  • 41. Data: 2021-02-13 08:17:05
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 22:13, J.F. pisze:

    > Nie dzieki OZE potrzeba mniej elektrowni weglowych na zaspokojenie
    > dziennego szczytu (*).

    I na tym zakończmy, bo to że samochody węglowe konsumują prąd po nocach
    nie ma z tym nic wspólnego.

    > Wiec nie musza pracowac w nocy i nie musza wciskac pradu za pol ceny.
    >
    > Wiec ... nie bedzie w nocy pradu na ladowanie elektrykow :-)

    Dokładnie - tłumaczenia, że elektryki ładujesz po nocy prądem z
    fotowoltaiki to robienie kurwy z logiki. Nawet się rymuje;)

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2021-02-13 08:46:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2021 08:17:05 +0100, Shrek napisał(a):

    > Dokładnie - tłumaczenia, że elektryki ładujesz po nocy prądem z
    > fotowoltaiki to robienie kurwy z logiki. Nawet się rymuje;)

    Pieprzysz Shreku głupoty i ci zaraz wyłożę jakie:
    1. Udział fotowoltaiki w OZE jest niewielki a to znaczy że w nocy EV są
    ładowane z wiatru (i innych OZE). Przywołując fakt że nie z fotowoltaiki
    i pomijając fakt że z wiatru stwarzasz, IMO celowo, wrażenie że EV
    jeżdzą wyłącznie na węglu co nie jest prawdą. Albo że FV to jedyne OZE,
    co też jest nieprawdą.
    2. Rozmawiając o EV i przywołując rozmaite niedoskonałości a to samych
    EV a to rodzaju energii do ich napędu, zapewne celowo pomijasz fakt że
    obecna sytuacja jest przejściowa. Przejście jest konieczne z nadzwyczaj
    ważnego powodu. Do osiągnięcia stanu docelowego potrzeba lat. Ty
    stwarzasz wrażenie że przejście na trakcję elektryczną jest
    niezrozumiałą fanaberią albo że istnieje natychmiastowa metoda przejścia
    którą ty znasz i nie pojmujesz dlaczego świat robi to latami :)

    Jacek
    -I hate haters-

  • 43. Data: 2021-02-13 09:08:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pieprzysz Shreku głupoty i ci zaraz wyłożę jakie:

    Nie pieprzę. Zgodnie z moją najlepszą wiedzą nie posiadając magazynów
    enegii nie da się w granicach jednego umiarkowanie dużego kraju
    konsumować w nocy energii z fotowoltaiki. Kropka.

    > 1. Udział fotowoltaiki w OZE jest niewielki a to znaczy że w nocy EV są
    > ładowane z wiatru (i innych OZE).

    Ale koniu twierdzi, że z fotowoltaiki. I o tym dyskutujemy.

    > Przywołując fakt że nie z fotowoltaiki
    > i pomijając fakt że z wiatru stwarzasz, IMO celowo, wrażenie że EV
    > jeżdzą wyłącznie na węglu co nie jest prawdą. Albo że FV to jedyne OZE,
    > co też jest nieprawdą.

    Dobra - niech ci będzie - głównie na węglu. Równie dobrze disle mogą
    twierdzić, że jeżdzą na biopaliwach - coś tam się dodaje do oleju:P

    > 2. Rozmawiając o EV i przywołując rozmaite niedoskonałości a to samych
    > EV a to rodzaju energii do ich napędu, zapewne celowo pomijasz fakt że
    > obecna sytuacja jest przejściowa.

    Oczywiście, że jest przejściowa, bo w obecnej formie rozwój
    elektromobilności do formy masowej jest po prostu niemożliwy.

    > Przejście jest konieczne z nadzwyczaj
    > ważnego powodu. Do osiągnięcia stanu docelowego potrzeba lat.

    Na razie jeżdzą na węgiel i są mniej ekologiczne od LPG.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2021-02-13 09:15:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2021 09:08:09 +0100, Shrek napisał(a):

    > Na razie jeżdzą na węgiel i są mniej ekologiczne od LPG.

