-
201. Data: 2010-09-28 03:10:19
Temat: Re: Moment a moc
Od: to <t...@a...xyz>
begin J.F.
>>Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem,
>>być może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
>>dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?
>
> One wlasnie moment na kolach mierza :-)
Ale moment na kołach w znaczeniu dosłownym, a nie to, co jest pokazywane
na wykresach.
--
ignorance is bliss
-
202. Data: 2010-09-28 03:51:25
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-27 20:18, Jurand pisze:
[cut debilizmy]
> Też powinna zredukować. Być może nie o 2 biegi w dół, ale o jeden na pewno.
>
Skoro jesteś taki mądry, to powiedz mi, jak ja mam rozróżnić czy
skrzynia zrzuca bieg. Po czym mam to poznać? Podaj mi przykład, bo
dzisiaj jak debil jeździłem w te i z powrotem i startowałem na różnych
biegach, żeby spróbować zauważyć, że zmienia bieg. I jakoś nie zauważam
tego, natomiast widzę zdecydowany kop jak przekracza magiczne cyfry tuż
przed dwoma tysiącami obrotów, wtedy załącza turbo.
-
203. Data: 2010-09-28 03:55:04
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-27 22:09, Mariusz Chwalba pisze:
>> Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu... Wciskam gaz do dechy (bez KD),
>> auto wyrywa jak oszalałe do przodu, zmienia bieg na III, potem na IV,
>> potem na V. Czyli co? Jaki z tego wniosek?
>
> Że downshift Ci nie działa. Albo też po prostu trollujesz. Załóżmy na razie
> pierwszy wariant. :>
>
Co to znaczy downshift?
> Weź wyjedź sobie tą bryką na ulicę, rozpędź ją do jakichś 50kmh i zobacz,
> jaki masz bieg i obroty. Po chwili powinny to być gdzieś 4-5 i ~1krpm.
> Jeśli nie, to downshift nie działa.
>
Dokładnie tak jest.
> W tym momencie dociśnij gaz (bez KD). Jak nie zrzuci Ci z tej 4-5 na 2-3,
> to - dla odmiany - upshift nie działa. Oba przypadki są syndromem
> uszkodzenia
> gdzieś na linii od pedału gazu do sterowania skrzyni.
>
Co to znaczy upshift? Rozumiem, że up to jest w górę, czyli wyższy bieg,
tak? Czyli jak jedziesz na 4 i zrzuca na 3, to zrzuca na wyższy bieg,
zgadza się?! To zjawisko nazywasz upshiftem? Tutaj wszyscy na grupie
twierdzą, że z 4 na 3 to jest zmiana biegu na niższy. Zgłupiałem?!
> Na deser możesz jeszcze zatrzymać go, i rozpędzić ile tam da radę z
> wciśniętym KD. Tu powinno Ci auto zmieniać biegi przed samym odcięciem.
I to muszę sprawdzić. Jutro.
> Jeśli będzie zmieniać wcześniej, to - niespodzianka - kickdown też nie
> działa.
>
Powrzucam filmiki z dzisiejszych testów, troszkę mokro było ale jakoś
dałem radę...
-
204. Data: 2010-09-28 03:56:23
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-27 21:33, V-Tec pisze:
> W dniu 2010-09-27 12:39, Filip KK pisze:
> [..]
>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
>> dla skrzyni !!
>
> Dziwnymi automatami jeździłeś. To jest standard, że od porządnego
> wciśnięcia gazu (nie mówię o kickdown) redukuje bieg. Oczywiście nie
> zawsze.
>
Może mówicie o automatach starej generacji?
-
205. Data: 2010-09-28 04:06:06
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-27 21:35, V-Tec pisze:
>>> Co to jest automat lag?
>>
>> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000
>> rpm.
>> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
>
>
> i tego właśnie w moim starym automacie cholernie nie lubiałem.
>
No to teraz wszystko jest jasne... Mowa o starych automatach! A ja tu
się rozdrabniam.
W moim automacie w BMW nie ma czegoś takiego jak "automat-lag".
-
206. Data: 2010-09-28 04:13:03
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-27 20:15, Jurand pisze:
> Nie, nie robi sobie jaj. Regulacja momentu redukcji biegu w w124 tak
> właśnie jest wykonywana.
