eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMokry intercoolerRe: Mokry intercooler
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    ria.pl!not-for-mail
    From: megrims <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mokry intercooler
    Date: Sun, 13 Jun 2010 19:56:16 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <hv3645$vjg$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <d...@u...googlegroups.com>
    <hv3553$ue2$1@usenet.news.interia.pl>
    <4c151ab7$0$19167$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1276451781 32368 79.187.111.26 (13 Jun 2010 17:56:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Jun 2010 17:56:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    In-Reply-To: <4c151ab7$0$19167$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2288524
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-06-13 19:48, BartekK pisze:
    > W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
    >> W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
    >>> Witam
    >>> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
    >>> kilka kropel oleju.
    >>> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
    >>> wilgotny od oleju,a gumowa rura
    >>> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
    >>> intercoolerze? Co to za objaw?
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> Turbina się kończy.
    >>
    >> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
    >> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
    >> razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
    >> Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
    >> do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
    >> i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
    >> Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
    >> takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
    >> Lagun.
    >> Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
    > Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie
    > jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się
    > samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie
    > daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie
    > co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku
    > i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.
    >

    No to jednak karamba niech się martwi. Może mało precyzyjnie napisałem.
    Kolega, który mi to opowiadał faktycznie: nie mówił o "kopie" ale o
    wkręcaniu się na obroty. Tak czy inaczej, problem może być.

    pozdro

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: