-
1. Data: 2012-04-24 21:53:24
Temat: p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
OK :).
1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?
2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
2. Data: 2012-04-24 21:56:37
Temat: Re: p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2012-04-24 21:53, v...@i...pl pisze:
> Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
> Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
> ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
> OK :).
>
> 1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
> czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?
Może.
> 2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?
Crankshaft position sensor.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
3. Data: 2012-04-24 21:57:13
Temat: Re: p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-04-24 21:53, v...@i...pl pisze:
> Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
> Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
> ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
> OK :).
>
> 1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
> czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?
> 2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?
Tak, może.
Crankshaft position sensor w skrócie CPS
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
4. Data: 2012-04-25 00:18:30
Temat: Re: p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-04-24 21:56, Grejon pisze:
> W dniu 2012-04-24 21:53, v...@i...pl pisze:
>> Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
>> Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
>> ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
>> OK :).
>>
>> 1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
>> czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?
>
> Może.
>
Dzięki
>> 2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?
>
> Crankshaft position sensor.
>
No właśnie tego szukałem, i nie ma. Może ktoś też źle przetłumaczył:P
Szukam tu:
http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml
Czy to nie nie bedzie element 1313: engine speed sensor czasami.
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
5. Data: 2012-04-25 00:18:59
Temat: Re: p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-04-24 21:57, Lewis pisze:
> W dniu 2012-04-24 21:53, v...@i...pl pisze:
>> Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
>> Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
>> ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
>> OK :).
>>
>> 1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
>> czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?
>> 2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?
>
> Tak, może.
> Crankshaft position sensor w skrócie CPS
>
No właśnie tego szukałem, i nie ma. Może ktoś też źle przetłumaczył:P
Szukam tu:
http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml
Czy to nie nie bedzie element 1313: engine speed sensor czasami.
Pozdrawiam
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
6. Data: 2012-04-25 07:24:35
Temat: Re: p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
Od: Michał Paszek <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl>
W dniu 2012-04-25 00:18, v...@i...pl pisze:
> No właśnie tego szukałem, i nie ma. Może ktoś też źle przetłumaczył:P
> Szukam tu:
> http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml
>
TU3 nie ma CPSa. Informacja o położeniu wału jest brana z Hallotronu w
aparacie zapłonowym, a jak masz DISa to z czujnika na wałku rozrządu.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
-
7. Data: 2012-04-26 21:13:00
Temat: Re: p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-04-25 07:24, Michał Paszek pisze:
> W dniu 2012-04-25 00:18, v...@i...pl pisze:
>> No właśnie tego szukałem, i nie ma. Może ktoś też źle przetłumaczył:P
>> Szukam tu:
>> http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml
>>
>
> TU3 nie ma CPSa. Informacja o położeniu wału jest brana z Hallotronu w
> aparacie zapłonowym, a jak masz DISa to z czujnika na wałku rozrządu.
>
No mam DISa. A czujnik jest od przodu tuz za wiatrakiem chlodnicy, a
jego wtyczka (brązowa) na silniku tuz nad łączeniem ze skrzynią.
Czujnik zakupiony, czekam aż przyjdzie. Poza tym chyba elektryk mnie i
tak nie minie, bo jak to we francuzach - elektryka "pognila". Dzisiaj po
raz kolejny walczylem z wtykiem od ECU, bo tam piny zasniedziale az
czarne. :(
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
8. Data: 2012-05-01 15:33:36
Temat: NAPRAWIONY!!!
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
Złożyły się3 usterki do kupy, przy czym 1 - główna przyczyna, nr 2 nie
wiem czy nie spowodowany przeze mnie, a nr 3 jako następstwo długiego
postoju:
1. jak to we francuzach - zgniła elektryka, a dokładniej piny we wtyczce
do ECU,
2. uderzeniówka (chyba coś podłubałem w czasie sprawdzania),
3. zaśniedziała wtyczka od czujnika położenia wału - nie wiem czy tak od
początku awarii było czy od długiego stania na dworze.
W każdym razie dzisiaj odpaliłem i jeździ. Teraz jeszcze rozrząd mnie
czeka, bo po 10 mies stania na dworze to chyba lepiej wymienić, bo guma
parcieje i rolki rdzewieją.
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
9. Data: 2012-05-01 23:33:12
Temat: Re: NAPRAWIONY!!!
Od: jendyk <j...@o...pl>
v...@i...pl wrote:
> Teraz jeszcze rozrząd mnie
> czeka, bo po 10 mies stania na dworze to chyba lepiej wymienić, bo guma
> parcieje i rolki rdzewieją.
>
>
1/ mniej klopotu i taniej by wyszlo odpalic bestie raz na miesiac na
10-15 minut niz teraz dlubac w rozrzadzie
2/ rolki rdzewieja? przy takim podejsciu do sprawy to na pewno gorzej
wygladaja pierscienie na tlokach i cylindry. Jak zardzewialy rolki to
niewatpliwie rdza pozostawila slady na cylindrach w miejscach gdzie
zatrzymaly sie tloki(pierscienie) - bedziesz tez wymienial?
3/ najwazniejsza zasada: nie naprawiaj tego co nie jest zepsute
-
10. Data: 2012-05-02 01:02:02
Temat: Re: NAPRAWIONY!!!
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2012-05-01 15:33, v...@i...pl pisze:
> Złożyły się3 usterki do kupy, przy czym 1 - główna przyczyna, nr 2 nie
> wiem czy nie spowodowany przeze mnie, a nr 3 jako następstwo długiego
> postoju:
> 1. jak to we francuzach - zgniła elektryka, a dokładniej piny we wtyczce
> do ECU
Prawdopodobnie tu była przyczyna...
> 2. uderzeniówka (chyba coś podłubałem w czasie sprawdzania),
Pompa paliwa nie dawała - więc i nie chciał palić...
> 3. zaśniedziała wtyczka od czujnika położenia wału - nie wiem czy tak od
> początku awarii było czy od długiego stania na dworze.
Brak wygrzewania podczas jazdy.
Siła złego na jednego...
> W każdym razie dzisiaj odpaliłem i jeździ. Teraz jeszcze rozrząd mnie
> czeka, bo po 10 mies stania na dworze to chyba lepiej wymienić, bo guma
> parcieje i rolki rdzewieją.
Fajnie uczciłeś pracą święto ;) - zrobiłeś sobie wtorek "czynu
partyjnego" ;)
--
Wojciech Smagowicz