  • 21. Data: 2011-11-20 22:01:41
    Temat: Re: Można to kupić w Polsce?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-11-2011 19:59, to pisze:

    > Ja mam jeszcze CSC2 i mam wrażenie, że ścianki są wyjątkowo twarde. Ale
    > może to kwestia rozmiaru i indeksu prędkości. Jaki masz?
    225/45/17 91Y - samochód kupiłem na jakichś Bridgestonach, te były
    twarde jak deski...

    --
    Paweł

  • 22. Data: 2011-11-20 22:14:18
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > 225/45/17 91Y - samochód kupiłem na jakichś Bridgestonach, te były
    > twarde jak deski...

    Ja mam 225/40/18 92Y XL -- pewnie stąd ta różnica. Chyba, że coś w 3
    zmienili pod tym względem, ale raczej wątpię.

  • 23. Data: 2011-11-20 22:25:44
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-11-2011 22:14, to pisze:
    > Ja mam 225/40/18 92Y XL -- pewnie stąd ta różnica. Chyba, że coś w 3
    > zmienili pod tym względem, ale raczej wątpię.

    Noo pewnie dlatego że XLka, zimówki mam 215/50/17 V XL i świetnie się
    spisują jak na zimówki :)

    --
    Paweł

  • 24. Data: 2011-11-21 08:11:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 Nov 2011 11:34:27 +0100, J.F.

    > - spidery sobie kup.

    Spidery są super. Znaczy nie widziałem na własne oczy, tyle co z reklamy.
    Chciałem kupić, ale cena trochę przeraża. Nie są też niestety uniwersalne.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 25. Data: 2011-11-21 09:41:14
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-11-20 15:45, made myself pisze:

    > Dla mnie genialna jest idea "spiderów". Jakbym miał opony zmieniać i dać
    > 270 funtów za tę Mitę... PEWAG Spikes Spider Compact 2 kosztuje 1300 pln i
    > wydaje mi się duuuużo lepszym pomysłem. Praktycznie eliminującym wady
    > łańcuchów dotyczące montażu. Masz zamiar tę Mitę dystrybuować w PL czy co? ;)

    W zeszłym sezonie widziałem jak facet zakładał "Thule K-Summit".
    Też zakładał z zewnątrz i szybko, dlatego mi się spodobały.
    W każdym razie podjechał, a ja zostałem.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 26. Data: 2011-11-21 09:57:08
    Od: amos <g...@g...com>

    On 21 Lis, 08:11, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Spidery są super. Znaczy nie widziałem na własne oczy, tyle co z reklamy.
    > Chciałem kupić, ale cena trochę przeraża. Nie są też niestety uniwersalne.

    Z ciekawostek warto wspomniec o "tekstylnej skarpecie".

    http://www.youtube.com/watch?v=2x8iHyLWWKw&feature=r
    elated

    Jest kilka rozwiazan i ponoc calkiem skuteczne na sniegu.

    Zastanawia mnie jak jest z trwaloscia w czasie jazdy na niekoniecznie
    osniezonych powierzchniach, kamieniach etc..

    --
    zdrowka
    amos

  • 27. Data: 2011-11-21 13:26:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "amos" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Zastanawia mnie jak jest z trwaloscia w czasie jazdy na niekoniecznie
    >osniezonych powierzchniach, kamieniach etc..

    Wiesz, ja, stary narciarz, a na lancuchach przejechalem jakies 5 km
    przez 20 lat..

    Moze w alpach jest inaczej, ale zakladanie tego jest na tyle uciazliwe
    ze sie nikomu nie chce. I dojezdza na oponach.

    J.

  • 28. Data: 2011-11-21 14:16:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Nov 2011 13:26:12 +0100, J.F

    > Wiesz, ja, stary narciarz, a na lancuchach przejechalem jakies 5 km
    > przez 20 lat..

    Bo taki jest fakt. W większości da się dojechać na oponach. Wspomagacze
    typu łańcuchy są na skrajnie awaryjne sytuacje.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 29. Data: 2011-11-22 08:49:19
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-11-21 13:26, J.F pisze:

    > Moze w alpach jest inaczej, ale zakladanie tego jest na tyle uciazliwe
    > ze sie nikomu nie chce. I dojezdza na oponach.
    >
    > J.

    W Alp de Hue, na ostatnim parkingu przed podjazdem (stromym), stoi w
    weekendy stały posterunek i nie wpuszczają nikogo bez łańcuchów.
    To ciekawy widok, ogromny parking i kilkadziesiąt stojących samochodów i
    kierowcy zakładający łańcuchy.
    Podobnie jest w La Plane.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 30. Data: 2011-11-22 11:46:10
    Temat: Re: Mozna to kupic w Polsce?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >To ciekawy widok, ogromny parking i kilkadziesiąt stojących
    >samochodów i kierowcy zakładający łańcuchy.

    Podobnie to jest/bylo i w Zielencu. Postawili znak, policja czasem
    stala i pilnowala przestrzegania.
    Tylko k* jakos przez 50 poprzednich lat znaku nie bylo, droga byla
    gorsza, odsniezanie gorsze, zimowych opon nie bylo, a ludzie
    dojezdzali.

    Znak postawic najlatwiej. Przyznaje ze zakladanie lancuchow na waskiej
    zimowej drodze moze byc bardzo uciazliwe i niebezpieczne, a
    niezalozenie moze sie skonczyc jak w Szczecinie, ale ciekaw jestem
    czy tam sie naprawde nie da dojechac na dobrych zimowkach, czy znak
    pamieta czasy gdy polowa miala letnie, a policja oczywiscie "dba o
    bezpieczenstwo na drodze".

    Z innej beczki - przelecz Okraj, tez stoi nakaz uzywania lancuchow,
    kolejny bubel prawny nawiasem mowiac, bo jak jest czarny asfalt to
    nadal trzeba uzywac, oczywiscie dziesiatki rodakow maja znak w .... ,
    mam i ja. Czuc ze slisko, ale jakos jedziemy. Za kawalek korek na
    drodze, i tak sie zastanawiam - skorzystac z postoju i zalozyc, czy
    dam rade.
    Cieplutko w samochodzie, nikt inny nie zaklada, wiec czekam. Za
    kilkaset metrow stromizna wieksza i faktycznie przejechac sie nie da,
    wiec zakladam, a reszta ... okazuje sie ze nie ma lancuchow wcale :-)

    J.