    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED
    Date: Sat, 28 Jul 2012 15:15:14 +0200

    W dniu 2012-07-28 08:31, tryton pisze:
    > Kurcze zachciało mi się coś zrobić aby wyciszyć PC, władowałem już sporo
    > kasy i nie wiem czy dalej to ciągnąć, do rzeczy: zlikwidowałem karte
    > graficzną wiatrakową i zainstalowałem drogą pasywną(300zł sic!),
    > zacząłem słyszeć wentylator CPU, no to zainstalowałem drogi radiator
    > pasywny za 100zł, OK cisza ale zacząłem słyszeć dysk twardy, no to
    > kupiłem SSD(600zł sic!) i super, komputer posiada tylko jedną część
    > ruchomą - wolnoobrotowy wentylator 12cm w zasilaczu i jest git,

    Można spytać do czego ten komputer służy i jak go wykorzystujesz, że
    gonisz za absolutną ciszą? Pomijam modę na tego typu modowanie (drogie
    hobby, jak widać wyżej) ale do normalnej pracy IMHO to nie jest
    potrzebne. Zastanów się czy nie lepiej mieć wydajny komputer o
    _rozsądnym_ poziomie głośności (czyli zazwyczaj nie boxowe wentylatory i
    referencyjne chłodzenie grafiki, ale bez przesady) do pracy/zabawy (w
    tym gry - tu pasywne grafiki nie sprawdzają się IMHO wcale, bo pod
    obciążeniem potrzebują i tak zewnętrznego chłodzenia tego dużego
    pasywnego radiatora, albo osiągają 100+ stopni) i drugi, starszy konfig
    na podzespołach gdzie małym kosztem można zrobić praktycznie pasywny
    konfig z jedynym wentylatorem w zasilaczu puszczonym na 5V.

    > ale zacząłem teraz słyszeć prace monitora LCD 24" samsung - piszczy buczy
    > ćwierka- no szlag mnie trafi bo przydało by się kupić jakiegoś LED z
    > zewnętrznym zasilaczem który będzie leżał na ziemi... tu dylemat czy
    > zakończyć to wyciszanie teraz czy dalej wydawać kasę...

    Nie chcę cię martwić, ale u mnie właśnie najgłośniejszy jest taki
    zewnętrzny zasilacz od LEDowego LG DM2780D - wyraźnie piszczy czy
    monitor jest włączony czy nie.

    > ... bo to piszczenie monitora poniżej 50% jasności doprowadza mnie do
    > szału...

    Drugi LG W2252TQ katodowy jak był nowy piszczał przy zmniejszonej
    jasności. Po ~pół roku od zakupu (i wygrzaniu się wszystkiego)
    praktycznie ustąpiło.

    > BTW monitorów LG od sierpnia wprowadza bardzo ładne efektowne LED IPS7 -
    > warto na nie czekać ?
    > http://www.slashgear.com/lg-ips7-series-lcd-ips-disp
    lays-pack-mhl-for-easy-phone-hookup-20239523/

    Zrobisz jak chcesz. Ale większość monitorów piszczy niezależnie od
    technologii - kwestia wyczulenia słuchu. Paradoksalnie im bardziej
    wyciszysz resztę, tym bardziej słychać. Przy dobrym wyciszeniu z małej
    odległości słychać nawet wyładowania plazmy w TV plazmowych czy
    wyświetlacze w TV komórkowych, zwłaszcza jak przyłoży się do nich ucho w
    czasie rozmowy.

    --
    /MB