  • 1. Data: 2010-08-21 19:27:51
    Temat: Na jaki procesor / płytę zbierać?
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Mam teraz Athlona XP2400+, czyli: 1 rdzeń/procesor realne 2.0GHz, 256KB
    cache, płyta lepszego nie "uciągnie". RAM 1.5G w 2 paskach DDR(1) - i
    wystarcza, na co dzień wszystko działa BEZ wykorzystania swapu. 2 dyski IDE.

    I pytanie jak w temacie: "Na jaki procesor / płytę zbierać?" - najtańszy
    zestaw na którym odczuję WYRAŹNE przyspieszenie działania komputera.
    Teraz już jest całkiem sympatycznie, ale co warto byłoby kupić mając
    parę zł "luzem)?

    OS - Linux, bez gier, grafika to jakieś AGP MX440 (NVidii)

    W.P.

  • 2. Data: 2010-08-21 20:13:00
    Temat: Re: Na jaki procesor / płytę zbierać?
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 21.08.2010 21:27, W.P. pisze:
> [...]
    > parę zł "luzem)?
    >
    > OS - Linux, bez gier, grafika to jakieś AGP MX440 (NVidii)

    Jeśli chcesz odczuwalnego przyspieszenia komputera to min. 2 rdzenie,
    wtedy stawiasz system 64-bit, do tego 4 GB RAM i wszystko śmiga jak należy.
    Z tym, że raczej ze starego nic nie przełożysz, oprócz dysku.
    Acha, jeśli Linux to tylko grafika NVidii, ze sterownikami do ATI bywa
    różnie, a zwłaszcza beznadziejnie.

  • 3. Data: 2010-08-21 20:28:50
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

> [...]
    > parę zł "luzem)?
    >
    > OS - Linux, bez gier, grafika to jakieś AGP MX440 (NVidii)

    Platfoma np. taka:
    Athlon II X2 260 - ok. 270zł
    Asus M4A78LT-M - 210 zł
    2GB DDR3 - ok 170zł
    Reszta wg. uznania

  • 4. Data: 2010-08-21 20:29:42
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    > Platfoma np. taka:
    > Athlon II X2 260 - ok. 270zł
    > Asus M4A78LT-M - 210 zł
    > 2GB DDR3 - ok 170zł
    > Reszta wg. uznania
    P.S. Grafika zintegrowana jest już na płycie.

  • 5. Data: 2010-08-21 21:02:32
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > "Na jaki procesor / płytę zbierać?" - najtańszy
    > zestaw na którym odczuję WYRAŹNE przyspieszenie działania komputera.

    Na jakieś współczesne dwa rdzenie i budżetową płytę.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-08-21 23:59:11
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "W.P." <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > parę zł "luzem)?
    >
    > OS - Linux, bez gier, grafika to jakieś AGP MX440 (NVidii)

    Jeśli chcesz zostawić pamięci, to jakiś 2-jajowiec na s939. Np. ze
    zintegrowanym GF6100, albo z AGP jeśli chcesz zostawić tego MX440.

  • 7. Data: 2010-08-22 09:34:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

> [...]
    > wystarcza, na co dzień wszystko działa BEZ wykorzystania swapu. 2 dyski IDE.

    Skoro wystarcza, to czemu chcesz zmiany?

    > OS - Linux, bez gier, grafika to jakieś AGP MX440 (NVidii)

    To szczerze mówiąc trudno będzie Ci zobaczyć jakąś poważną
    zmianę. A z kolei jeżeli chcesz faktycznie poważnej zmiany,
    to należałoby wymienić wszystko, a szczególnie dysk twardy
    na przykład.

    Ja się przesiadłem z Athlona XP 2500+ na Phenoma II x3 i po-
    ważna zmiana była, ale głównie dlatego, że z racji mojej pra-
    cy potrzebuję szybkiego działania dużej liczby maszyn wirtu-
    alnych. Na poprzedniej maszynie ledwo uruchamiałem jedną,
    teraz komfortowo pracuję z dwiema.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2010-08-22 12:53:00
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > Skoro wystarcza, to czemu chcesz zmiany?

    Wystarcza != komfortowo.
    Na co dzień != zawsze.

    Czasem coś kompiluję.

> [...]
    > cy potrzebuję szybkiego działania dużej liczby maszyn wirtu-
    > alnych. Na poprzedniej maszynie ledwo uruchamiałem jedną,

    Czy poza maszynami wirtualnymi masz (z punktu widzenia desktopa)
    ZNACZNIE "żywszy" system? mi np czasem się "przycina" poczta w SeaMonkey
    (po IMAP4 do localhosta) - i nie jest to brak pamięci (brak
    wykorzystania swapu) a mam może 50k wiadomości + leafnode z 500k wiadomości.

    Ten Phemon to 3x ile GHz / cache?

    W.P.

  • 9. Data: 2010-08-23 08:59:07
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > potrzebuję szybkiego działania dużej liczby maszyn wirtu-
    > alnych. Na poprzedniej maszynie ledwo uruchamiałem jedną,
    > teraz komfortowo pracuję z dwiema.

    Dwie to nie dużo, nawet u plemion z dżungli dużo-dużo zaczyna się dalej niż
    na dwóch.

    --
    Azarien

  • 10. Data: 2010-08-24 12:21:08
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-22 01:59, maX pisze:

    > Jeśli chcesz zostawić pamięci, to jakiś 2-jajowiec na s939. Np. ze

    Bez sensu. Sprzeda te swoje 1,5 GiB DDR na Allegro i kupi za to 3 GiB DDR3.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl