  • 11. Data: 2009-08-24 07:07:13
    Temat: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    > Bullshit :)

    A co, do zdjęć dołączasz filmy "The Making Of"? :-) Bo jeśli nie, to również
    można napisać:
    1. "Nie ma dobrej lustrzanki bez opcji wiązania butów",
    2. "Nie ma dobrej lustrzanki bez opcji wyświetlania filmów" (uwaga -
    lustrzanka też ma obiektyw, więc można coś wyświetlić),
    3. "Nie ma dobrej lustrzanki bez opcji MP4" (lustrzanka też ma monitorek, więc
    można oglądać obrazki i odtwarzać MP3)
    4. "Nie ma dobrej lustrzanki bez czarnych punktów, zacinającej się migawki i
    wadliwego autofokusa"... a nie, sorry, to tylko Canon takie produkuje
    5. "Nie ma dobrej lustrzanki bez tetrisa na ekraniku"
    No i oczywiście:
    6. "Nie ma dobrej lustrzanki bez opcji kręcenia filmów" (nieważne, że
    autofokus inaczej działa w aparatach, a inaczej w kamerach, nieważne też, że
    na ekranie TV nie zobaczy się rozdzielczości jaką daje matryca aparatu i że
    ruch kamery wymusza jej odmienną budowę od statycznie przykładanego do oka
    aparatu itd.)

    :-D

    Maciej

  • 12. Data: 2009-08-24 07:10:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 23 Aug 2009 21:12:12 +0000 (UTC), Matt napisał(a):

    > Aparaty sa do robienia zdjec, kolego. Do filmow sa kamery :-)

    Byłeś zahibernowany przez kilka lat?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 13. Data: 2009-08-24 07:20:55
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Henry(k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    > Byłeś zahibernowany przez kilka lat?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry

    Nie, nie byłem. Uważam po prostu, że aparat jest do robienia zdjęć, a nie filmów.

    Jak jakiś producent doda funkcję robienia zdjęć do swojej kolekcji butów albo
    doniczek, to uznasz, że to najlepsze buty/doniczki na świecie? :-) I że reszta
    producentów jest w tyle? :-D

    Maciej

  • 14. Data: 2009-08-24 07:51:05
    Od: Marx <M...@n...com>

    Matt pisze:

> [...]
    > doniczek, to uznasz, że to najlepsze buty/doniczki na świecie? :-) I że reszta

    jak myslisz, czemu w komorkach sa "aparaty"?
    Marx

  • 15. Data: 2009-08-24 08:09:06
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Marx <M...@n...com> napisał(a):

    > jak myslisz, czemu w komorkach sa "aparaty"?
    > Marx

    Bo komórki służą do komunikacji.
    Niektóre monitory też mają wbudowane kamery. Monitory Eizo nie mają. I nie są
    gorsze, a wręcz przeciwnie.

    A dlaczego większość (prawie wszystkie) kamery wygląda tak lub podobnie:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Video_camera
    (inny rodzaj uchwytu dłonią)

    To, że zarówno aparat, jak i kamera ma obiektyw nie znaczy, że powinny służyć
    do tego samego. Jeśli twierdzisz inaczej oczekuj funkcji nagrywania filmów w
    projektorach i lunetach :-D

    To, że aparat i kamera mają autofokus nie znaczy, że jest to tak samo
    działająca funkcja. Jeśli twierdzisz inaczej, jedź do wulkanizatora i każ
    założyć do terenówki opony z roweru górskiego :-D

    Niektóre długopisy też mają funkcję kamery. Napisz szczerze, czy masz taki
    długopis? :-D

    Ja osobiście wolałbym w lustrzance opcję automatycznego ostrzenia na oczy
    osoby fotografowanej albo funkcję powtórzenia zdjęcia, gdy osoba zmruży oczy...

    Maciej

  • 16. Data: 2009-08-24 08:17:29
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Matt " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > założyć do terenówki opony z roweru górskiego :-D
    >
    > Niektóre długopisy też mają funkcję kamery. Napisz szczerze, czy masz taki

    A wpadłeś na to, że po pierwsze bardzo niewygodnie zwiedza się mając
    jednocześnie i aparat i kamerę, Pomijam już obowiązek brania na urlop dwóch
    ładowarek, dwóch toreb itp.

    Do tej pory ludzie kupowali kamery z funkcją foto. I mieli kiepskie filmy i
    kiepskie zdjęcia. Teraz mogą kupić lustrzankęz funkcją video i mają dobre
    zdjęcia i dobre filmy.

