    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 31 Dec 2018 11:16:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 17:45:19 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz
    napisał:
    > W dniu 31.12.2018 o 15:33, Budyń pisze:
    > [...]
    jeden impuls, zmiane z 1 na 0 ignorujesz. Moze tak by było łatwiej, bo troche dluzsze
    sygnaly mozesz miec.

    > Albo serii impulsów. Mierzyć fazę między impulsami wysyłanymi i
    > powracającymi.
    >
    > P.P.

    Za dużo komplikacji. Takich wysokich wymagan nie mam. Chlopcy z firmy Leica
    przed laty wymyślili dystansometer laserowy dzialajacy na zasadzie pomiaru
    czasu lotu impulsu świetlnego do celu i z powrotem. Uzyskali nieoczekiwanie
    duza precyzje pomiaru odleglosci. I odpowiednio wysoka cene swego
    produktu. "Czajniki" swoim zwyczajem ten model zerznęli i obecnie produkuja je
    w ilościach masowych w cenie kilkudziesięciu dolarów za sztuke. Mam takich
    kilka w tym jeden oryginalny Leica. Dokladnosc pomiaru wynosi plus minus 1 mm na
    odleglosci do 100 metrow. Odleglosciomierze geodezyjne maja dluzsze zasiegi.
    Dlatego zaproponowałem aby te dwa kluczowe układy, układ generatora impulsow
    świetlnych i ich odbiornika wykorzystać z gotowego urządzenia. Niestety
    schematu ani nawet układu blokowego tych miernikow nigdzie nie uświadczysz.
    A wszystko wykonane w skali bliskiej nano, uniemozliwiajacej możliwość
    wydłubania czegokolwiek zwłaszcza, ze systemem steruje mikroprocesor
    praktycznie uniemozliwiajacy dokonywnaie jakichś przerobek.

    Mam tez układ nieznanej firmy, swoista staroc, wykonany w skali zjadliwej,
    czyli mikro. Obudowa ma wymiary kolo pol malej ceglowki. I odnosna mase na
    bazie odlewu cynkowego. Jego rozebranie polaczone z koniecznoscia rozlutowania
    spowodowalo, ze po ponownym zlozeniu i zlutowaniu, już więcej nie zadzialal.
    Może kiedyś nada się do wykorzystanie dość wypasionej optyki zbudowanej na zakresie
    podczerwonym...

    Pozdr
    Tornad