  • 21. Data: 2013-09-09 10:14:08
    Temat: Re: [NTG] Gipsomat
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > no zobacz. A w takich Niemczech fukcjonuje kilka tysięcy kas chorych i
    > jakoś działa

    Tylko troche na innych zasadach

  • 22. Data: 2013-09-09 10:15:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 10:14:08 +0200 osobnik zwany Czesław
    Wiśniak napisał:

    > Tylko troche na innych zasadach

    a to już inna sprawa. Ale jak się robiło KCh to trzeba było ściągać od
    prymusa a nie od debila.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2013-09-09 10:52:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Monday, September 9, 2013, 10:15:30 AM, you wrote:

    > a to już inna sprawa. Ale jak się robiło KCh to trzeba było ściągać od
    > prymusa a nie od debila.

    Ale to, że niemieckie kasy chorych działają idealnie jest tylko i
    wyłącznie bajką.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2013-09-09 10:54:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    alid...

    > Ale to, że niemieckie kasy chorych działają idealnie jest tylko i
    > wyłącznie bajką.

    Idealnie - nie, ale za to konkurują i poziom obsługi "klienta" jest bardzo
    wysoki. U nas po wprowadzeniu kas i zasady że pieniądze idą za pacjentem tez
    siębardzo poprawiło.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2013-09-09 12:59:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    >Idealnie - nie, ale za to konkurują i poziom obsługi "klienta" jest
    >bardzo wysoki. U nas po wprowadzeniu kas i zasady że pieniądze idą za
    >pacjentem tez siębardzo poprawiło.

    Gdzie pieniadze ida za pacjentem ?

    Bo jak dzwonie i slysze "na okuliste nie mamy umowy z NFZ", "wolne
    miejsca na grudzien", "wrzesien zajety, prosze dzwonic 15, beda
    rejestracje na pazdziernik", to cos mi sie wydaje ze pieniadze wcale
    nie ida za pacjentem.

    J.

  • 26. Data: 2013-09-09 13:06:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-09 12:59, J.F pisze:

    > Gdzie pieniadze ida za pacjentem ?

    W ramach limitów - idą :)

> [...]
    > miejsca na grudzien", "wrzesien zajety, prosze dzwonic 15, beda
    > rejestracje na pazdziernik", to cos mi sie wydaje ze pieniadze wcale nie

    No cóż, jak mam 10zł w portfelu, to też moje pieniądze nie mogą iść we
    wszystkie miejsca, w których bym chciał, aby były :)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2013-09-09 13:33:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Gdzie pieniadze ida za pacjentem ?

    W wiele miejsc.

    Np. do lekarza I kontaktu - nie odpowiada Ci lekarz to przepisujesz się do
    innego i do niego trafia co miesiąc opłata za posiadanie Ciebie jako
    pacjenta.
    Jak lekarz 1 kontaktu da Ci skierowanie do specjalisty to kasa za to badanie
    trafi do tego specjalisty do którego pójdziesz. To samo jest z dzieckiem - w
    jednej przychodni robili problemy ze skierowaniem na USG to przepisałem do
    innej gdzie bez problemu dostałem potrzebne skierowanie.

> [...]
    > na grudzien", "wrzesien zajety, prosze dzwonic 15, beda rejestracje na
    > pazdziernik", to cos mi sie wydaje ze pieniadze wcale nie ida za

    Najlepsza okulistka w mieście ma u nas zajęty grafik na pół roku naprzód -
    bo ludzie chcą iść do niej i mają taki wybór. Dawniej była rejonizacja i był
    podział która dzielnica do której okulistki. Efekt był taki że jak ktoś miał
    pecha mieszkać w złej dzielnicy to musiał chodzić prywatnie. Teraz każdy ma
    dostęp, ale wiadomo, że taka okulistka fizycznie nie jest w stanie przyjąć
    wszystkich chętnych bo jej życia nie starczy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-09-09 13:34:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    >W ramach limitów - idą :)

    >No cóż, jak mam 10zł w portfelu, to też moje pieniądze nie mogą iść
    >we wszystkie miejsca, w których bym chciał, aby były :)

    Czyli podsumujmy - jak ja pojde do tego okulisty, to on dostanie za
    moja wizyte pieniadze.
    Ale nastepna osoba uslyszy "limit sie skonczyl, prosze isc tam gdzie
    jeszcze nie wyczerpali" ?

    I w ten oto sposob pieniadze ida za pacjentem, ale w takiej ilosci w
    jakiej sie nalezy :-)

    J.

  • 29. Data: 2013-09-09 13:39:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > jeszcze nie wyczerpali" ?

    > I w ten oto sposob pieniadze ida za pacjentem, ale w takiej ilosci w

    Nie, bo na następny sezon ten lepszy okulista co miał więcej pacjentów
    dostanie wyższy limit - tak to działało w czasach kas chorych. Niestety po
    reformie i wprowadzeniu NFZ często jest tak jak piszesz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2013-09-09 13:54:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nie, bo na następny sezon ten lepszy okulista co miał więcej
    >pacjentów dostanie wyższy limit - tak to działało w czasach kas
    >chorych.

    Alez obaj mieli oblozenie 100% przyznanego limitu :-)

    >Niestety po reformie i wprowadzeniu NFZ często jest tak jak piszesz.

    Ale co - nie zmieniaja tych limitow, czy przeprowadzaja nowy przetarg
    i znow wygrywa najtanszy ?

    J.