  • 11. Data: 2004-05-31 21:32:16
    Temat: Re: NEO 128 - dumpingowa polityka tepsy
    Od: "Krzysztof Siejka" <k...@K...pl>

    > Nie tak dawno tysiące internautów pisało listy do Marszałka, że dzięki TP
    > mamy najdroższy dostęp do internetu w Europie.
    > A ty domagasz się, by UE doprowadziła do podwyżek cen?!

    Tu nie chodzi o podwyżkę cen, tu chodzi o to że prawie monopolista zostanie
    monopolistą
    całą gębą, znikną całkowicie mali dostawcy (jacy by nie byli) a wtedy nic
    nie stanie na przeszkodzie
    abyś musiał w.w. firmie (jedynej która zostanie w mniejszych miastach)
    płacić 500zł za internet - NIE BĘDZIESZ MIAŁ WYBORU.

    IMHO tą sprawą powinien zająć się ktoś odpowiedzialny za ceny dumpingowe,
    nie wiem ile kosztuje półka dostępowa (i ile jest na niej modułów dsla) ale
    sądzę że przy abonamencie 59 zł zwrot kosztów instalacji w danej
    miejscowości zajmie długie lata (a gdzie zysk, opłaty za łącze, utrzymanie
    infrastruktury itp.)

    SIE

  • 12. Data: 2004-05-31 21:51:50
    Od: Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>

    On Mon, 31 May 2004 22:23:48 +0200, The Watcher wrote:

    > Poparcie myślących będzie miał.
    >
    > Pół roku temu sam chciałem założyć firmę oferującą dostęp do
    > Internetu na terenie osiedla/masta i teraz widzę że wtopiłbym kasę.

    Nie wnikajac w glowny temat chcialbym tu zauwazyc, ze zrobienie firmy
    ktora robi dostep do sieci jest bardzo proste. Kupujesz DSLa 1Mbit i
    dzielisz go na N czesci - zysk maly, dostep beznadziejny, ale ludzie
    ktorzy maja wybor 70zl u Ciebie albo minimum 100 w tepsie wezma Twoja
    oferte. Beda marudzic, ale wezma.

    Nie zebym byl zwolennikiem takich rozwiazan, wrecz przeciwnie... pisze to
    tylko dla przypomnienia, ze wielu juz tak robi i radza sobie :)

    +e

  • 13. Data: 2004-05-31 23:06:26
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Krzysztof Siejka wrote:

> [...]
    > instalacji w danej miejscowości zajmie długie lata (a gdzie zysk,
    > opłaty za łącze, utrzymanie infrastruktury itp.)

    taka polka to grube tysiace ....

    przykladowo, obudowa do modemow pewnej dobrej hAmerykanskiej firmy kosztuje
    1000$ (sama obudowa, taka dostalem oferte) wchodzi do niej 12 modemow)
    kazdy modem to koszt okolo 500$ + zasilacze + modul zarzadzajacy ... tak
    wiec mozna sobie policzyc ile to kosztuje

    obawiam sie ze TP ma "strategie" polegajaca na zanizeniu cen przez 2-3 lata
    w tym czasie padna lokalni providerzy a wtedy TP bedzie mogla bezproblemowo
    zwiekszyc stawki tak aby wreszcie wyjsc na swoje (nikt nie bedzie ciagle
    dawal prezentow)

    napewno tez nie spadna ceny lacz wiekszych dostawcow (crowlay, gts, futuro
    itd) bo TP nie odpusci na cenie peeringow

    to juz naprawde nie jes w porzadku i ktos powinien sie tym zajac

    z drugiej strony patrzac to moze byc tez zagranie zeby pograzyc netie ze
    swoja inwestycja w adsl

    moze czas na jakis List Otwarty ?

    PS. ten post NIE JEST skierowany do Pana Vahanary, szkoda bezsensownie
    wydluzac watek

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 14. Data: 2004-05-31 23:46:37
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    TP
    > [ciach]
    >
    > A wiesz, co to obchodzi Kowalskiego?
    >
    > Wybrał supermarket zamiast "baby z jajami" na straganie, podobnie wybierze
    > TP zamiast "providera z bajtami" na osiedlu.

    > Gdzie w grę wchodzą własne pieniądze Kowalskiego, tam ideologia idzie
    spać.

    > Pogratulować rozsądku i trzeźwej oceny rynku.
    >
    > BTW, nikt nie każe nikomu brać sygnału od TP.
    > Za drogo? Crowley, Pro Futuro lub inni też mogą wprowadzić "promocyjne"
    > stawki. ;-)

    Oby takich ślepych ludzi mniej było w naszym kraju.
    Najpierw się zastanów, o czym przdmówca pisze, apotem sadź te farmazony o
    kowalskim.
    Po pierwsze bredzisz, bo nie masz pojęcia jak zbudowany jest internet.
    0. TPSA posiada 90% szkieletu całego internetu w Polsce
    1. Kowalski pójdzie do TPSA i bardzo dobrze skoro ma niskie ceny
    2. TPSA obniża ceny dla kowalskiego, w detalu staje sie coraz tańsza i to
    popieram
    3. Kowalski wybrał supermarket bo ten kupuje owe JAJA hurtowo przez co
    Market taniej sprzedaje w detalu
    4. Pan X chcąc kupić od tpsa hurtowo, nie dostanie nic taniej niż kowalski i
    o to chodzi w tym wątku.
    ceny w detalu są takie same jak ceny w hurcie.
    5. Crowley i inni bez wpięcia w TPSA mogą się zwijac z naszego kraju, więc
    muszą płacić
    Muszą płacic TPSA z 22% vatem, za tuch w polskim internecie (patrz punkt
    0.), TPSA nie płaci nic za taki ruch (patrz punkt 0)
    6. 80% ruchu w naszym kraju, to ruch po polskim internecie.

    Jak to sobie dodasz i pomyśłisz, to będziesz wiedział ze za rok, dwa, onet
    będzie w norwegii, a interia w afryce, a ty będziesz miał wybór między tpsa
    a tpsa a tpsa ...

  • 15. Data: 2004-06-01 03:32:52
    Od: RusH <l...@p...pl>

    Andrzej Nowak <e...@d...art.pl> wrote :

> [...]
    > ale ludzie ktorzy maja wybor 70zl u Ciebie albo minimum 100 w tepsie
    > wezma Twoja oferte. Beda marudzic, ale wezma.

    nie niee NIE, teraz w telepsie wezma za 59zl :)

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 16. Data: 2004-06-01 05:19:10
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości
    > Nastał nam piękny 31 maj 2004 roku,
    > kiedy to Mateusz Swatek posłał(a) w świat wiadomość

    > (...)
    > (...)
    > (...)
    >
    > A gdyby Kopernik była kobietą...
    >
    > Wake up!
    >
    > To jest rynek. Tu leje sie krew.
    > Tu drapieżnik pożera kolejnego osiedlowego providera.

    ech, gupis

    widze ze o rynku wiesz tyle, co o internecie - EOT

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 17. Data: 2004-06-01 05:44:47
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Marcin Kapski <a...@b...plnospam> wrote:

    > 5. Crowley i inni bez wpi??cia w TPSA mog?? si?? zwijac z naszego
    > kraju, wi??c musz?? p??aci??

    Ależ co Ty opowiadasz. Ja jestem wpięty do operatora wpiętego do
    Futuro i Telekomunikacji Kolejowej. Administruje serwerem wpiętym do
    Pionera (zresztą po kilku kilometrach własnego światłowodu - więc
    biadolenia o wysokich cenach dzierżawy żyły w TPSA są wyssane z palca
    - jak się chce to można). Naprawdę rzadko kiedy jakikolwiek mój pakiet
    biegnie po czymkolwiek z TPSA, jak dla mnie moi upstrea-providerzy
    moglibybyć w ogóle nie wpięci do TPSA. Każdy lepsiejszy serwis
    internetowy w polsce jest wpięty do Internet Partners lub jakiegoś
    innego providera tego typu. Zagranica idzie przez GTS Pronetcom.
    Więc o co wam chodzi z tym TPSA? Jak się chce, to można a nie biadolić.
    Poza tym co opowiadacie o ofercie TPSA wymiatającej rynek. To jest
    śmiechu warte, TPSA tnie ruch np do Pioneera, co jest strzelaniem
    sobie w łeb bo kto zobaczy jak to chodzi z neostrady to z niej
    zrezygnuje. Jak z neostrady się łączyłem z moim serwerem w Pioneerze
    to mi się strona poczty otwierała 20 minut, a o ssh to można kawe
    wypić między każdym wciśnięciem klawisza. Z Telbanku, Futuro, TK śmiga.
    Wniosek - łącze TPSA jest do niczego, i nawet jakby za darmo dawali to
    się nie opłaca bo więcej się człowiek nadenerwuje.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 18. Data: 2004-06-01 05:55:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    Krzysztof Siejka wrote:

> [...]
    > sądzę że przy abonamencie 59 zł zwrot kosztów instalacji w danej
    > miejscowości zajmie długie lata (a gdzie zysk, opłaty za łącze, utrzymanie

    W 2002 koszt roczny ADSL to ok. 330 USD (w tym koszty instalacyjne 65
    USD). W 2002 lekko ponizej 200. Mamy rok 2004.

