eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 102

  • 71. Data: 2014-02-17 19:51:42
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-17 19:38, Artur Maśląg wrote:

    >> No właśnie z tym ABS mają podobno problem - bez ABS i na lodzie na 4
    >> metrach zahamują, a z ABS nie potrafio:P Trza ich naumieć hamować z ABS:P
    >
    > Coś w tym jest, ale chyba to hamowanie na 4 metrach bez ABS się nie
    > udało :P

    Wydawało mi się, że tutejśi mistrzowie właśnie bez ABS na lodzie na 4
    metrach hamują... A może jeszcze trzeba było felgę wężem ogrodniczym...
    Widać się pogubiłem. Pamiętam tylko że z ABS to dla kapeluszy;)

    Shrek.


  • 72. Data: 2014-02-17 19:55:39
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-02-16 16:59, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia 16 Feb 2014 15:22:48 GMT, tᴏ napisał(a):
    >
    >> Tomasz Pyra wrote:
    >>
    >>> To jak najbardziej - to co wyprawiają kierowcy (zresztą nie tylko
    >>> młodzi) na drogach bierze się głównie z niewiedzy, połączonej z kolei z
    >>> przekonaniem że tą wiedzę się posiada.
    >>
    >> Kiedyś też tak myślałem, ale od jakiegoś czasu uwazam, że ludzie, którzy
    >> wyprawiają jakieś dzikie manewry są najczęściej po prostu chorzy,
    >> niewyspani lub zdenerwowani.
    >
    > Z tego co ja obeswuję kierowców, również na rozmaitych szkoleniach, to
    > problemem jest raczej przecenianie własnych umiejtności.
    >
    > Taki typowy kierowca jeździ sobie "szybko i bezpiecznie" z dość dużymi
    > prędkościami i ponieważ nic się nie dzieje (często przez setki tysięcy
    > kilometrów), upewnia się w przekonaniu że to co robi, robi dobrze i jak
    > należy.
    > 95% kierowców uważa swoje umiętności za ponadprzeciętne...
    >
    > Nie dochodzi prawie nigdy do praktycznej weryfikacji tych umiętności, w
    > szczególności do porównania z innymi kierowcami.
    >
    > Podczas gdy zazwyczaj nadal nie potrafi wiele więcej niż młody kierowca -
    > jak kiedyś zdarzy się jakakolwiek niebezpieczna sytuacja, to przy prędkości
    > które zazwyczaj rozwija jest w stanie tylko złapać rybę, założyć kontrę
    > pożegnalną i wtedy już wszystko w rękach opatrzności czy zderzy się z kimś,
    > czymś, czy może jakoś się uda bez strat w ludziach czy sprzęcie.

    Smiem twierdzic, ze w realnej sytuacji na drodze kierowca "pro" zrobi
    mniej wiecej tyle samo. Bo tam zwykle nie ma miejsca na to zeby cos zrobic.

    Myle sie?

    --
    mk4


  • 73. Data: 2014-02-17 20:01:19
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-02-16 23:54, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Sun, 16 Feb 2014 23:24:19 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    >
    >>> Tu już nie ma żadnej sytuacji do oceniania, a po prostu trzeba wiedzieć
    >>> należy hamulca użyć.
    >>
    >> Może boją się, że im się hamulec zepsuje od tego hamowania.
    >
    > Nie wiem, możliwe.
    > W każdym razie teraz już zostali uświadomieni że można cisnąć aż plecy i
    > fotel będą trzeszczeć :)
    >
    > Tak jak teraz myślę, to może faktycznie być wrażenie że jak już ABS zaczyna
    > działać, to znaczy że hamulec jest już wciśnięty wystarczająco mocno.
    >
    >
    >>> Jadąc sportowo również przed każdym zakrętem hamuje się jak najmocniej -
    >>> wtedy a z praktyką przychodzi to że koleiny, "jakieś poślizgi", a nawet
    >>> wybuch opony przestają być czymś nadzwyczajnym.
    >>
    >> Ale gdzie Ty to na normalnej drodze zrobisz bezpiecznie ?!
    >
    > Trening to oczywiście nie na normalnej drodze.
    > Przewaga jest taka, że potem jak już jadąc na normalnej drodze jakaś
    > sytuacja by mnie zaskoczyła, to mam jakiś tam zestaw umiejętności nabytych
    > wcześniej, z którymi pewnie całkiem sporo można zwojować.
    >
    No wlasnie a jak zagwarantujesz, ze wykonujac to czy owo nie pogorszysz
    sprawy? Przeciez rownie dobrze mozna przedwczesnie zdecydowac sie na
    jakis niebezpieczny manewr "ratujacy zycie", ktory w ostatecznym
    rozrachunku moze sie okazac gwozdziem do trumny dla jadacych pojazdem
    badz kogos z otoczenia.
    Ja po prostu nie wierze, ze ktokolwiek w niespodziewanej sytuacji jest w
    stanie wykonac to co sobie w ulamku sekundy wymyslil.

