    From: cinsan <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Moje doświadczenia z Blurb.com
    Date: Thu, 31 Dec 2009 03:10:00 -0800 (PST)

    Witam,

    Kilka tygodni temu, przy okazji wątku o CeWe książkach, obiecałem, że
    podzielę się wrażeniami po otrzymaniu zamówionych książek z Blurb.com.
    Zamówienie złożyłem 11 listopada, książki były wydrukowane 16 i tego
    samego dnia zostały wysłane. Zdecydowałem się na najtańszą opcję -
    dostawę pocztą, bez możliwości śledzenia paczki i niestety tamta
    przesyłka nigdy do mnie nie dotarła. Procedura reklamacyjna trochę
    trwała, ostatecznie blurb ponownie wydrukował zlecenie i wysłał
    kurierem na ich koszt. Niestety i tym razem kurier nie mógł trafić pod
    wskazany adres. Książki odebrałem osobiście w siedzibie GLS wczoraj i
    przy okazji okazało się, że problem z dostawą wynikał z faktu, że na
    etykiecie nie wydrukowała się jedna linia - z nazwą firmy (kurier nie
    wiedział gdzie ma dostarczyć paczkę, bo pod tym samym adresem działa
    kilkanaście firm).

    Teraz o samej książce. Subiektywnie, bardziej przypomina zeszyt w
    twardej oprawie niż album. Standardowy papier nie jest gruby i 52
    stronicowa książka ma niecały centymetr grubości (razem z okładką).
    Jest przy okazji bardzo lekka. Przyglądając się z bliska widać
    wyraźnie raster druku. Jeśli miałbym do czegoś porównywać to druk jest
    na poziomie dobrze zrobionego magazynu lub czasopisma :). Na gładkich
    powierzchniach, na przykład tła, zdarzają się nieliczne, drobne skazy.

    Kolory na zdjęciach są oddane bardzo wiernie. Po pierwsze są bardzo
    zbliżone do tego co widzę na monitorze, po drugie odpowiadają kolorom
    w rzeczywistości (porównywałem z ubraniami moich córek). Można by się
    nieco przyczepić do nasycenia koloru czerwonego, ale to równie dobrze
    może być wina mojego monitora. Co ciekawe, z czerwonym kolorem jest
    jakiś problem w przypadku tła. To co ustawiłem w BookSmart jako
    wiśniowe lub ciemno-czerwone na wydruku jest brązowe - wyraźnie
    ciemniejsze, mniej nasycone i "chłodniejsze". Nie wiem na czym problem
    polega, ale napiszę w tej sprawie do Blurb. Podobny problem dotyczy
    okładki, ale tutaj "rozjechały się" również kolory na zdjęciach.
    Podsumowując, jakość wydruku zdjęć (pomijając okładkę) jest co
    najmniej zadowalająca. Zachowana jest rozpiętość tonalna, nic nie
    zginęło ani w cieniach ani w światłach. Kolory wyglądają doskonale.
    Książeczka robi bardzo pozytywne wrażenie jako całość, i znowu
    subiektywnie, znacznie lesze niż próbki CeWe w salonach Fotojokera.

    Mam nadzieję, że powyższe się komuś na coś przyda :).

    Dosiego roku!

    Marcin