  • 111. Data: 2010-09-26 13:42:50
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 26 Sep 2010 13:39:48 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    > m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie
    > ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
    > predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.

    A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.

    r.
    _____________

  • 112. Data: 2010-09-26 13:50:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Robert Rędziak pisze:

    > A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.

    Astra II po 2001r jako przecietny samochod ma typowy ABS -
    prawdopodobnie 8.0.
    Zawieszenie w dobrym stanie.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 113. Data: 2010-09-26 13:58:28
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 26 Sep 2010 13:50:45 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    > Astra II po 2001r jako przecietny samochod ma typowy ABS -
    > prawdopodobnie 8.0.

    No to nie jest też jakiś szczyt, sportowe ABS-y pozwalają na
    więcej.

    r.
    _____________

  • 114. Data: 2010-09-26 14:01:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Robert Rędziak pisze:

    > No to nie jest też jakiś szczyt, sportowe ABS-y pozwalają na
    > więcej.

    I w ktorych przecietnych samochodach montuja takie ABSy?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 115. Data: 2010-09-26 15:30:39
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 26 Sep 2010 14:01:53 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    > I w ktorych przecietnych samochodach montuja takie ABSy?

    Np. w Imprezie albo Evo. Być może w Raliarcie też, ale pewien
    nie jestem.

    r.
    _____________

  • 116. Data: 2010-09-26 15:41:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2010 13:39:48 +0200, DoQ wrote:
    >Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
    >m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie

    Ale jaka byla ta nawierzchnia - snieg, lod, woda ?

    >ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
    >predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
    >Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...

    A jak sie hamowalo najkrocej ?

    Bo bezmyslne wcisniecia hamulca bez abs to chyba nie jest idealny
    sposob, a na myslenie czesto nie ma czasu.

    A jak jest .. to jak hamowac ?

    J.

  • 117. Data: 2010-09-26 15:47:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Robert Rędziak pisze:

    > Np. w Imprezie albo Evo. Być może w Raliarcie też, ale pewien
    > nie jestem.

    Ale to nadal nie sa typowe samochody dla bydła ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 118. Data: 2010-09-26 15:49:57
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:
    > Ale jaka byla ta nawierzchnia - snieg, lod, woda ?

    Śliska farba polewana wodą - imitująca oblodzenie.

    > A jak sie hamowalo najkrocej ?

    Na granicy przyczepnosci, kiedy ABS zaczyna gadac a nie walczy o
    odblokowanie kola.

    > Bo bezmyslne wcisniecia hamulca bez abs to chyba nie jest idealny
    > sposob, a na myslenie czesto nie ma czasu.
    > A jak jest .. to jak hamowac ?

    Najlepiej wcisnac hamulec do oporu, zamknac oczy i liczyc ze sie nie
    przywali - pasuje?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 119. Data: 2010-09-26 15:58:21
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 26 Sep 2010 15:47:23 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    > Ale to nadal nie sa typowe samochody dla bydła ;-)

    Ale to nie są żadne supersamochody. Kompakty, ino na sterydach.
    Nowe Evo do wzięcia poniżej dwóch setek.

    r.
    _____________

  • 120. Data: 2010-09-26 16:07:50
    Od: "PcmOL" <...@...net>

> [...]
    > predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
    > Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...

    Ale co powielać? Nikt z przedpiśców nic nie powielał.
    ABS istnieje po to, aby zachować możliwość kierowania torem jazdy podczas
    awaryjnego hamowania.
    Nie po to, aby skracać drogę hamowania.
    Statystycznie poprawia efekty bezmyślnego deptania.
    Nic więcej.

    Odnośnie medialnej papki, to chodzi za mną pomysł, aby wykonać pomiary
    różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem. Dziwne
    wydaje mi się mierzenie osiągów metodami pośrednimi.