-
151. Data: 2010-09-26 22:34:45
Temat: Re: Moment a moc
Od: Brzezi <b...@g...com>
nie, 26 wrz 2010 o 21:20 GMT, J.F napisał(a):
> I tak sie patrze na skutery .. czy mi sie wydaje czy niektore maja
> silni i skrzynie na tylnej osi ?
Skutery maja silniki umieszczone na wahaczu, wlasciwie to nad osia
zamocowania wahacza najczesciej, skrzyni one nie maja, a wariator...
Pozdrawiam
Brzezi
-
152. Data: 2010-09-26 23:55:18
Temat: Re: Moment a moc
Od: to <t...@a...xyz>
begin Jurand
> Bzdura.
> Najbardziej natywną wielkością jest moc zmierzona NA SILNIKU, podpiętym
> bezpośrednio do urządzenia pomiarowego. Nie przez żaden układ napędowy,
> tylko mierzysz moc na wyjściu wału z silnika.
Ale dyskusja jest o hamowni podwoziowej... litości...
--
ignorance is bliss
-
153. Data: 2010-09-27 00:05:46
Temat: Re: Moment a moc
Od: "PcmOL" <...@...net>
"DoQ" <p...@g...com> wrote in message
news:i7nu1s$mu5$1@mx1.internetia.pl...
> PcmOL pisze:
>
>> Ale co powielać? Nikt z przedpiśców nic nie powielał.
>
> "(...)albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej
> hamuje)" przegapiles?
Nie przegapiłem - olałem, bo nie do końca wiadomo o powiązaniu ABS z "lepsze
hamowanie".
Czy do skuteczności ABS w osiągach hamowania, czy praca ABS sprawia
subiektywne wrażenie "lepszego hamowania".
Jedno i drugie bez sensu.
-
154. Data: 2010-09-27 00:37:34
Temat: Re: Moment a moc
Od: "PcmOL" <...@...net>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:0gmu969i44rg41f5ct1vkcpbamehjr594e@4ax.com...
> On Sun, 26 Sep 2010 16:29:07 +0200, PcmOL wrote:
>>Nie wiąże się z narzutem na masę, albowiem mowa jest wyłącznie o
>>przekładni
>>elektrycznej. Czyli spalinówka popędza generator, który przez falowniki
>>popędza silniki elektryczne. Do tego akumulator pomocniczy - czyli taki
>>sam
>>jak zwykły, lub nawet ten sam.
>
> Ze zwyklego aku pociagniesz moze z 5kW. A ty bys chyba chcial 50 ?
A ty, jakbyś czytał ze zrozumieniem, co napisałem, to byś mi nie wciskał
głupot, których nie napisałem.
Do czego miał by służyć ew. akumulator jednak napisałem. Do opisanego celu
1kW spokojnie wystarczy.
-
155. Data: 2010-09-27 00:55:18
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "DoQ"
>> Robert, znowu wprowadzasz jakieś dziwne teorie na grupie. Normalny
>> ABS jak najbardziej będzie hamował z różną siłą poszczególnymi
>> kołami - w zależności od przyczepności każdego z kół.
>
> Ale ABS przeciez nie zmienia sily hamowania, sile (cisnienie w
> ukladzie) ustalasz ty jako kierownik. System ma ja jedynie utrzymywac
> jednoczesnie nie dopuszczajac do zatrzymania koła - binarnie :)
To co napisałeś wydaje mi się wewnętrznie sprzeczne. System musi
zmieniać siłę hamowania, ponieważ na tej zasadzie właśnie pracuje -
zmniejsza siłę hamowania co objawia sie np. "wypychaniem" hamulca. Czy
ABS hamuje koła z różną siłą nie wiem niestety, na pewno robi to ESP -
hehe lubie to testować na parkingach zimą - fajnie wyprowadza auto z
uślizgów
-
156. Data: 2010-09-27 00:58:39
Temat: Re: Moment a moc
Od: "kogutek" <k...@v...pl>
> On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
> > - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
> > maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
> > tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
> > obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
> > wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
>
> To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
> wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
> 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
> Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
>
> Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na kołach.
>
> PS: Wykreś ww. do wglądu na priv
> pozdrawiam,
> Marcin 'Yans' Bazarnik
Myślisz że dostępne są wykresy silników benzynowych o mocach w granicach 900KM.
Trochę więcej miał Spitfire MK-I typ 300. 12 cylindrów miał. Palił cirka jebałt
300 litrów na godzinę lotu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
157. Data: 2010-09-27 03:00:10
Temat: Re: Moment a moc
Od: ALi <n...@l...org>
Dnia 26-09-2010 o 20:24:57 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
>> Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem,
>> być
>> może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
>> dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?
>
> One wlasnie moment na kolach mierza :-)
>
> Choc dopuszczam ze sa i hamownie gdzie watomierz jest podlaczony.
No ale żeby zmierzyć moment obrotowy na kole samochodu na hamowni
z rolkami, to trzeba najpierw zmierzyć np. średnicę tego koła. To czy
przeliczać moment z rolek na moment koła, czy moment z rolek na moc,
co za różnica? Moc = moment * obroty :-)
--
Pozdr.
-
158. Data: 2010-09-27 03:40:46
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-26 10:53, J.F. pisze:
> Frajda na pustej drodze moze jest, ale przy wyprzedzania nie ulatwia
> :-)
Po to masz tryby pracy skrzyni: manual i/lub sport i efektu "lag" nie
zaznasz. :)
-
159. Data: 2010-09-27 03:50:32
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-24 17:58, J.F. pisze:
> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000 rpm.
> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
>
Wybacz, nadal nie wiem o czym piszesz. Chyba zatrzymałeś się na starej
generacji automatów. W moim aucie czegoś takiego nie zaznałem nigdy. Mam
tak minimalne opóźnienie "kopnięcia w fotel" uwarunkowane tylko i
wyłącznie tym, że podczas normalnej jazdy przy niskich obrotach rzędu
1000-1200 obr/min nie mam jeszcze maksymalnego momentu. Ale po
wciśnięciu gazu mam od razu reakcję i nie muszę czekać sekundy zanim
auto ruszy do przodu jak oszalałe... Jeśli natomiast mam naprawdę mało
miejsca, np. na wyprzedzenie, to od razu wrzucam skrzynię w tryb sport i
automatycznie zrzuca bieg na wyższy i mam od razu po wciśnięciu pedału
gazu strzał w plecy albo wrzucam w tryb manual, wtedy ja decyduję jakie
mam obroty i wówczas mam podobnie jak w trybie sport.
Ponadto w ogóle nie korzystam z opcji "kick-down" czy to jadąc na
automacie, czy w trybie sport, czy w trybie manual, bo jest mi to
niepotrzebne (bo użytkuję diesla), a dość często sobie pozwalam na
"kopnięcia w fotel". :)
Skrzynia jaką użytkuję do steptronic.
Pozdrawiam tiptroniki
Filip
-
160. Data: 2010-09-27 03:55:55
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-24 10:23, J.F. pisze:
> Ten wyzszy moment zazwyczaj znika w skrzyni.
> O eleastycznosci mozna
> dlugo dyskutowac ..
> ale to w dieslach montuja 6 biegowe skrzynie,
> benzyniaki widac ich nie potrzebuja :-)
>
...
> A ogolnie .. kup sobie auto z 200KM mocy, zobacz jak sie ciekawie jezdzi
> .. i zauwaz ze nawet nie popatrzyles na moment :-)
>
A ogólnie, to przejedź się np. 3 litrowym dieslem w BMW ze skrzynią
automatyczną steptronic a zobaczysz jak szybko zmienisz zdanie nt tego
co tam napisałeś powyżej (w pierwszym akapicie).
Pozdrawiam