    To torche tak jak ze sportem. Dajmy na to siatkarze - niby celuja niby
    dobrze to robia. Ale polozmy banknot 100 zlotych na polu przeciwnika i
    niech serwuja tak zeby trafic. Sami zawodowcy a pewnie troche sie
    zejdzie zanim ktos trafi.

    Czyli podsumowujac - jak poradzic sobie z bagazem, ze to co zrobie okaze
    sie jezcze pogorszyc sprawe?

    W koncu zazwyczaj wartosc wylosowana zwykle nie jest zla ;)

    --
    mk4


  • 74. Data: 2014-02-17 20:02:39
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-17 19:51, Shrek pisze:
    > On 2014-02-17 19:38, Artur Maśląg wrote:
    >
    >>> No właśnie z tym ABS mają podobno problem - bez ABS i na lodzie na 4
    >>> metrach zahamują, a z ABS nie potrafio:P Trza ich naumieć hamować z
    >>> ABS:P
    >>
    >> Coś w tym jest, ale chyba to hamowanie na 4 metrach bez ABS się nie
    >> udało :P
    >
    > Wydawało mi się, że tutejśi mistrzowie właśnie bez ABS na lodzie na 4
    > metrach hamują... A może jeszcze trzeba było felgę wężem ogrodniczym...
    > Widać się pogubiłem. Pamiętam tylko że z ABS to dla kapeluszy;)

    Najwyraźniej coś się zmieniło i nagle się okazuje, że ABS nie jest
    zły, ale hamować z tym ludzie nie potrafią i wymaga to jakiejś
    wiedzy tajemnej. Zapomniałem jeszcze o tych, co to piszą że mają
    "czas reakcji o cały rząd lepszy przeciętnego człowieka" :P


  • 75. Data: 2014-02-17 20:23:29
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-17 20:02, Artur Maśląg wrote:

    > Najwyraźniej coś się zmieniło i nagle się okazuje, że ABS nie jest
    > zły, ale hamować z tym ludzie nie potrafią i wymaga to jakiejś
    > wiedzy tajemnej. Zapomniałem jeszcze o tych, co to piszą że mają
    > "czas reakcji o cały rząd lepszy przeciętnego człowieka" :P

    Skoro 95% jeździ znacznie lepiej niż średnia, to nic dziwnego że o
    refleks mają znacznie lepszy:P

    Shrek.


  • 76. Data: 2014-02-17 20:28:22
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-17 20:23, Shrek pisze:
    > On 2014-02-17 20:02, Artur Maśląg wrote:
    >
    >> Najwyraźniej coś się zmieniło i nagle się okazuje, że ABS nie jest
    >> zły, ale hamować z tym ludzie nie potrafią i wymaga to jakiejś
    >> wiedzy tajemnej. Zapomniałem jeszcze o tych, co to piszą że mają
    >> "czas reakcji o cały rząd lepszy przeciętnego człowieka" :P
    >
    > Skoro 95% jeździ znacznie lepiej niż średnia, to nic dziwnego że o
    > refleks mają znacznie lepszy:P

