

    I uświadomi, że dla przedłużających umowę zawsze stosowany jest RePlay.
    Patrzyłeś widocznie nie na tę "promocję" -:)

    > Nie bez powodu uważa się, że Play ma najgorszą obsługę klienta.

    W każdej sieci konsultanci przez telefon obiecują cuda na kiju. Na szczęście
    ja mam możliwość konfrontacji tego telebełkotu z żywymi osobnikami w
    salonach i tam dopiero jasno widać, że przedłużający umowę jest klientem
    drugiej kategorii. Ja doświadczyłem tego kolejno w Orange, Erze i Plusie, a
    miesiąc temu również i w Play, ale tu już nie miałem żadnych złudzeń.
    Najprzyzwoiciej zachowali się 2 lata temu w Plusie - tam nawet przez telefon
    nie udawali, że im zależy na przedłużeniu umowy ;->

    JoteR

  • 5. Data: 2011-02-17 07:27:13
    Od: Gadacz <j...@g...com>

    On 16 Lut, 21:33, Konop <k...@g...pl> wrote:

    > Umow podpisa e w wersji papierowej, czy tylko "telefonicznie"? Jak
    > podpisa e si pod papierkiem, na kt rym nie pisz o 10z , to zapomnij,
    > nic nie wsk rasz, mo esz zg asza ewentualnie do UOKiK, e wprowadzaj
    > ludzi w b d. Je li telefonicznie - to zapewne maj t rozmow nagran .
    > Musz mie , eby m c udowodni , e Ty j zawar e :). Wtedy mo esz
    > pr bowa co zdzia a , ale tylko teoretycznie. Nie wyobra am sobie, jak
    > mia by wygl da proces dochodzenia do tych 10z ...

    Sprawa załatwiana telefonicznie, ale umowa podpisana na papierze
    (dostarczona przez kuriera), przy czym na papierze jest że taryfa
    "LongPlay 69" + promocja "RePlay Swobodny Interent". Nigdzie nie jest
    napisane, że przysługuje 10pln zniżki, ale też nie jest napisane że
    nie przysługuje. Jedynie są te punkty które przytoczyli w odpowiedzi
    na reklamację.

  • 6. Data: 2011-02-17 09:53:01
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Gadacz" <j...@g...com>

[...]
    To nie jest kwestia czytania umów tylko wprowadzania w błąd przy jej
    zawieraniu.

  • 7. Data: 2011-02-17 09:57:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 10:53, niusy.pl pisze:

> [...]
    > pomoże innym.
    > --
    > To nie jest kwestia czytania umów tylko wprowadzania w błąd przy jej

    Jak również kwestia późniejszego udowodnienia tego. Oszukany miałby
    pewnie szanse wygrać w sądzie, gdyby... umiał to udowodnić.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-02-17 09:58:13
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl>

> [...]
    > próbować coś zdziałać, ale tylko teoretycznie. Nie wyobrażam sobie, jak
    > miałby wyglądać proces dochodzenia do tych 10zł...

    Po prostu składasz reklamację w której piszesz, że takiej umowy nie
    zawierałeś i przestajesz płacić te 10zł. Jak podpisałeś umowę papierową bo
    Cię konsultant oszukał to problem większy bo trzeba to wykazać.

  • 9. Data: 2011-02-17 12:30:34
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 16-02-2011 o 23:33:31 JoteR <j...@p...pl> napisał(a):
    > Najprzyzwoiciej zachowali się 2 lata temu w Plusie - tam nawet przez
    > telefon nie udawali, że im zależy na przedłużeniu umowy ;->

    Trochę się zmieniło od tego czasu. Plus wprowadził dodatkowe benefity
    wynikające z przedłużenia umowy, a do mnie już cztery razy dzwonił
    konsultant Plusa z przypomnieniem, że kończy mi się umowa i żebym zgłosił
    się po ofertę do salonu, w którym podpisywałem umowę :)

    > JoteR

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 10. Data: 2011-02-17 17:01:52
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.02.17 08:27, Gadacz pisze:
> [...]
    > napisane, że przysługuje 10pln zniżki, ale też nie jest napisane że
    > nie przysługuje. Jedynie są te punkty które przytoczyli w odpowiedzi

    No nie jest napisane, że nie przysługuje... mogą Ci go dać, ale nie
    muszą. Napisałeś, oni powiedzieli, że Ci nie dadzą i tyle, koniec
    kropka... Niestety, w takiej sytuacji ciężko czegokolwiek dowieść...

    Konop