-
101. Data: 2010-09-26 10:33:56
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4c9d0a15$0$20997$65785112@news.neostrada.pl...
>
> No tak, a jeździłeś kiedyś na takich?
> Bo wrażenia fatalne - samochód się przechyla jak głupi na zakrętach,
> balans przy hamowaniu jakiś dziwny, opanowanie poślizgu bardzo trudne.
wytłumacz miu prosze dlaczego brak bieżnika ma spowodować przechyły w
zakrętach.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
102. Data: 2010-09-26 10:52:52
Temat: Re: Moment a moc
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2010-09-26 10:33, Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4c9d0a15$0$20997$65785112@news.neostrada.pl...
>
>>
>> No tak, a jeździłeś kiedyś na takich?
>> Bo wrażenia fatalne - samochód się przechyla jak głupi na zakrętach,
>> balans przy hamowaniu jakiś dziwny, opanowanie poślizgu bardzo trudne.
>
> wytłumacz miu prosze dlaczego brak bieżnika ma spowodować przechyły w
> zakrętach.
Powoduje to takie coś, co nazywa się..... trakcja :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
103. Data: 2010-09-26 10:53:56
Temat: Re: Moment a moc
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 26 Sep 2010 00:03:09 +0200, Mario wrote:
>W dniu 2010-09-24 17:58, J.F. pisze:
>>> Co to jest automat lag?
>> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000 rpm.
>> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
>>
>Ale to jest fajne uczucie, kiedy wciskasz gaz i czekasz na kopnięcie w
>fotel. Kiedyś w moim starym autku, "lag" trwał około sekundy. To też
>była frajda bo wciskałem gaz przy np. 2500obr, był kopniak w fotel, po
>sekundzie skrzynia redukowała bieg i był drugi potężniejszy kopniak w
>fotel. :-).
Frajda na pustej drodze moze jest, ale przy wyprzedzania nie ulatwia
:-)
J.
-
104. Data: 2010-09-26 11:49:41
Temat: Re: Moment a moc
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 26.09.2010 to <t...@a...xyz> napisał/a:
> begin Adam 'Chloru' Drzewososki
>
>> Nie chce mi sie nic wiecej pisa? w tym temacie. Temat moc vs moment by?
>> tu wa?kowany setki razy. Krótko mowi?c ... moc mozna sobie zmierzy?
>> wszedzie, ze doklado?cia do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment -
>> niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka.
>
> A co? na temat?
Na temat to zapomnialem dopisac, ze hamownia nie mierzy mocy tylko ja
sobie oblicza.
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
105. Data: 2010-09-26 12:03:49
Temat: Re: Moment a moc
Od: Brzezi <b...@g...com>
pią, 24 wrz 2010 o 17:58 GMT, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> news:i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl...
>>W dniu 2010-09-24 10:34, J.F. pisze:
>>> Ale zawsze nie potrzeba pelnej mocy :-)
>>> A wtedy dojdzie "automat lag" ..
>>
>> Co to jest automat lag?
>
> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na
> 2000 rpm.
> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
Mozesz recznie przeciez zredukowac w automacie.
Teraz jezdze prawie pelnoletnim automatem, i mimo ze sterowanie ma
mechaniczne, to redukuje moze nie ekstra szybko, ale na tyle szybko, ze
trudno zwyklemu kierowcy zrobic to szybciej, poza tym, manewr np.
wyprzedzania planujesz z wyprzedzeniem, i wciskanie pedalu gazu mozna o to
0.5sek rozpoczac wczesniej, a gdy jeszcze wcisnie sie kickdowna, to
wrazenia kopniecia 320KM w plecy daja niezla frajde :)
Pozdrawiam
Brzezi
-
106. Data: 2010-09-26 12:18:39
Temat: Re: Moment a moc
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On 26 Sep 2010 05:03:09 GMT, to <t...@a...xyz> wrote:
>> Nie. Hamownia nie mierzy mocy.
>
> Ależ tak, mierzy.
Ktoś Cię okłamał.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
107. Data: 2010-09-26 13:21:31
Temat: Re: Moment a moc
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 26 Sep 2010 09:02:50 +0200, PcmOL <...@...net> wrote:
> Przy jakiej prędkości jednostajnej potrzeba mocy 40kW do pokonania oporów
> ruchu?
Napisałeś osiągi, a nie przyspieszenie czy prędkość chwilowa.
Różnej. Bo to zależy od mocy oporów. W pierdolocie około
150km/h, w aucie o większej powierzchni czołowej (jakże modnej
obecnie), będzie gorzej. Moje 125kW zapewnia mi utrzymywanie
przelotowej prędkości ponad 200km/h na dłuższym odcinku (wisi mi
to, czy i gdzie to jest legalne, jest to realne).
> Jaki jest stosunek mocy znamionowej do mocy szczytowej w napędach
> elektrycznych?
Nawet jeśli przez przez te kilkadziesiąt sekund podwoisz czy
potroisz tę moc, to co potem? Chyba że chodzi Ci o auto na
ćwiartkę -- jeden piętnastosekundowy strzał, a potem możemy
spokojnie ochłodzić silnik. Zresztą o co tu kopie kruszyć, do
utrzymywania wysokiej przelotowej przez dłuższy czas potrzeba
dużo energii, co w pojazdach elektrycznych wiąże się z dużym
narzutem na masę własną pojazdu.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
108. Data: 2010-09-26 13:34:58
Temat: Re: Moment a moc
Od: ALi <n...@l...org>
Dnia 25-09-2010 o 23:40:12 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):
> On 25 Sep 2010 20:23:40 GMT, to <t...@a...xyz> wrote:
>
>> Popularne hamownie mierzą właśnie moc na kołach
>
> Nie. Hamownia nie mierzy mocy.
Przyśpieszenie rolek?
--
Pozdr.
-
109. Data: 2010-09-26 13:39:48
Temat: Re: Moment a moc
Od: DoQ <p...@g...com>
Tomasz Pyra pisze:
> Potem wyprzedzają tacy na V/VI biegu (no bo max moment przy 1800rpm),
> albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej hamuje), im
> gorsze założy się opony tym samochód lepiej się prowadzi itp. itd.
Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie
ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...
Pozdrawiam
Pawel
-
110. Data: 2010-09-26 13:41:47
Temat: Re: Moment a moc
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 26 Sep 2010 13:34:58 +0200, ALi <n...@l...org>
wrote:
>> Nie. Hamownia nie mierzy mocy.
>
> Przyśpieszenie rolek?
Albo moment na nich. Ale to nie jest pomiar mocy.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.