    Postępu nie zatrzymasz a postęp podąża za wygodą.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 17. Data: 2009-08-24 08:40:34
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Winetoo <w...@n...spam.please.com> napisał(a):

> [...]
    > zdjęcia i dobre filmy.
    >
    > Postępu nie zatrzymasz a postęp podąża za wygodą.

    Byłoby pięknie, gdyby nie trzeba było za funkcję kamery płacić. A obecnie
    trzeba zapłacić więcej za takie urządzenie, a i funkcja filmowania jest
    okrojona. Dobrze, że nie okrajają jeszcze przy okazji funkcji zdjęć do tylko
    zielonego programu :-)
    Zauważ, że przetwarzanie filmów a przetwarzanie zdjęć to zupełnie coś innego i
    potrzebne są nowe specjalistyczne układy do tego w aparacie, inne
    oprogramowanie autofokusa, pomiaru światła na bieżąco itp. A wszystko to daje
    efekt "prawie" porównywalny z kamerą HD ;-)

    Maciej

  • 18. Data: 2009-08-24 08:44:05
    Temat: Re: [OT] Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:
    > Pentax dodał do swojego aparatu migawkę, która od lat jest w innych
    > aparatach. Tę migawkę produkuje nawet jedna i ta sama forma, a wkładają
    > ją do siebie u nikona, canona, pentksa, sonego itd...

    Oj chyba nie ta sama firma, bo Pentax coś nie może przeskoczyć 1/180s
    czasu synchronizacji. W przeciekach o K7 było, że w końcu ma mieć
    1/250s, ale okazało się nieprawdą. Nie rozumiem, czemu w takiej sytuacji
    w menu nie można aktywować migawki elektronicznej, która na pewno jest,
    skoro aparat kręci filmy :(

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-08-24 08:53:15
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > trzeba zapłacić więcej za takie urządzenie, a i funkcja filmowania jest
    > okrojona. Dobrze, że nie okrajają jeszcze przy okazji funkcji zdjęć do

    Gdzie trzeba płacić? Canon co półtora roku wypuszcza nowy model amatorski
    zawsze w tej samej lub niższej cenie i po prostu w kolejnym modelu dodaly
    tryb video. Ceny nie podnieśli.

> [...]
    > daje
    > efekt "prawie" porównywalny z kamerą HD ;-)

    Pokaż mi kamerę HD z wymienną optyką w cenie dostępnej dla amatora. Albo
    dowolną kamerę (nie koniecznie HD) która pozwala uzyskać taką głębięostrości
    jak lustrzanka APS-C z obiektywem f/1.8 o pełnej klatce przez litość nie
    wspomnę.

    W statycznych scenach filmy z 5d mk2 biją na głowę dowolną kamerę w podobnej
    cenie. A to dopiero początek tej drogi i oczywiście cena body nie wzrosła
    mimo nopwej funkcjonalności.

    Rozumiałbym Twoje marudzenie gdyby aparaty z funkcją filmowania były droższe
    od tych bez, albo gdyby kosztem wprowadzenia filmów ograniczyli możliwości
    robienia zdjęć, ale tak nie jest. Dołożyli kolejną funkcjonalność nie chcesz
    nie kożystaj, ale pisanie o tym jak o wadzie jest IMO marudzeniem dla
    marudzenia.

    Pozdraiwam
    Winetoo

  • 20. Data: 2009-08-24 08:57:10
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Matt pisze:

    > Byłoby pięknie, gdyby nie trzeba było za funkcję kamery płacić. A obecnie
    > trzeba zapłacić więcej za takie urządzenie, a i funkcja filmowania jest
    > okrojona.

    Uważam, że jest inaczej. Uważam, że już wiele taniej nie da się sprzedać
    aparatu z zyskiem. To co najmniej kosztuje, to funkcjonalność
    rozbudowywana firmwarem. Stąd firmy wzbraniają się od wprowadzania
    maksymalnej funkcjonalności w tanim aparacie, bo byłby to hit i gol
    samobój, który położyłby na parę lat (okres starzenia się moralnego
    sprzętu) rynek entry-level, który daje największe dochody i pieniądze na
    dalsze badania. Bo czyż aparaty, które miały funkcję LV nie potrafiłyby
    jednocześnie zgrywać obrazu na kartę? Nie znam szczegółów dot. Canona
    500D ale chyba ma ten sam procesor obrazu co niekręcący filmów 50D?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.