>
W124 to epoka lodowcowa.
>>>>> Ergo: jeździłeś popsutymi :]
>>>>
>>>> Wsiądź sobie np. do BMW e60 z 3 litrowym dieslem i się przejedź. :)
>>>
>>> Jak miałem rozregulowane ASB, to też mi nie redukował. Ale to nie jest
>>> normalne
>>> zachowanie i nawet w WIS (instrukcje serwisowe) jest opis jak to
>>> wyregulować.
>>>
>> Powiedzieć Ci coś jak działa u mnie automat?
>> Jak wciskam pedał gazu do końca (bez KD), to idzie mocno i zdecydowanie.
>
> A jak masz 1200 obrotów i wciskasz pedał gazu do końca bez KD, to też
> nie zredukuje biegu? Jeśli nie - masz spieprzoną skrzynię.
>
Nie zredukuje biegu. Przynajmniej ja nie odczuwam czegoś takiego, żeby
zredukował bieg, nie widzę tego na obrotomierzu ani nie słyszę. Silnik
się wkręca płynnym ruchem jednostajnie przyspieszonym. I zapewniam Cię,
że to jest normalne zachowanie, bo wieloma beemkami jeździłem i
wszystkie automaty (steptronic) tak się zachowują.
>> Jak wcisnę w momencie gdy rozkręca KD to nie redukuje w ogóle, tak
>> jakby KD nie działało. Czyli nie pozwala mu zmienić biegu.
>
> J.w.
>
>> Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu...
>
> Jakie obroty?
>
Zaraz powrzucam filmiki w różnych schematach, to obejrzysz zachowanie
automatu na różne depnięcia.
>> Wciskam gaz do dechy (bez KD), auto wyrywa jak oszalałe do przodu,
>> zmienia bieg na III, potem na IV, potem na V. Czyli co? Jaki z tego
>> wniosek? Nie redukuje w momencie mocnego wciśnięcia pedału gazu.
>
> Jedź na IV biegu. Na najniższych obrotach, jakie się da utrzymać na tym
> biegu. Wciśnij gaz do dechy bez KD. Jeśli skrzynia nie zredukuje na 3 -
> jest zepsuta. Smutne, ale prawdziwe.
>
Muszę to wypróbować na obwodnicy, bo nie mam jak sprawdzić tego w
mieście trzymając gaz w podłodze, bo tylko wtedy będę wiedział jak
zmieni biegi na 4 i 5 (a te biegi wrzuca przy bardzo dużych
prędkościach) Niestety wizualnie i dźwiękowo nie stwierdzam by zmieniał
biegi na wyższe (czyli z 4 np. na 3).
-
207. Data: 2010-09-28 04:46:11
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-27 18:26, Jurand pisze:
>> Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na niższy.
>
> Pieprzysz i tyle.
Mariusz Chwalba niech Ci wytłumaczy, bo ja nie mam sił do Ciebie.
Padły tutaj dwa określenia: upshift i downshift.
-
208. Data: 2010-09-28 05:01:09
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
http://www.speedyshare.com/files/24446371/530d_0002.
wmv
-
209. Data: 2010-09-28 05:27:11
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-25 19:14, J.F. pisze:
> On Fri, 24 Sep 2010 17:55:52 +0200, Tomasz Pyra wrote:
>> Ale kręcenie diesla do 4k to "zarzynanie" go takie jak kręcenie benzyny
>> do 6k.
>
> Mercedesa nie dotyczy :-)
>
BMW też nie bardzo... :)
-
210. Data: 2010-09-28 07:31:26
Temat: Re: Moment a moc
Od: Arek M <a...@g...pl>
>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
>> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
>> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
>
> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
> dla skrzyni !!
Oj chyba jezdziles popsutumi :)
Mialem/jezdzilem wieloma autami z automatem, i KAŻDY redukował bieg w
zaleznosci od tego, jak mocno wcisnąłem gaz, niekoniecznie sięgając az
do kick-down.
Byly to naprawde rozne skrzynie - od nowego E60 2.d przez geartronic z
volvo, W124 (zero elektroniki) itd, itd ... po nowego citroena C5
(gorszego automatu chyba w zadnym aucie nie widziałem).
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM