  • 91. Data: 2011-09-18 17:28:07
    Temat: Re: Motocykliści jeżdżą szybko i bezpiecznie
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Andrzej Lawa

    > Zwłaszcza że oprócz teorii zwolenników jazdy na oślep, czyli "300 na
    > tylnym kole gwałcąc staruszki na pasach", równie możliwa jest taka, że
    > zwolnił do tych 90 dużo wcześniej (o ile w ogóle wcześniej jechał
    > szybciej) - np. z uwagi na stojącego TIRa, ale ćwok w RAVce wyskoczył mu
    > przed pojazd na tyle niespodziewanie, że nawet nie zdążył zacząć
    > hamować.

    Nie pamiętam już kiedy widziałem kogoś, kto skręcił w lewo nagle i bez
    sygnalizacji, za to motocyklistów jadących jak debile widuję codziennie.
    Oczywiście teoretycznie możliwa jest sytuacja, w której W. prawidłowo
    wyprzedzał z prędkością 90 km/h, a gość w RAV-ce nagle go staranował, ale
    póki nie zostało to udowodnione to zakładam wersję najbardziej
    prawdopodobną czyli współwinę.

  • 92. Data: 2011-09-18 17:34:32
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-09-2011 17:13, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > przed pojazd na tyle niespodziewanie, że nawet nie zdążył zacząć hamować.

    Zwolnił do dozwolonych 90 widząc na poboczu TIRa (i/lub jakieś
    zamieszanie wokół niego), cóż za zawiła teoria... Tak jakby zwolnić do
    140, widząc samochód stojący w poprzek prawego pasa autostrady.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 93. Data: 2011-09-18 17:54:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2011 17:25, DoQ pisze:

    > Podawałem już na PMS
    >
    > http://www.rzu.gov.pl/art-362-przyczynienie-sie/Wyro
    k_SN_z_dnia_17_kwietnia_2008_r__sygn_akt_I_C_50_07_n
    iepublikowany__1295

    Nie ma związku ze sprawą - podejrzany o wymuszenie nie został trafiony
    pojazdem na drodze z pierwszeństwem.

  • 94. Data: 2011-09-18 17:54:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2011 17:26, DoQ pisze:

    > Możesz to napisać jeszcze 10x, a i tak to kłamstwo nie stanie się prawdą.

    I vice versa.

  • 95. Data: 2011-09-18 17:57:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2011 17:28, to pisze:

    > Nie pamiętam już kiedy widziałem kogoś, kto skręcił w lewo nagle i bez
    > sygnalizacji,

    Jest to dość notoryczne zjawisko.

    > za to motocyklistów jadących jak debile widuję codziennie.

    To, co rzekomo widzisz, nie musi mieć związku z rzeczywistością, bo jak
    sam wielokrotnie się przyznałeś - podstawą oceny sytuacji są dla ciebie
    założenia, a nie obserwacja.

> [...]
    > wyprzedzał z prędkością 90 km/h, a gość w RAV-ce nagle go staranował, ale
    > póki nie zostało to udowodnione to zakładam wersję najbardziej

    Ale masz jakieś wsparcie? W dowodach?

    Bo jak nie, to równie dobrze możesz zakładać, że jakaś kobieta jest
    czarownicą, póki nie udowodni niewinności poprzez np. próbę wody.

  • 96. Data: 2011-09-18 17:59:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2011 17:34, DoQ pisze:

    > Zwolnił do dozwolonych 90 widząc na poboczu TIRa (i/lub jakieś
    > zamieszanie wokół niego), cóż za zawiła teoria...

    Zawiła? To chyba normalne, że jak dzieje się coś nietypowego, to się
    bardziej uważa i zmniejsza prędkość?

    > Tak jakby zwolnić do
    > 140, widząc samochód stojący w poprzek prawego pasa autostrady.

    Bredzisz - nie odróżniasz stania na poboczu od stania w poprzek.

  • 97. Data: 2011-09-18 17:59:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-09-2011 17:54, Andrzej Lawa pisze:

    k_SN_z_dnia_17_kwietnia_2008_r__sygn_akt_I_C_50_07_n
    iepublikowany__1295
    > Nie ma związku ze sprawą - podejrzany o wymuszenie nie został trafiony
    > pojazdem na drodze z pierwszeństwem.

    Zacytuje jeszcze raz:
    "(...)wraz ze wzrostem prędkości pojazdu zawsze zmniejsza się ilość
    czasu jaki pozostaje na reakcję w nagłych sytuacjach a także wydłuża się
    droga hamowania pojazdu w sytuacjach zagrożenia na drodze, że przy
    nadmiernej prędkości zwiększa się ryzyko odniesienia poważniejszych
    obrażeń w razie zaistnienia wypadku komunikacyjnego że nawet niewielki
    wzrost prędkości może spowodować znaczny wzrost siły uderzenia i że
    wreszcie nadmierna prędkość stwarza niebezpieczeństwo dla innych
    użytkowników dróg w szczególności dla przechodniów.

    Czyli nie tylko lustereczka, nie tylko posiadane pierwszeństwo ale i
    prędkość - tak, wbrew temu co Ci się zdaje uważa Sąd Najwyższy.
    Ale mogłem spodziewać się, że odwrócisz kota ogonem.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 98. Data: 2011-09-18 18:00:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > I vice versa.

    Ale ja nie napisałem, że jesteś hipokrytą.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 99. Data: 2011-09-18 18:03:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-09-2011 17:59, Andrzej Lawa pisze:
    > Zawiła? To chyba normalne, że jak dzieje się coś nietypowego, to się
    > bardziej uważa i zmniejsza prędkość?

    Zmniejsza do maksymalnej dozwolonej? ROTFL

    > Bredzisz - nie odróżniasz stania na poboczu od stania w poprzek.

    Chyba tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 100. Data: 2011-09-18 18:03:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2011 17:59, DoQ pisze:

> [...]
    > wreszcie nadmierna prędkość stwarza niebezpieczeństwo dla innych
    > użytkowników dróg w szczególności dla przechodniów.

    Cytuj sobie do woli - co nie zmieni faktu, że sytuacja jest zupełnie
    inna niż np. w zdarzeniu z Wałęsą juniorem, bo do kolizji ze sprawcą nie
    doszło, a z opisu sytuacji wynikło, że poszkodowany miał czas na
    reakcję, tylko przy tej _udowodnionej_ nadmiernej prędkości sobie z tą
    reakcją nie poradził.