    Gdybyś napisał coś w rodzaju "Na razie jeżdzą na węgiel i są mniej
    ekologiczne od LPG ale przejście na nie jest konieczne bo docelowo będą
    jeździć wyłącznie na niewęglowej energii" to bym uznał że przeczytałeś
    moją ripostę ze zrozumieniem. A tak muszę uznać że niczego nie pojąłeś.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 45. Data: 2021-02-13 09:24:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gdybyś napisał coś w rodzaju "Na razie jeżdzą na węgiel i są mniej
    > ekologiczne od LPG ale przejście na nie jest konieczne bo docelowo będą
    > jeździć wyłącznie na niewęglowej energii"

    Brzmi to trochę jak manifest partii komunistycznej - jak już wprowadzimy
    komunizm na całym świecie...;)

    > to bym uznał że przeczytałeś
    > moją ripostę ze zrozumieniem. A tak muszę uznać że niczego nie pojąłeś.

    Jeszcze raz powtórzę - w obecnych warunkach elektryki są mniej
    ekologiczne nie tylko od LPG a nawet oszukanych niemieckich dizli.
    Opowiadanie o tym jakie to bedą ekologiczne za 20 lat jest z dupy
    wzięte, bo za 20 lat to będą one na wysypisku. Ani nie wiemy nawet jak
    będzie polska energetyka za 20 lat wyglądała, ale wiele wskazuje, że
    dalej będzie weglowa. Kupowanie obecnie elektryka do jazdy w polsce jest
    nieekologiczne i w ciągu życia tego konkretnego wózka ten bilans się nie
    zmieni.

    Ty dyskutujesz o ideologii ja o nauce i technice. Dlatego się nie
    porozumiemy;)

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2021-02-13 09:43:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2021 09:24:25 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jeszcze raz powtórzę - w obecnych warunkach elektryki są mniej
    > ekologiczne nie tylko od LPG a nawet oszukanych niemieckich dizli.
    Masz skonności do oszukiwania, takie jakby ideologiczne. Już ci
    wytknąłem kiedyś że zawyżasz ślad węglowy EV.

    > Opowiadanie o tym jakie to bedą ekologiczne za 20 lat jest z dupy
    > wzięte, bo za 20 lat to będą one na wysypisku.
    Owszem będą. Ale przez te 20 lat będą jeżdziły na coraz bardziej
    niewęglowej energii. Jak wyciągniesz średnią to ci wyjdzie że są
    ekologiczne dużo bardziej niż gdyby jeżdziły na dzisiejszym miksie. Co
    też celowo lubisz sobie pominąć.

    >Ani nie wiemy nawet jak
    > będzie polska energetyka za 20 lat wyglądała, ale wiele wskazuje, że
    > dalej będzie weglowa.
    Ależ wiemy doskonale. Wystarczy przeczytać choćby
    https://wysokienapiecie.pl/35398-rzad-przyjal-polity
    ke-energetyczna-panstwa-2040-r/
    Oczywiście, poprzestanie na tym dokumencie to lenistwo umysłowe. Trzeba
    obserwować trendy i wyciągać wnioski z całości. Jaki np. wniosek dla EV
    wyciągasz z faktu budowy połączenia kablowego sieci polskiej i
    litewskiej?

    >Kupowanie obecnie elektryka do jazdy w polsce jest
    > nieekologiczne i w ciągu życia tego konkretnego wózka ten bilans się nie
    > zmieni.
    Ależ jest ekologiczne (patrz na przewidywany okres eksploatacji o którym
    lubisz sobie celowo nie wspomnieć). Dziś jeżdżą na miksie 70%, pod
    koniec życia będą jeżdziły na miksie 15%.

    > Ty dyskutujesz o ideologii ja o nauce i technice. Dlatego się nie
    > porozumiemy;)
    To wyssana z palca insynuacja. Jeśli już tu ktoś ma ideologiczne
    zacięcie to ty. Wytykam ci celowe (ideologią powodowane?) przemilczenia
    i drobne oszustwa a ty zamiast kontrargumentować, ograniczasz się do
    gołosłownego powtarzania tego samego. Udowodnij że "i w ciągu życia tego
    konkretnego wózka ten bilans się nie zmieni" a dyskusja potoczy się
    dalej. A tak, to kończę.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 47. Data: 2021-02-13 10:19:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.02.2021 o 18:04, Cavallino pisze:

    > Aha, czyli z całego zdania zrozumiałeś tylko słowo "sąsiad" i do tego
    > postanowiłeś się przypieprzyć?
    > No to kula w płot, bo w tym terminie zmieściłem WSZYSTKICH odbiorców
    > prądu między instalacją pv, a elektrownią.