    59 zl to mniej wiecej 15 USD, czyli rocznie 180. Czy ktos nadal widzi tu
    gdzieś dumping? Bo ja widzę marżę dla najdroższej usługi (640 kbps) na
    poziomie przynajmniej 300%, bo nie znam współczynnika dla roku 2004. ;-)

    Ceny wzięte z pewnego kraju, gdzie istnieje kilku operatorów i MUSZĄ być
    optymalizowane i non-stop redukowane, a nie nadmuchiwane w nieskończoność.

    M.

  • 19. Data: 2004-06-01 06:23:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marcin Kapski <a...@b...plnospam> wrote:

    > Oby takich ślepych ludzi mniej było w naszym kraju.
    > Najpierw się zastanów, o czym przdmówca pisze, apotem sadź te farmazony o
    > kowalskim.

    Ja widzę, że Ty masz chyba jakąś fobię z tą 'tematyką'. Przykre.

    > Po pierwsze bredzisz, bo nie masz pojęcia jak zbudowany jest internet.

    O. Widzę specjalista nam się trafił. No to posłuchajmy...

    > 0. TPSA posiada 90% szkieletu całego internetu w Polsce

    Jakieś potwierdzenie tej teorii? Najlepiej url do wyników miarodajnych
    badań. Oczywiście chciałbym też poznać metodologię (przepustowość, ruch, czy
    co było mierzone).

    > 1. Kowalski pójdzie do TPSA i bardzo dobrze skoro ma niskie ceny

    Niekoniecznie. TPSA wbrew temu co się niektórym wydaje - nie dociera
    wszędzie.

    > 3. Kowalski wybrał supermarket bo ten kupuje owe JAJA hurtowo przez co
    > Market taniej sprzedaje w detalu

    Może gdybyś tak jednak pozostał na płaszczyźnie nazywania firm, a nie
    jakichś supermarketów - ładniej byłoby zrozumieć te 'porównania'.

    > 4. Pan X chcąc kupić od tpsa hurtowo, nie dostanie nic taniej niż kowalski i
    > o to chodzi w tym wątku.
    > ceny w detalu są takie same jak ceny w hurcie.

    Ktoś Cię okrutnie okłamał.

> [...]
    > Muszą płacic TPSA z 22% vatem, za tuch w polskim internecie (patrz punkt
    > 0.), TPSA nie płaci nic za taki ruch (patrz punkt 0)

    Kwestia peeringów była tutaj ostatnio szeroko poruszana. Była też poruszana
    kwestia podejścia operatorów i cen. Zerknij tam proszę z łaski swojej.

    > 6. 80% ruchu w naszym kraju, to ruch po polskim internecie.

    O. Kolejna ciekawostka. Wyniki?

    > Jak to sobie dodasz i pomyśłisz, to będziesz wiedział ze za rok, dwa, onet
    > będzie w norwegii, a interia w afryce, a ty będziesz miał wybór między tpsa
    > a tpsa a tpsa ...

    A wysnułeś to przepraszam na podstawie czego? (bo z dużych portali to chyba
    tylko WP [ale to jest akurat logiczne] i Onet mają własne styki z
    Polpakiem).
    Nie żeby ceny w Polsce faktycznie nie były wysokie. Ale na te wysokie ceny
    składa się wiele istotnych elementów. A nie wyłącznie polityka TPSA.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2004-06-01 06:42:12
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Mon, 31 May 2004 22:53:27 +0200, "Mateusz Swatek"
    <m...@s...krakow.pl> wrote:

    >mam nadzieje ze kiedys zarowno tpsa, polpak i dowolny operator beda na
    >rownych prawach kupowaly dostep do miedzi od firmy infrastruktura
    >
    >W PKP tak ma byc, czemu tez nie w TP

    bo to co się dzieje w PKP jest tym samym co się działo w TPSA kilka
    lat temu, teraz tam panuje podejście "tylko przewóz towarów, jak
    najcięższe ładunki" a nie wiem czy pamiętacie telekomunikacje sprzed
    lat kilku "my tylko obsługujemy duży biznes, my tylko portal, żadnych
    usług dostępowych dla prywatnych użyszkodników"

    I nawet nie wiem czy zauważyliście że o ile umowa jest na rok to kara
    za jej zerwanie wynosi 50zł, czyli ktoś mądry się nauczył że
    wymyślanie kosmicznej kary za cokolwiek wiąże się z utratą klienta a
    więc i pieniędzy

    --
    futszaK
    598339018 888010641