-
41. Data: 2019-02-19 00:59:11
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Mateusz Viste" 5c6a67ed$0$6567$4...@n...free.fr
> Jeśli kawałek prętu to dla ciebie sprzęt nie do zdobycia, no to
> faktycznie... Ja opony w aucie sam zdejmuję i zakładam, kiedy jest
> potrzeba (czyt. kiedy zdarzy się kapeć). Ale teraz modne są tzw.
> "bezdętkowe" - w tych zaiste może być ciężej, nie tylko zdjąć/założyć,
> ale w ogóle nadmuchać.
Zwłaszcza astmatyk nie nadmucha. ;)
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
42. Data: 2019-02-19 01:05:26
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"J.F." 5c6aa09b$0$519$6...@n...neostrada.pl
>>Stań na końcu klucza -- przecież ważysz więcej niż 500 N.
> A co jesli waze duzo wiecej, a sruba nie puszcza ?
Przykręcone na 120 Nm -- puszczają przy 100 Nm lub szybciej.
>>Problemem jest podniesienie koła, nie dokręcenie czy
>>odkręcenie. Zaś klucz niutonometryczny ;) można kupić
>>za 70 pln.
> Ale on Nm nie dodaje :-)
Kalkulator dodaje. ;)
Jeśli kluczem dynamometrycznym przykręcisz
momentem 110 Nm -- bez trudu odkręcisz.
Jeśli przykręcisz ,,solidnie'' -- być
może nie odkręcisz niczym. ;) (nawet
po odkręceniu takie koło może być
nieźle trzymane)
Po co marnować życie bezsensownym przykręcaniem,
skoro klucz kosztuje 1/3 paliwa w baku?
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
43. Data: 2019-02-19 01:10:04
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
> Stawanie na kluczu przy dokręcaniu to przesada, bo równie złe jest za
> mocne dokręcenie, jak i za słabe. Wie to każdy, kto wyrwał jakąkolwiek szpilkę,
albo urwał gwint z bloku przy dokręcaniu głowicy
> ;)
Zanim urwiesz -- rozciągniesz tak, że zniszczysz.
Jednorazówki może i warto rozciągać. ;)
Każda śruba ma swój optymalny moment dokręcania.
Są tabelki -- tego trzeba się trzymać.
https://srub-met.pl/dokumenty/5.pdf -- nie odpowiadam za treść
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
44. Data: 2019-02-19 01:12:51
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Pana Sonik" 5c69a675$0$511$6...@n...neostrada.pl
>> Tak więc bronię mojej męskości dowodząc, że stać mnie na usługi gumiarza.
> *Pyta*_nie_ jak /długo/ Ci(ę) *stać*
Tak długo, jak długo trwa stosunek zleceniodawca-zleceniobiorca. ;)
Gdybym nie sprawdzał dokręcania każdej z 20 nakrętek -- pogubiłbym koła.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
45. Data: 2019-02-19 01:17:25
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Mateusz Viste" 5c698a59$0$15490$4...@n...free.fr
> 20-50 gr (groszy?) brzmi faktycznie tragicznie. Ja raz
> w roku wyskubuję śrubokrętem kamyczki z bieżników - nie
> ważyłem nigdy, ale z pewnością jest ich więcej niż 20 g.
Wydłubuję wiele razy do roku -- może i 50 razy.
Kamyk gra większą rolę -- jest dalej od środka.
IMO niewyważenie 100 g to problem, ale nie 20 g.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
46. Data: 2019-02-19 01:18:51
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Tomasz Gorbaczuk" o...@l...harvard.local
: sezonie brakuje jej 20-50 gr do wyważenia.
Mnie też -- gdy łomotnę w krawężnik. ;)
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
47. Data: 2019-02-19 01:23:33
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Jacek" q4bqf4$n6n$...@n...news.atman.pl
> Tak więc moment dokręcania mam taki, ile dał klucz pneumatyczny, czyli pewnie
więcej, niż potrzeba.
Możesz odkręcić i dokręcić kluczem dm.
[lżej wówczas jechać -- strach ma swe kg]
Ja sprawdzam i dokręcenie, i ciśnienie.
[co widać -- nadal żyję]
-=-
BTW -- IMO jazda pustym samochodem po bursztynowej
na odcinku Włocławek-Toruń wymaga spuszczenia powietrza.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
48. Data: 2019-02-19 01:24:13
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2019-02-18, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:
> On Mon, 18 Feb 2019 20:27:59 +0100, JDX wrote:
>
>> On 2019-02-17 15:29, Mateusz Viste wrote:
>> [...]
>>> Bo tylko zniewieściałe istoty jeżdżą do kogoś z taką głupotą. Prawdziwy
>>> mężczyzna sam sobie przekłada koła 2x w roku, i nie ma żadnych
>>> problemów.
>> I do tego obowiązkowo pieprzy się przy tym ze zwykłym podnośnikiem
>> trapezowym, a nie jakimś tam fikuśnym. :-)
>
> Nie no, jak prawdziwy mężczyzna ma prawdziwy (męski) samochód, to tenże
> ma w standardowym wyposażeniu elegancki (równie męski) podnośnik:
Etam. W ogóle zła kategoria. Prawdziwy mężczyzna jeździ min. ćwierć
tonowym pojazdem bez biegu wstecznego po czym przejeżdża czytnik kart
stając z garbem między kołami na wąskim, stromym, sliskim wjeździe do
parkingu podziemnego. Niegumowane buty, bez bieżnika z twardą podeszwą:
+300% do męskości.
--
Marcin
-
49. Data: 2019-02-19 01:42:00
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2019-02-18, JDX <j...@o...pl> wrote:
> On 2019-02-18 20:51, Mateusz Viste wrote:
> [...]
>> Nie no, jak prawdziwy mężczyzna ma prawdziwy (męski) samochód, to tenże
>> ma w standardowym wyposażeniu elegancki (równie męski) podnośnik:
>>
>> http://www.cpcarsundparts.de/Bilder-CP/2101-3901250.
jpg
> No, ba! Miałem kiedyś taki w dużym fiacie, prawdziwym męskim
> samochodzie. :-)
Powgniatało mi cholerstwo krawędzie.
--
Marcin
-
50. Data: 2019-02-19 08:03:28
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "J...@w...pl" <7...@g...com>
> Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
> zgubilem. Czy to wina smaru ?
Prawdopodobnie tak. Wg znajomego mechanika,nakrętek mocujących koła nigdy się nie
smaruje.
Nakrętki powinny być dokręcone z siłą jak w instrukcji auta. Zbyt słabo? Nakrętki
mogą się poluzować z wiadomym skutkiem. Zbyt mocno? Zależy od konstrukcji piasty, w
skrajnym przypadku można np uszkodzić łożyska piasty sciskając je zbyt mocno.
Bez klucza dynamometrycznego nie jest możliwym dokręcenie wszystkich śrub z właściwą
i taką samą siłą więc zamiast samemu lepiej do warsztatu.