  • 61. Data: 2014-02-25 22:01:18
    Temat: Re: Mlody Technik
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 25 Feb 2014 18:46:22 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Popieram ! :)

    Ale to bylo dawno temu...

    A.L.

  • 62. Data: 2014-02-25 22:25:48
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 25 Feb 2014 16:05:49 +0100, Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >a potem robi "r5++" i następnie ściąga z mozołem tobołki ze stosu.
    >A to tylko dlatego, że jest procedura obsługi przerwania i tak przyjęli
    >twórcy kompilatora.
    >Piszę też w C. Jednak do aplikacji działających w okolicy ~Tcy, kompilator
    >psuje możliwości
    >kontrolera. Wtedy trzeba brać większą kostkę i lepszy kompilator.
    >Potem już tylko Windows i robią się te 10k kody.
    >To zdecydowanie nie moja działka.
    >Ja lubuję się w zwartych i szybkich rozwiązaniach i przekroczenie 2k kodu to

    nie neguje se sa gowienne kompilatory. jednak wiem jak wyglqda w
    porzadnych kompilatorach alokacja rejestrow na przyklad. A nowoczesna
    architekturea(pipeline) zostala jednak wymyslona z potzreby a nie dla
    dekoracji

    Oczywiscie, mozna pisac w asemblerze, wtedy asembler bedzie wstawial
    nopy jak leci. Proponuej MIPS Programmers's handbook, farquhar &
    Bunce. Tam przy kazdej instrukcji jest napsiane ile wstawia nopow

    najlepiej by sie programowalo w zerach i jedynkach

    A.L.

  • 63. Data: 2014-02-25 23:11:42
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-02-25 09:50, Sylwester ?azar pisze:

> [...]

    Gwoli ścisłości. Pierwszym autorem jest Bohdan Frelek.

    Ta pozycja z kolei ma trzech autorów: Markowski, Kostro i Lewandowski.

    JK

  • 64. Data: 2014-02-26 09:46:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > najlepiej by sie programowalo w zerach i jedynkach

    Przypomniała mi się MERA 300 i rząd przełączników do wpisywania zer i
    jedynek programu.

    W 1984 długo dumałem jakby tu zrobić sobie czytnik wykonanej domowym
    sposobem taśmy z programem zapisanym za pomocą dziurkacza a potem się
    dowiedziałem, że istnieje coś takiego jak EPROM :).
    P.G.

  • 65. Data: 2014-02-26 11:58:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >W 1984 długo dumałem jakby tu zrobić sobie czytnik wykonanej domowym
    >sposobem taśmy z programem zapisanym za pomocą dziurkacza a potem się
    >dowiedziałem, że istnieje coś takiego jak EPROM :).

    W 84 ? To juz bylo w ksiazkach opisane :-)

    Zreszta Eprom wymagal bardzo drogiego programatora ... a z czego i jak
    ten programator nakarmic ?
    Tzn owszem, w 84 byly juz pecety, ale tak 3 lata wczesniej powiedzmy ?
    Pamietam jakis programator, ktory mial klawiature do wprowadzania
    zawartosci :-)

    Ze wspomnien informatykow pare lat wczesniej - karty drukowane, jaki
    to postep bylo.
    Wreszcie edycja programu mogla sie odbyc bez nozyczek, igly i tasmy
    klejacej :-)

    A tak jeszcze dawniej siegajac ... byly komputery z pamiecia bebnowa.
    Czy to nie bylo tak ze one wykonywaly rozkazy kolejno, w miare odczytu
    bebna ?
    A skoki czekaly az sie beben obroci ?

    A wczesniej byly pamieci rteciowe i drutowe - i ten sam problem.

    J.

  • 66. Data: 2014-02-26 13:42:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-26 09:46, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > sposobem taśmy z programem zapisanym za pomocą dziurkacza a potem się
    > dowiedziałem, że istnieje coś takiego jak EPROM :).

    Qrde, ale się zakręciłem ;)

    Przeczytałem za szybko.
    Pierwsze skojarzenie: "sraj-taśma" i dziurkacz do papieru ;)
    Ale pytanie: ile bitów można "domowym dziurkaczem" (tak to odczytałem)
    ustawić/zapisać - trzeba by pisać "szeregowo" - czyli na wąskiej taśmie
    wzdłuż - jak zapis Morsem - ale znów problem z bitami kontrolnymi oraz
    marnotrawstwo czasu i papieru.

    Dopiero drugi raz jak przeczytałem, to odczytałem, iż chodzi raczej o
    {domowy czytnik} {dziurkowanej taśmy}.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 67. Data: 2014-02-26 14:12:20
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

> [...]
    > sposobem taśmy z programem zapisanym za pomocą dziurkacza a potem się
    > dowiedziałem, że istnieje coś takiego jak EPROM :).
    Do naprawy/korekty taśmy perforowanej służyła taka matrycka:
    http://www.cryptomuseum.com/telex/repair/img/301613/
    026/full.jpg
    W naszych ośrodkach obliczeniowych nie była może taka błyszcząca i
    piękna, ale równie skuteczna.
    Krzysztof

  • 68. Data: 2014-02-26 14:57:58
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-02-26 11:58, J.F pisze:

> [...]
    > bebna ?
    > A skoki czekaly az sie beben obroci ?
    >
    > A wczesniej byly pamieci rteciowe i drutowe - i ten sam problem.

    Aż muszę zacytować mojego byłego ucznia, który spotkał mnie po latach:
    "To pan jeszcze żyje??"
    Oj to były czasy. Moi koledzy hardkorowcy normalnie czytali taśmy
    perforowane i to nawet te 5-znakowe (Badout), co było ciekawe, bo o ile
    pamiętam, tam co pewien czas pojawiał się przełącznik litery/cyfry.

  • 69. Data: 2014-02-26 17:33:01
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-02-25 15:40, A.L. pisze:
> [...]
    -w-jezyku-basic-i4000600568.html

    > Dokladnie to. Frelek to nei ja, to moj wspolautor

    > A.L.

    Dostrzegam pewien brak zaufania w inteligencję grupowiczów :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 70. Data: 2014-02-26 18:21:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Do naprawy/korekty taśmy perforowanej służyła taka matrycka:
    > http://www.cryptomuseum.com/telex/repair/img/301613/
    026/full.jpg

    Ale cymes!!

    > W naszych ośrodkach obliczeniowych nie była może taka błyszcząca i piękna,
    > ale równie skuteczna.

    A nie trzeba było zważać na paluchy, coby się z tą korektą o bajt wte/wewte
    nie mylnąć? :) No, żeby się o oczko jedno z drugim nie przesunęło? Chyba, że
    to nie było klejenia 2 taśm w jedną... Ale i tak, nie zdarzało się z korektą
    "niewte dziurkie" trafić? :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---