  • 81. Data: 2022-07-27 16:40:00
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.07.2022 o 13:49, Kviat pisze:

    > No właśnie. Przejść. Jak sama nazwa wskazuje.
    > A nie przefrunąć.

    Nazwa wskazuje, że to jest miejsce do przechodzenia z czego jakoś nie
    wynika, że to nie jest jezdnia. Niektórym się po prostu roją bzdury pod
    kopułą.

  • 82. Data: 2022-07-27 16:45:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.07.2022 o 15:37, Kviat pisze:

    > A co się tam takiego dzieje, że trzeba zmienić?
    > Piesi giną, bo pociągi na nich polują, czy dlatego, bo się sami ładują
    > pod ich koła?

    Ty jak jeździsz samochodem to polujesz na pieszych i chciałbyś to
    zmienić zmuszając innych kierowców do niepolowania?

  • 83. Data: 2022-07-27 20:25:27
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2022 o 16:06, pueblo pisze:

    > Już wiem - kolejny "zabieg retoryczny"...

    Nie. Tak pokazują badania.

    > Tak - z teologicznego pkt widzenia tak.

    Już wiem - kolejny, który nie wierzy w badania.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 84. Data: 2022-07-27 20:30:24
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2022 o 16:40, ii pisze:

    > Nazwa wskazuje, że to jest miejsce do przechodzenia z czego jakoś nie
    > wynika, że to nie jest jezdnia.

    To, że to jest jezdnia, to z tego nie wynika, że nie jest to _PRZEJŚCIE_
    dla _PIESZYCH_. Na co nawet nazwa wskazuje.

    > Niektórym się po prostu roją bzdury pod
    > kopułą.

    Słuszna uwaga.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 85. Data: 2022-07-27 20:39:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2022 o 16:45, ii pisze:

    > Ty jak jeździsz samochodem to polujesz na pieszych

    Ja nie.
    Badania pokazują, że należę do tej zdecydowanej mniejszości, która nie
    poluje.

    > i chciałbyś to
    > zmienić zmuszając innych kierowców do niepolowania?

    Wszystkich nie.
    Tylko tych, którzy polują. Czyli jakieś 80%.

    Co ciekawe, jeszcze nie było u nas zmiany w przepisach, a zmiana u wielu
    kierowców magicznie następowała tuż po przekroczeniu granicy.

    Dla tych, którzy do tej pory nie polowali, to w zasadzie nic się nie
    zmieniło.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 86. Data: 2022-07-27 22:33:27
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.07.2022 o 20:39, Kviat pisze:

    > Ja nie.
    > Badania pokazują, że należę do tej zdecydowanej mniejszości, która nie
    > poluje.

    Badałeś to gdzie?

  • 87. Data: 2022-07-28 20:19:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.07.2022 o 11:33, Cavallino pisze:

    > Aha.
    > Słaby powód nie rozumienia.
    >
    > W każdym razie, skoro dla Ciebie płynność ruchu samochodwego nie jest
    > istotna, a nadal chcesz zaśmiecać grupę o samochodach swoją obecnością i
    > co grosza twórczością, to nie mamy o czym gadać i będę musiał inaczej
    > zdecydować za Ciebie....
    > Nie mam obowiązków czytania kapeluszniczych wypocin.

    To nie czytaj i d..y nie zawracaj. Co nas to obchodzi!

  • 88. Data: 2022-07-29 22:22:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powinieneś wówczas przetoczyć auto przez przejście, i dopiero wsiąść za kierownice i
    jechać dalej, do następnego przejścia.
    Czyli dokładnie tak jak mi co dzień proponują kierowcy gdy jadę rowerem - wiedzą o co
    chodzi.

    -----
    > mam wskazówkę jak to robić w jedyny sposób dający gwarancje 100% bezpieczeństwa
    pieszych.
    > Jedziesz autem i widzisz przed sobą znak przejścia dla pieszych - bezwzględnie
    zatrzymaj się przed pasami. Poczekaj na pieszych.
    > Możesz też wyjść z auta i upewnić się, że żadna osoba w pobliżu nie ma zamiaru
    skorzystać ze swojego przejścia ewentualnie nawet kogoś przeprowadzić.

  • 89. Data: 2022-07-30 08:42:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Jul 2022 09:28:07 +0200, Akarm

    > Skoro dwóch ludzi ma przeciwne zdania, to jeden z nich z całą pewnością
    > jest kretynem.

    Nie bądź dla siebie taki surowy, masz jeszcze szansę przeprosić.

    > Ja twierdzę, że piesi zawsze mieli pierwszeństwo na przejściu i na chodniku.

    Tymczasem nie o tym była dyskusja -- weź może sobie (jeszcze raz, o ile był
    pierwszy) sprawdź kontekst. Ergo, nikt nie kwestionował tego że piesi mieli
    pierwszeńśtwo NA przejściu i NA chodniku, także nikt nie twierdził że teraz
    się coś w tych dwóch kwestiach zmieniło, bo się nie zmieniło.

    > Ty twierdzisz, że ja nie mam racji.

    Nie masz, boś jak zwykle wyskoczył jak filip z konopii z pianą na pysku.

    > Zatem masz okazję w łatwy sposób wykazać, który z nas jest bezmózgą
    > amebą - po prostu zacytuj przepis, który wcześniej nie dawał
    > pierwszeństwa pieszym na przejściu, przepis w którym na przejściu dla
    > pieszych pierwszeństwo miały pojazdy.

    Bezmózga amebo, mowa była o tym że troll master jak widzi że pieszy zbliża
    się lub czeka na przejście, i jednocześnie widzi że za nim jedzie tylko
    jeden samochód i potem jest pusto (więc pieszy będzie mógł sobie wtedy
    spokojnie przejść), to się nie zatrzymuje bo w przeciwnym razie mu CO2 by
    fiuta rozsadziło.

    I to było normalne (znaczy wg starych przepisów) zachowanie kiedyś, gdy
    pieszy miał pierwszeństwo tylko gdy już znajdował się na przejściu (to że
    miał pierwszeństwo na chodniku nijak nie jest tematem dyskusji, amebo). Po
    zamianie przepisów pieszy ma też pierwszeństwo przy wchodzeniu na przejście
    dla pieszych, zatem jeśli się pieszy do tego przejścia zbliża, można
    domyślać się że na to przejście zaraz wlizie, w związku z tym "wypada" się
    zatrzymać by mu tego pierwszeństwa nie wymusić -- chyba że kierującym jest
    Karol Krawczyk i nie ma w swoim pojeździe kierownicy. Już jaśniej się nie
    da tego wyjaśnić, amebo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 90. Data: 2022-08-25 16:12:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 25.07.2022 o 15:08, J.F pisze:
    > W przepisach byla wielka zmiana.

    Dużo nowych wyrazów ale merytorycznie zmiana minimalna.

    > Dawniej pieszy czekajacy przed przejsciem nie mial pierwszenstwa.
    > Teraz ma.

    Teraz czekający też nie ma. Ma "wchodzący" ale idący w kierunku
    przejścia to jeszcze nie "wchodzący".

    > Jak trafisz na nieostroznego, to bedzie twoja wina.
    > I spory wyrok, nawet jesli tylko w zawiasach.

    Tak ale to bez związku ze zmianami w przepisach. Po prostu taki trend w
    sądownictwie (linia orzecznictwa).

    Swoją drogą to chyba najlepsza ilustracja, że tak naprawdę to nie ważne
    co jest zapisane, tylko co ludzie (w tym sędziowie) myślą.

    --
    SW3