  • 1. Data: 2010-08-31 00:05:20
    Temat: Trochę o pilityce --> kaczki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy ktoś wie, jak można ustrzelić kaczkę, aby pokazać pojedyncze ,,nitki'' piór?
    Kaczka rusza się, obiektyw ma swoje wady, matryca i obiektyw mają swoje
    rozdzielczości...
    Krótki obiektyw nie da dużej kaczki, zaś długi ma małą głębię ostrości...

    Jakieś sugestie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-08-31 05:40:29
    Temat: Re: Trochę o pilityce --> kaczki
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5hh0h$l54$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > rozdzielczości...
    > Krótki obiektyw nie da dużej kaczki, zaś długi ma małą głębię ostrości...

    A co ma ogniskowa do wielkości GO? Przy tej samej skali odwzorowania (cała
    kaczka w kadrze) GO zależy tylko od przysłony.
    Czyli robić długim, odpowiednio przymkniętym.

    --
    Radosny

  • 3. Data: 2010-08-31 08:29:47
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Krótki obiektyw nie da dużej kaczki, zaś długi ma małą głębię ostrości...
    > Jakieś sugestie?

    Nie da dużej kaczki - jednak te MPx do czegoś się przydają...
    Za długi - ja strzelałem do kaczek w sadzawce z 300/2.8LIS - ostro było fakt, ale
    trzeba imho 500mm+ plus 5.6-f/8.
    Poza tym czas, czas i jeszcze raz czas.
    Zamiast 300L ;) może być i przymknięty 70-300IS.

    Z dzisiejszych premier polecam 75-300 Olka ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 4. Data: 2010-08-31 13:25:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Czy ktoś wie, jak można ustrzelić kaczkę, aby pokazać pojedyncze ,,nitki'' piór?
    > Kaczka rusza się,

    Jak już ustrzelisz, problem ruszania się przestanie istnieć

  • 5. Data: 2010-08-31 17:07:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > obiektyw mają
    > swoje rozdzielczości... Krótki obiektyw nie da dużej kaczki, zaś

    mówią że dobrze jest zamrozić ciekłym azotem :)

  • 6. Data: 2010-08-31 20:18:36
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Użytkownik "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> napisał w wiadomości

    > A co ma ogniskowa do wielkości GO?

    Dla przypomnienia, jednak ma:

    http://www.dofmaster.com/dofjs.html

    > Przy tej samej skali odwzorowania (cała kaczka w kadrze) GO zależy tylko
    > od przysłony.
    > Czyli robić długim, odpowiednio przymkniętym.

    Ta sama skala odwzorowania dla różnych ogniskowych daje różne GO przy tej
    samej przeyłonie.

    > --
    > Radosny

    Pawik

  • 7. Data: 2010-08-31 20:30:50
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał:

> [...]
    >
    > http://www.dofmaster.com/dofjs.html

    > Ta sama skala odwzorowania dla różnych ogniskowych daje różne GO przy tej

    Przy stałej skali odwzorowania głębia ostrości praktycznie nie zależy od
    ogniskowej. Różnice stają się istotne jedynie dla bardzo małych skal
    odwzorowania w połączeniu z bardzo krótką ogniskową - ale to raczej nie jest
    kombinacja praktyczna do zdjęć kaczek.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2010-08-31 21:24:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosny" i5i4kf$15v$...@o...futuro.pl

    > A co ma ogniskowa do wielkości GO? Przy tej samej skali odwzorowania (cała kaczka w
    kadrze) GO zależy tylko od przysłony.
    > Czyli robić długim, odpowiednio przymkniętym.

    Jeśli pstrykasz pomalowaną tablicę (bez naklejek) to nie ma nic GO do ogniskowej. ;)
    Jeśli głowa kaczki zajmie cały kadr, to istotnie GO nie będzie zbyt istotna. ;)

    ,,Małpki'' dlatego miały krótkie ogniskowe i malutkie dziurki, aby
    zdjęcia nimi robione były ostre bez względu na ustawienia. :) Im
    dłuższa ogniskowa, tym mniejsza GO i po przekroczeniu 500 mm trudno
    mówić o jakiejkolwiek GO -- można przymykać przesłonę do F13 -- a GO
    prawie nie będzie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-08-31 21:29:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "gietrzy" 6...@n...onet.pl

    > Nie da dużej kaczki - jednak te MPx do czegoś się przydają...
    > Za długi - ja strzelałem do kaczek w sadzawce z 300/2.8LIS - ostro
    > było fakt, ale trzeba imho 500mm+ plus 5.6-f/8.

    A możesz pokazać efekty?

    > Poza tym czas, czas i jeszcze raz czas.

    Czas to pieniądz. ;) Jak mało (wg Ciebie) tego
    ,,pieniądza'' potrzeba? 1/500 s czy 1/8000 s

    > Zamiast 300L ;) może być i przymknięty 70-300IS.

    Mam 70-300 IS i ani jednej ostrej kaczki!!!
    A tych kaczek mam setki, albo i więcej!!!

    > Z dzisiejszych premier polecam 75-300 Olka ;)

    Olek do Canona? I ma stabilizację?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-08-31 21:31:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" i5jct2$gib$...@n...onet.pl

    > mówią że dobrze jest zamrozić ciekłym azotem :)

    A nie skurczy się? To ma być kaczka, nie kurczak. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'