-
1. Data: 2010-06-13 18:43:07
Temat: Mokry intercooler
Od: karamba <k...@t...pl>
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2010-06-13 18:53:12
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "karamba" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
news:d30208fe-ce07-4680-8f91-aa94f59865a7@u7g2000yqm
.googlegroups.com...
> Witam
> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
> kilka kropel oleju.
> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
> wilgotny od oleju,a gumowa rura
> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
> intercoolerze? Co to za objaw?
> Pozdrawiam
Zdychające turbo?
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
3. Data: 2010-06-13 19:24:02
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: "omega_fan" <o...@n...com>
> wilgotny od oleju,a gumowa rura
> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
> intercoolerze? Co to za objaw?
Turbosprężarka puszcza olej do dolotu.
Jeżeli jest tego mało, to w pewnym sensie normalne.
Duże ilości świadczą o kończeniu się uszczelnień
w turbosprężarce - zacznij odkładać kasę
na regenerację.
-
4. Data: 2010-06-13 19:39:42
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
> Witam
> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
> kilka kropel oleju.
> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
> wilgotny od oleju,a gumowa rura
> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
> intercoolerze? Co to za objaw?
> Pozdrawiam
Turbina się kończy.
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.
-
5. Data: 2010-06-13 19:48:21
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
> W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
>> Witam
>> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
>> kilka kropel oleju.
>> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
>> wilgotny od oleju,a gumowa rura
>> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
>> intercoolerze? Co to za objaw?
>> Pozdrawiam
>
> Turbina się kończy.
>
> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
> razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
> Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
> do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
> i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
> Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
> takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
> Lagun.
> Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie
jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się
samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie
daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie
co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku
i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
6. Data: 2010-06-13 19:54:16
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
> razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
> Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
> do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
> i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
> Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
> takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
> Lagun.
>
> Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
>
> Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.
Ja miałem podobne zjawisko w Mondeo MKII 1.8TD jak mi pompa padała.
Nie wiem co się działo, ale jak stałem dłużej w korkach, to silnik
zaczynał chodzić nieregularnie i dodanie gazu przy ruszaniu powodowało
wskakiwanie na wysokie obroty, aż do odcięcia. Czasem udało mi się go
przydusić sprzęgłem i hamulcem.
Po regeneracji pompy się to nie powtórzyło.
pozdrawiam
charwel
-
7. Data: 2010-06-13 19:56:16
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2010-06-13 19:48, BartekK pisze:
> W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
>> W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
>>> Witam
>>> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
>>> kilka kropel oleju.
>>> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
>>> wilgotny od oleju,a gumowa rura
>>> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
>>> intercoolerze? Co to za objaw?
>>> Pozdrawiam
>>
>> Turbina się kończy.
>>
>> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
>> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
>> razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
>> Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
>> do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
>> i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
>> Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
>> takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
>> Lagun.
>> Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
> Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie
> jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się
> samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie
> daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie
> co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku
> i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.
>
No to jednak karamba niech się martwi. Może mało precyzyjnie napisałem.
Kolega, który mi to opowiadał faktycznie: nie mówił o "kopie" ale o
wkręcaniu się na obroty. Tak czy inaczej, problem może być.
pozdro
-
8. Data: 2010-06-13 20:26:54
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>
> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
miejsca na posadzce moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w
ukladzie dolotowym. Popraw opaski na wezu i tyle - ja bym sie absolutnie
nie martwil.
m.
-
9. Data: 2010-06-13 20:33:43
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
> Turbina się kończy.
>
> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
> razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
> Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
> do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
> i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
> Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
> takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
> Lagun.
>
> Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
>
> Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.
Dlaczego niemożliwe ??
Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go, mówiłem
chłopie daj se spokój, nie wiadomo ile ma przebiegu ani nic o tym
samochodzie, był głuchy.
Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy.
Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod
Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął
ducha :) właśnie korbowód wyszedł bokiem ;)
Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając
stare turbo.
Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo
nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić ;)
Pozdrawiam !!
-
10. Data: 2010-06-13 20:40:01
Temat: Re: Mokry intercooler
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hv3553$ue2$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
>> Witam
>> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
>> kilka kropel oleju.
>> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
>> wilgotny od oleju,a gumowa rura
>> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
>> intercoolerze? Co to za objaw?
>> Pozdrawiam
>
> Turbina się kończy.
>
> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
> razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
> Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
> do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
> i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
> Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
> takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
> Lagun.
kiedyś podobne przypadki zdarzały sie ze Starami bodajże...
Przy okazji z daleka wyglądało to jakby sie palił samochód, bo dymówa była
taka.
ps. tyle, ze OIDP to nie turbo puszczało a pompa wtryskowa i zwykło sie
okreslać to zjawisko "wściekł sie" ;)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka