  • 1. Data: 2011-05-11 12:07:01
    Temat: Modem w netooku - wbudowany czy na usb
    Od: "Berlad" <N...@w...pl>

    Zastanawiam sie nad zakupem netbooka.
    CZy macie jakies doswiadczenia przy uzywaniu modemu 3g na usb albo
    wbudowanego do komputera?
    Do tej pory uzywam na usb i nie mam zastrzezen.

  • 2. Data: 2011-05-11 16:06:06
    Temat: Re: Modem w netooku - wbudowany czy na usb
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-11 14:07, Berlad wrote:
    > Zastanawiam sie nad zakupem netbooka.
    > CZy macie jakies doswiadczenia przy uzywaniu modemu 3g na usb albo
    > wbudowanego do komputera?
    > Do tej pory uzywam na usb i nie mam zastrzezen.

    Karty zewnętrzne 3G PCMCIA/ExpressCard de facto też zachowują się jak
    urządzenia USB (prawdopodobnie taki model jest tańszy w produkcji).
    Przypuszczam, że wbudowane działają identycznie.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2011-05-11 18:38:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Berlad" <N...@w...pl> wrote in message
    > Zastanawiam sie nad zakupem netbooka.
    > CZy macie jakies doswiadczenia przy uzywaniu modemu
    > 3g na usb albo wbudowanego do komputera?
    > Do tej pory uzywam na usb i nie mam zastrzezen.

    Oba rozwiązania mają wady i zalety... Wybierz sam
    jaka zaleta jest DLA CIEBIE ważniejsza niż jakaś wada.

    Zalety jakie widzę rozwiązania z wewnętrznym modemem
    komórkowym 3G:
    - nie zapomnisz go zabrać ze sobą
    - nie ułamiesz go łatwo bo nic nie wystaje z portu
    - zwykle lepsza integracja software
    - działa tak samo dobrze jak USB/PCMCIA

    Wady rozwiązania z wewnętrznym modemem
    - trudniejszy upgrade na nowszą technologię
    - niemożliwe ustawienie za oknem na przedłużaczu USB dla poprawienia zasięgu
    gdzieś daleko od cywilizacji

  • 4. Data: 2011-05-12 07:14:46
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:4dca957f$1$2505$6...@n...neostrada.p
    l,
    Berlad <N...@w...pl> nastukał:
    > Zastanawiam sie nad zakupem netbooka.
    > CZy macie jakies doswiadczenia przy uzywaniu modemu 3g na usb albo
    > wbudowanego do komputera?
    > Do tej pory uzywam na usb i nie mam zastrzezen.

    ja mammoem w zwykłym kompie dell d630 i różnica jest taka,że w ramce ekranu
    mam anteny które zdecydowanie lepiej pracują niz antena w modemie usb. są
    dwie osobne anteny: od gsm i umts. w netbooku powinny byc też takie anteny.
    poza tym nienawidze jak mi cos z komputera wystaje. miałem modemy na usb i
    pcmcia i ten w kompie pracuje najlepiej. to globetrotter który zgłasza się w
    systemie jako karta sieciowa a nie jako modem wiec możesz z tym zrobić o
    wiele więcej niż z modemem usb.

    --
    VSS