  • 1. Data: 2010-03-23 11:07:06
    Temat: Na piszczenie lepszy poxipol czy butapren?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    W zasilaczu cos mi piszczy (pewnie trafo i/lub cewki)
    a pod reka mam jedynie poxipol i butapren.

    Czym lepiej zaglutowac piszczacy element?

  • 2. Data: 2010-03-23 12:06:21
    Temat: Re: Na piszczenie lepszy poxipol czy butapren?
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Q pisze:
    > W zasilaczu cos mi piszczy (pewnie trafo i/lub cewki)
    > a pod reka mam jedynie poxipol i butapren.
    >
    > Czym lepiej zaglutowac piszczacy element?

    Woskiem ze swiecy pod warunkiuem ze sie zbytnio nie grzeje.

  • 3. Data: 2010-03-23 12:53:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 12:07:06 +0100, Q napisał(a):

    > Czym lepiej zaglutowac piszczacy element?

    Butapren może rozpuścic jakiś plastyk. Poxipol jak zwiąże to już tylko
    młotkiem. Najlepszy silikon.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-03-23 13:25:14
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 23 Mar, 12:07, "Q" <n...@s...pl> wrote:
    > W zasilaczu cos mi piszczy (pewnie trafo i/lub cewki)
    > a pod reka mam jedynie poxipol i butapren.
    >
    > Czym lepiej zaglutowac piszczacy element?
    Najlepiej to uspokoić pracę przetwornicy. Piszczenie świadczy o
    niestabilnej pracy.
    Najczęściej winne są wysuszone elektrolity.

  • 5. Data: 2010-03-23 14:33:26
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    kilokitu pisze:

    > Najlepiej to uspokoić pracę przetwornicy. Piszczenie świadczy o
    > niestabilnej pracy.
    > Najczęściej winne są wysuszone elektrolity.

    Piszczaca przetwornica to zle dobrany dlawik i nalezy go wymienic bo
    nie dosc ze sie grzeje to piszczy.

  • 6. Data: 2010-03-23 17:45:10
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Piszczaca przetwornica to zle dobrany dlawik i nalezy go wymienic bo
    > nie dosc ze sie grzeje to piszczy.

    to w wielu sprzetach znanych marek zle dobieraja :| ?

  • 7. Data: 2010-03-23 18:24:39
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Butapren może rozpuścic jakiś plastyk. Poxipol jak zwiąże to już tylko
    > młotkiem. Najlepszy silikon.
    Byle nie sanitarny, zawierający ocet (powodujący korozję paskudną), da
    się to na nos wyczuć.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-03-23 21:15:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Papkin" <s...@s...net> wrote in message

    > to w wielu sprzetach znanych marek zle dobieraja :| ?

    Jak piszczy od nowości to tak.
    Jak piszczy w starym to znaczy że się sprzęt zestarzał.

  • 9. Data: 2010-03-24 01:00:59
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jak piszczy od nowości to tak.
    > Jak piszczy w starym to znaczy że się sprzęt zestarzał.

    to dlawik moze sie zestarzec?

    rozumiem, ze blachy trafo moga sie rozkleic,
    kondensator moze wyschnac, ale co z cewkami?

  • 10. Data: 2010-03-24 01:09:59
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Byle nie sanitarny, zawierający ocet (powodujący korozję paskudną), da się
    > to na nos wyczuć.

    dzieki za rade - znalazlem jeszcze silikony:
    sanitarny i dekarski;
    tego smierdzacego i tak bym nie napchal do zasilacza :)
    a dekarskiego rozumiem, ze moge?

    zidentyfikowalem sprawce - to nie dlawiki
    tylko transformator (lub cos co go uderzajaco przypomina ;)
    z napisem "pfc", do ktorego to ida przewody
    oznaczone na plytce drukowanej jako "pfc" ;)

    czy to "trafo" ukladu pfc? (ufff.. :)