  • 1. Data: 2011-05-10 17:27:05
    Temat: przedni panel obudowy Cyclone Cortez
    Od: "Jacek" <j...@i...pl>

    Witam!
    Złożyłem kompa w obudowie Cyclone Cortez. Wszystko pracuje bez zarzutu, ale
    zdumiałem się jak chciałem podłączyć urządzenia do przedniego panela.
    Po włożeniu pendriva - zniknęła partycja F. Powróciła po wyjęciu pena i
    restarcie kompa.
    Po podłączeniu słuchawek - też zniknęła partycja F i powróciła po odłączeniu
    słuchawek i restarcie.
    Ciekawostka. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną.
    I tak - USB przedniego panala napewno podłączone dobrze. Pen sprawny.
    Słuchawki sprawne. Podłączone z tyłu obudowy działają normalnie.
    Tak, wiem. Mogę nie korzystać z przedniego panelu i z tego powodu wymieniać
    obudowy nie będę, ale...
    Dzięki z góry za sensowne uwagi
    Jacek

  • 2. Data: 2011-05-10 17:43:53
    Temat: Re: przedni panel obudowy Cyclone Cortez
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-10 19:27, Jacek wrote:
> [...]
    > Słuchawki sprawne. Podłączone z tyłu obudowy działają normalnie.
    > Tak, wiem. Mogę nie korzystać z przedniego panelu i z tego powodu

    Partycja 'F' to jakiś problem związany typowo z Windowsami. Windowsy
    (wszystkie wersjie) mają jeden w swoim rodzaju system nazywania partycji
    i literka 'F' zupelnie nic nie oznacza.

    Musisz sprawdzic co sie dzieje fizycznie w dyskami (jak - w zaleznosci
    od systemu operacyjnego, ktorego nie podales).

    Sprawdz tez na jakims livecd z linuxem co pojawia sie w logach,
    zazwyczaj mowia wiecej niz eventy z windowsow.

  • 3. Data: 2011-05-10 17:56:11
    Od: "Jacek" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Musisz sprawdzic co sie dzieje fizycznie w dyskami (jak - w zaleznosci od
    > systemu operacyjnego, ktorego nie podales).

    System - WinXP z SP3.
    Mam 3 dyski
    1.SATA - c:/system d:/dane
    2.SATA - f:/xxx
    3.IDE -g:/xxx

    W podglądzie zdarzeń ta sytuacja nie pozostawiła żadnych zapisów.

    > Sprawdz tez na jakims livecd z linuxem co pojawia sie w logach, zazwyczaj
    > mowia wiecej niz eventy z windowsow.

    Przyznam się szczerze, że nie miałem nigdy do czynienia z Linuxem i jakoś
    mnie to nie pociąga.
    Jacek

  • 4. Data: 2011-05-10 18:16:25
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Witam!
    > I tak - USB przedniego panala napewno podłączone dobrze.....
    > Jacek

    Jak dobrze podłączone jak ci źle działa. Sprawdź jeszcze raz wszystkie kabelki.
    No i w biosie trzeba sprawdzić ustawienia USB i nieraz jest opcja - front panel
    audio - lub w programie zarządzającym kartą dźwiękową.

  • 5. Data: 2011-05-11 08:25:01
    Od: "Jacek" <j...@i...pl>

    > Jak dobrze podłączone jak ci źle działa. Sprawdź jeszcze raz wszystkie
    > kabelki.

    Kabelki na 100% połączone poprawnie.

    > No i w biosie trzeba sprawdzić ustawienia USB i nieraz jest opcja - front
    > panel
    > audio - lub w programie zarządzającym kartą dźwiękową.

    Niestety nic w Biosie nie znalazłem zarządzającego przednim panelem, ani USB
    ani audio. W programie zarządzającym kartą dźwiekową zarówno przód jak i tył
    są włączone.

  • 6. Data: 2011-05-12 16:58:32
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 10 May 2011 19:27:05 +0200, Jacek wrote:

> [...]

    > I tak - USB przedniego panala napewno podłączone dobrze. Pen sprawny.
    > Słuchawki sprawne. Podłączone z tyłu obudowy działają normalnie.

    A pen i słuchawki podłączone do panelu przedniego działają ? Bo tego nie
    napisałeś.

    > Dzięki z góry za sensowne uwagi

    Podłącz klawiaturę USB z przodu. Jak nie będzie działać nawet w biosie, to
    będziesz już wiedział, że to sprzęt a nie OS.
    Wówczas problem będzie w panelu z obudowy lub płycie głównej.

    --
    Mar.