  • 31. Data: 2012-07-31 10:31:35
    Temat: Re: Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    Użytkownik "tryton" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jv010s$8bk$1@inews.gazeta.pl...
    > Kurcze zachciało mi się coś zrobić aby wyciszyć PC, władowałem już sporo
    > kasy i nie wiem czy dalej to ciągnąć, do rzeczy: zlikwidowałem karte

    Nie taniej bylo kupic zatyczki do uszu :) oczywiscie zart. Swego czasu tez
    sie angazowalem w podobne projekty. Chlodzenie wodne, dysk wiszacy na
    pajeczynie z gumek od wlosow zeby nie przenosil wibracji (nie bylo jeszcze
    SSD), otwarty zasilacz i odlaczony wiatrak ..... wszystko bylo fajnie dopuki
    nie przegrzala sie rurka or chlodzenia wodnego i nie zrobila sie piekna
    kaluza w srodku PC :)

    Teraz mam cichego laptopa z SSD ktory i tak robi glownie jako wyswietlacz bo
    w drugim pokoju w szafie stoi server VM i tam odbywa sie glowna praca :)

  • 32. Data: 2012-07-31 15:25:52
    Od: "olek" <p...@g...pl>

    tryton napisał:
> [...]
    > pasywną(300zł sic!), zacząłem słyszeć wentylator CPU, no to
    > zainstalowałem drogi radiator pasywny za 100zł, OK cisza ale
    > zacząłem słyszeć dysk twardy, no to kupiłem SSD(600zł sic!)
    > i super, komputer posiada tylko jedną część ruchomą
    > wolnoobrotowy wentylator 12cm w zasilaczu i jest git, ale zacząłem
    > teraz słyszeć prace monitora LCD 24" samsung - piszczy buczy ćwierka- no
    > szlag mnie trafi bo przydało by się kupić jakiegoś LED
    > z zewnętrznym zasilaczem który będzie leżał na ziemi. tu dylemat
    > czy zakończyć to wyciszanie teraz czy dalej wydawać kasę...

    Dopóki nie będą sprzedawać zasilaczy PC bez wiatraków, oraz obudów PC z tak
    wyciętymi otworami żeby powietrze miało możliwość naturalnej cyrkulacji bez
    udziału wiatraka to wiele nie zdziałasz, bo zawsze będzie słychać ten szum
    zasilacza i powietrza gwiżdżącego po obudowie:(
    Tą dodatkową kasę co zainwestowałeś to lepiej byś zrobił dokładając się do
    jakiegoś laptopa:)

  • 33. Data: 2012-07-31 15:47:48
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 31.07.2012 o 15:25 olek <p...@g...pl> pisze:

    > Tą dodatkową kasę co zainwestowałeś to lepiej byś zrobił dokładając się
    > do jakiegoś laptopa:)

    A w laptopie to niby nie ma wentylatora? Kup sobie laptopa HP, to
    poczujesz co to bloga cisza. Lekarzom tez dasz zarobic, jak poparzysz
    sobie uda...

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 34. Data: 2012-07-31 20:39:00
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-31 15:47, Jaskiniowiec wrote:

    > A w laptopie to niby nie ma wentylatora? Kup sobie laptopa HP, to
    > poczujesz co to bloga cisza. Lekarzom tez dasz zarobic, jak poparzysz
    > sobie uda...

    Pamiętam platforme Centrino, masa komponentów skonstruowana tak by
    oszczędzać energie i z przypadku Acer z wyższej półki cenowej robił jako
    farelka.

    Jako że przez lata Acer zdążył rozlecieć się (dosłownie) z dwa razy, w
    szczególności zawiasy, ale też by nie przesadzać z kosztami, bo
    zazwyczaj mam NB służbowy kupiłem jakieś tanie Lenovo (seria Edge 420).
    Cisza. jedynie po włączeniu jakiejś gry coś zaszumi.

    Nie chce generalizować odnośnie firm, bo są serie które są wpadką i te
    lepsze. Są wytrzymalsze NB i bardziej dla kobiet, które wytrzymają 10
    lat wycierania kurzu. Inny był kiedyś HP, inny jest teraz, inny będzie
    za rok, ale postęp moim zdaniem jest jeżeli sprzętu nie wykorzystuje się
    do gier to za wyraźnie mniejsze pieniądze niż 5 lat temu można mieć
    cichego NB.

    Co Do PC - wydawać możesz w nieskończoność jeżeli dźwięk przelatującej
    muchy wzbudza ból w uszach, elastyczniejszy jest umysł, który może
    dostosować się do warunków. Tak czy owak odchodząc od absurdów, w PC
    możesz sobie wszystkie ruchome wentylatory zastąpić pasywnym
    chłodzeniem, a ruchome napedy SSD. Też się da.

  • 35. Data: 2012-08-01 13:58:43
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > ... bo to piszczenie monitora poniżej 50% jasności doprowadza mnie do
    > szału...

    w końcu na moim biurku stanął dzisiaj nowy samsung LED 24 który jest
    absolutnie niesłyszalny a do tego pobiera 14W na 20% jasności

    kurde komputer jest strasznie głośny jet przy tym monitorze...

  • 36. Data: 2012-08-03 13:27:44
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Mon, 30 Jul 2012 16:51:29 +0200, qwerty wrote:

    > Użytkownik "boxfish" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ja na WC wydałem coś koło 600 zł

    Normalna cena za kibel.

    --
    pozdro