    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: NAS jako mały serwer
    Date: 19 Sep 2012 20:15:28 GMT

    Witam,
    Od razu zaznaczam, że NASa nigdy nie miałem i nie bardzo się orientuję
    (tematem zainteresowałem się 3 dni temu).

    Czy ktoś może mi wyjaśnić, ile da się zrobić na tych linuxach wgranych
    do NASów? Czy da się coś instalować, pisać skrypty, korzystać z takich
    dobrodziejstw jak cron? :) I czy każdy NAS ma otwarte konto root czy
    można się naciąć? Nie boli mnie ani ARM ani nędzne parametry - boję
    się jakichś upierdliwych ograniczeń software'owych.

    Jakiś konkret. Chciałbym zrobić w domu bardzo klasyczną konfigurację:

    desktop

    laptop . . . . router--------NAS------drukarka(USB)
    | |
    | |
    neostrada dysk(USB)

    Przez "dysk" rozumiem... no cóż: dysk (dodatkowy backup) oraz różne
    zrzuty z urządzeń (czytnik kart, aparat itp). Chciałbym na NASie
    trzymać co się da i pozbyć się mechanicznych dysków z desktopa.

    W związku z tym szukam NASa z:
    - print server,
    - 2+ USB,
    - 1GB/s.

    DLNA i tego typu bajery mnie nie interesują: nie mam ani konsoli
    ani telewizora :).

    Generalnie jeszcze nie zdecydowałem czy chce mi się stawiać RAID 1,
    więc dopuszczam obudowy na 1 lub 2 dyski. Odpowiada mi specyfikacja
    (a przede wszystkim cena) QNAP TS-212. Warto zwrócić uwagę na coś
    innego w okolic 600-700 zł? Początkowo w środku wyląduje WD Green,
    a docelowo pewnie WD Red.

    pozdrawiam,
    PK