    No tak, zapomniałem o tych jakże reprezentatywnych wynikach badań :P


  • 77. Data: 2014-02-17 20:34:27
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-17 20:28, Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2014-02-17 20:23, Shrek pisze:
    >> On 2014-02-17 20:02, Artur Maśląg wrote:
    >>
    >>> Najwyraźniej coś się zmieniło i nagle się okazuje, że ABS nie jest
    >>> zły, ale hamować z tym ludzie nie potrafią i wymaga to jakiejś
    >>> wiedzy tajemnej. Zapomniałem jeszcze o tych, co to piszą że mają
    >>> "czas reakcji o cały rząd lepszy przeciętnego człowieka" :P
    >>
    >> Skoro 95% jeździ znacznie lepiej niż średnia, to nic dziwnego że o
    >> refleks mają znacznie lepszy:P
    >
    > No tak, zapomniałem o tych jakże reprezentatywnych wynikach badań :P

    Zrób ankietę na PMS to zobaczysz;)

    Shrek.


  • 78. Data: 2014-02-17 20:45:05
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-17 20:34, Shrek pisze:
    > On 2014-02-17 20:28, Artur Maśląg wrote:
    >> W dniu 2014-02-17 20:23, Shrek pisze:
    >>> On 2014-02-17 20:02, Artur Maśląg wrote:
    >>>
    >>>> Najwyraźniej coś się zmieniło i nagle się okazuje, że ABS nie jest
    >>>> zły, ale hamować z tym ludzie nie potrafią i wymaga to jakiejś
    >>>> wiedzy tajemnej. Zapomniałem jeszcze o tych, co to piszą że mają
    >>>> "czas reakcji o cały rząd lepszy przeciętnego człowieka" :P
    >>>
    >>> Skoro 95% jeździ znacznie lepiej niż średnia, to nic dziwnego że o
    >>> refleks mają znacznie lepszy:P
    >>
    >> No tak, zapomniałem o tych jakże reprezentatywnych wynikach badań :P
    >
    > Zrób ankietę na PMS to zobaczysz;)

    Metodologię badań naukowych mam opanowaną :)


  • 79. Data: 2014-02-17 22:36:02
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul>

    >>>
    >>> Ale gdzie Ty to na normalnej drodze zrobisz bezpiecznie ?!
    >>
    >> Trening to oczywiście nie na normalnej drodze.
    >> Przewaga jest taka, że potem jak już jadąc na normalnej drodze jakaś
    >> sytuacja by mnie zaskoczyła, to mam jakiś tam zestaw umiejętności
    >> nabytych
    >> wcześniej, z którymi pewnie całkiem sporo można zwojować.
    >>
    > No wlasnie a jak zagwarantujesz, ze wykonujac to czy owo nie pogorszysz
    > sprawy? Przeciez rownie dobrze mozna przedwczesnie zdecydowac sie na jakis
    > niebezpieczny manewr "ratujacy zycie", ktory w ostatecznym rozrachunku
    > moze sie okazac gwozdziem do trumny dla jadacych pojazdem badz kogos z
    > otoczenia.
    > Ja po prostu nie wierze, ze ktokolwiek w niespodziewanej sytuacji jest w
    > stanie wykonac to co sobie w ulamku sekundy wymyslil.

    To wyuczony odruch. Reagujesz na sytuację bez zastanawiania się. Tylko
    trzeba ten odruch wyrobić i niestety przy każdym nadejściu zimy trzeba sobie
    przypomnieć. No i trzeba się nauczyć tego, czego należy a nie tylko
    naciskania hamulca.


  • 80. Data: 2014-02-17 22:40:04
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul>

    >> Podczas gdy zazwyczaj nadal nie potrafi wiele więcej niż młody kierowca -
    >> jak kiedyś zdarzy się jakakolwiek niebezpieczna sytuacja, to przy
    >> prędkości
    >> które zazwyczaj rozwija jest w stanie tylko złapać rybę, założyć kontrę
    >> pożegnalną i wtedy już wszystko w rękach opatrzności czy zderzy się z
    >> kimś,
    >> czymś, czy może jakoś się uda bez strat w ludziach czy sprzęcie.
    >
    > Smiem twierdzic, ze w realnej sytuacji na drodze kierowca "pro" zrobi
    > mniej wiecej tyle samo. Bo tam zwykle nie ma miejsca na to zeby cos
    > zrobic.

    Tak się właśnie wydaje ale jak się doświadcza więcej to lepiej się w tym
    znajduje.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: