  • 1. Data: 2012-07-28 08:31:54
    Temat: Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED
    Od: tryton <d...@o...pl>

    Kurcze zachciało mi się coś zrobić aby wyciszyć PC, władowałem już sporo
    kasy i nie wiem czy dalej to ciągnąć, do rzeczy: zlikwidowałem karte
    graficzną wiatrakową i zainstalowałem drogą pasywną(300zł sic!),
    zacząłem słyszeć wentylator CPU, no to zainstalowałem drogi radiator
    pasywny za 100zł, OK cisza ale zacząłem słyszeć dysk twardy, no to
    kupiłem SSD(600zł sic!) i super, komputer posiada tylko jedną część
    ruchomą - wolnoobrotowy wentylator 12cm w zasilaczu i jest git, ale
    zacząłem teraz słyszeć prace monitora LCD 24" samsung - piszczy buczy
    ćwierka- no szlag mnie trafi bo przydało by się kupić jakiegoś LED z
    zewnętrznym zasilaczem który będzie leżał na ziemi... tu dylemat czy
    zakończyć to wyciszanie teraz czy dalej wydawać kasę...

    ... bo to piszczenie monitora poniżej 50% jasności doprowadza mnie do
    szału...

    BTW monitorów LG od sierpnia wprowadza bardzo ładne efektowne LED IPS7 -
    warto na nie czekać ?

    http://www.slashgear.com/lg-ips7-series-lcd-ips-disp
    lays-pack-mhl-for-easy-phone-hookup-20239523/

  • 2. Data: 2012-07-28 09:59:57
    Temat: Re: Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-07-28 08:31, tryton pisze:
    > tu dylemat czy
    > zakończyć to wyciszanie teraz czy dalej wydawać kasę...

    wyjścia masz minimum 3

    1) wydawać nadal kasę ale boję się że mozesz potem zacząc słyszeć prąd
    płynący w przewodach elektrycznych i co ? kucie ścian ?

    2) wizyta u lakarza (uszy albo głowa)

    3) kupić stopery/ słuchawki / grubą czapkę

  • 3. Data: 2012-07-28 11:24:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-28 08:31, tryton pisze:

    > ... bo to piszczenie monitora poniżej 50% jasności doprowadza mnie do
    > szału...

    A czy jest poziom jasności, przy którym zasilacz monitora nie piszczy?
    Generalnie - im jaśniej tym więcej prądu bierze. Różnica między 100% a
    5% jasności przy monitorze 20 calowym to ponad 20W.

    Możesz rozebrać monitor i rzucić okiem na transformator. Może wystarczy
    owinąć go jakąś taśmą klejącą albo zalać klejem.

    --
    MN

  • 5. Data: 2012-07-28 11:40:04
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 28.07.2012 o 08:31 tryton <d...@o...pl> pisze:

> [...]
    > szału...
    >
    > BTW monitorów LG od sierpnia wprowadza bardzo ładne efektowne LED IPS7 -

    Takie objawy wskazuja na (zazwyczaj) wysluzone elektrolity. Rozkrec
    monitor i przypatrz sie kondensatorom. A najlepiej profilaktycznie wymien
    wszystkie. Groszowe sprawy :)

    PS. Jaki procek i jakie chlodzenie masz na nim, jesli jest pasywne?

  • 4. Data: 2012-07-28 11:40:04
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

  • 6. Data: 2012-07-28 14:00:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-28 08:31, tryton pisze:
    > graficzną wiatrakową i zainstalowałem drogą pasywną(300zł sic!),
    > zacząłem słyszeć wentylator CPU, no to zainstalowałem drogi radiator
    > pasywny za 100zł,
    A chłodzeniem czipsetu się zająłeś? Czy za chwilę będziesz szukać powodu
    czarodziejskich resetów/zwisów/bsodów itp? :)

    Wszystko w okolicy procesora jest pomyślane, że będzie chłodzone
    powiewem z jego wentylatora. Jak jest lepsze chłodzenie procesora - to
    przeważnie oznacza znacznie gorsze chłodzenie czipsetu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-07-28 15:15:14
    Od: Michal <u...@i...pl>

> [...]
    > kupiłem SSD(600zł sic!) i super, komputer posiada tylko jedną część
    > ruchomą - wolnoobrotowy wentylator 12cm w zasilaczu i jest git,

    Można spytać do czego ten komputer służy i jak go wykorzystujesz, że
    gonisz za absolutną ciszą? Pomijam modę na tego typu modowanie (drogie
    hobby, jak widać wyżej) ale do normalnej pracy IMHO to nie jest
    potrzebne. Zastanów się czy nie lepiej mieć wydajny komputer o
    _rozsądnym_ poziomie głośności (czyli zazwyczaj nie boxowe wentylatory i
    referencyjne chłodzenie grafiki, ale bez przesady) do pracy/zabawy (w
    tym gry - tu pasywne grafiki nie sprawdzają się IMHO wcale, bo pod
    obciążeniem potrzebują i tak zewnętrznego chłodzenia tego dużego
    pasywnego radiatora, albo osiągają 100+ stopni) i drugi, starszy konfig
    na podzespołach gdzie małym kosztem można zrobić praktycznie pasywny
    konfig z jedynym wentylatorem w zasilaczu puszczonym na 5V.

> [...]
    > zewnętrznym zasilaczem który będzie leżał na ziemi... tu dylemat czy
    > zakończyć to wyciszanie teraz czy dalej wydawać kasę...

    Nie chcę cię martwić, ale u mnie właśnie najgłośniejszy jest taki
    zewnętrzny zasilacz od LEDowego LG DM2780D - wyraźnie piszczy czy
    monitor jest włączony czy nie.

    > ... bo to piszczenie monitora poniżej 50% jasności doprowadza mnie do
    > szału...

    Drugi LG W2252TQ katodowy jak był nowy piszczał przy zmniejszonej
    jasności. Po ~pół roku od zakupu (i wygrzaniu się wszystkiego)
    praktycznie ustąpiło.

    > BTW monitorów LG od sierpnia wprowadza bardzo ładne efektowne LED IPS7 -
    > warto na nie czekać ?
    > http://www.slashgear.com/lg-ips7-series-lcd-ips-disp
    lays-pack-mhl-for-easy-phone-hookup-20239523/

    Zrobisz jak chcesz. Ale większość monitorów piszczy niezależnie od
    technologii - kwestia wyczulenia słuchu. Paradoksalnie im bardziej
    wyciszysz resztę, tym bardziej słychać. Przy dobrym wyciszeniu z małej
    odległości słychać nawet wyładowania plazmy w TV plazmowych czy
    wyświetlacze w TV komórkowych, zwłaszcza jak przyłoży się do nich ucho w
    czasie rozmowy.

    --
    /MB

  • 8. Data: 2012-07-28 16:00:37
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Można spytać do czego ten komputer służy i jak go wykorzystujesz,
    > że gonisz za absolutną ciszą? Pomijam modę na tego typu modowanie

    gram sporadycznie w starsze gry, służy do net office, programy służbowe,
    praca w win7, pracuje wieczorami do nocki, hałas mnie wkurza

    konfig to i3 + HD5570 + 8GB ram

    > Nie chcę cię martwić, ale u mnie właśnie najgłośniejszy jest taki
    > zewnętrzny zasilacz od LEDowego LG DM2780D - wyraźnie piszczy czy
    > monitor jest włączony czy nie.

    przez chwile miałem monitor LED LG E2360V i był bezgłośny, niestety
    jakość obrazu mnie odstraszyła i go wyrzuciłem przez okno(czyt.allegro)

  • 9. Data: 2012-07-28 16:05:11
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Wszystko w okolicy procesora jest pomyślane, że będzie chłodzone
    > powiewem z jego wentylatora. Jak jest lepsze chłodzenie procesora - to
    > przeważnie oznacza znacznie gorsze chłodzenie czipsetu.

    na szczęście te nowe czipsety (h61) się nie grzeją ( i po to przesiadłem
    się z LGA775),
    o okolicach CPU myślałem ale niepodkręcany i3 2120T który bardzo
    rzadko(nigdy?) pracuje na 100% obciążenia nie stopi zasilania płyty :)

    cały komp podczas pracy w win7 pobiera z gniazdka 35-50 w porywach do 75W

  • 10. Data: 2012-07-28 16:07:47
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Takie objawy wskazuja na (zazwyczaj) wysluzone elektrolity. Rozkrec
    > monitor i przypatrz sie kondensatorom. A najlepiej profilaktycznie
    > wymien wszystkie. Groszowe sprawy :)

    wiem, było dziwne syczenie (samsung 245B) i po rozkręceniu dwa
    elektrolity były wybrzuszone, wymieniłem i syczenie ustało ale takie
    piszczenie buczenie poniżej 50% jasności nadal jest, tylko że ja pracuje
    na ustawieniach do 5%, ten monitor jest bardzo przyjazny dla wzroku,
    mogę siedzieć przed nim z 8h i oczy mnie nie bolą dlatego nie chce się z
    nim rozstać...