    Ty, ale sam w innym wątku napisałeś, że to grupa o samochodach, więc nie
    mieszaj do problemu teraz wszystkich.
    A problem jest taki, że ktoś wysnuł wniosek, że skoro tylko 70% energii
    w Polsce jest z węgla, to samochody jeżdżą przynajmniej w 30% na energii
    z OZE. Ty dodałeś, że nawet więcej jak 30%, bo przecież niektórzy mają w
    dodatku do elektryka własną instalacją fotowoltaiczną. Tylko cały
    misterny plan z ładowaniem elektryka ze słońca idzie w pizdu, bo ludzie
    ładują swoje elektryki w nocy, z energii wyprodukowanej z węgla.
    No chyba, że faktycznie chcesz pogadać o WSZYSTKICH? No masz rację
    suszarka sąsiadki Kasi, lodówka w sąsiedniej Biedronce czy kasa fiskalna
    w monopolowym, mają sporą szansę pobierać w środku lata energię ze słońca.

  • 48. Data: 2021-02-13 11:22:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Masz skonności do oszukiwania, takie jakby ideologiczne. Już ci
    > wytknąłem kiedyś że zawyżasz ślad węglowy EV.

    Jakby nie liczyć na węgiel jest większy niż z nawet oszukanego dizla.
    Ideologia nie ma tu nic do rzeczy. To fizyka a nie ideologia:P

> [...]
    > Jak wyciągniesz średnią to ci wyjdzie że są
    > ekologiczne dużo bardziej niż gdyby jeżdziły na dzisiejszym miksie. Co

    Dalej się to nie zepnie. Zresztą nie wiadomo na czym będą jeździć -
    wróżenie z fusów.

    > Ależ wiemy doskonale. Wystarczy przeczytać choćby
    > https://wysokienapiecie.pl/35398-rzad-przyjal-polity
    ke-energetyczna-panstwa-2040-r/

    Przyjął też strategię budowy megalotniska dla baranów, stoczni marynarki
    wojennej w radomiu, rozbudowę lotniska w tymże samym radomiu bo okazało
    się że pas za krótki dla a380 i dlatego nie wypaliło oraz od 40 lat
    budujemy z powodzeniem elektownię atomową. A w międzyczasie kupiliśmy
    śmigłowce bojowe, wygraliśmy kilka razy z epidemią, z powodzeniem przy
    pomocy służb specjalnych zorganizowaliśmy zakup respiratorów aż nie
    daliśmy rady wszystkich przełknąć i się ulewa oraz załatwiliśmy
    zajebiście duży samolot z maseczkami - teraz czekamy tylko na mniejszy z
    certyfikatami do nich. A i mamy zajebisty program szczepień na sars-cov2
    wynegocjowanych od wujka trampka. Klękajcie narody przed naszą potęgą.

    Jak wyjedziesz z ue to tylko przypomnę, że jesteśmy w niej prawie 20 lat
    a nadal mamy najwięcej wypadków po jakiejś bałkańskiej dziczy drogowej,
    kwestia że pieszy ma jakieś prawa na przejściu budzi dalej gorące
    dyskusję, a na temat tego czy na pewno członek unii powinien spełniać
    standardy praworządności trwają dyskusję od pięciu lat. A i śmieci
    segreguje się powszechnie na te do palenia w dzień i te w nocy.

> [...]
    > obserwować trendy i wyciągać wnioski z całości. Jaki np. wniosek dla EV
    > wyciągasz z faktu budowy połączenia kablowego sieci polskiej i

    Żaden.

    > Ależ jest ekologiczne (patrz na przewidywany okres eksploatacji o którym
    > lubisz sobie celowo nie wspomnieć).

    Jak nie wpominam prawie 20 lat zakładam - mało?

    > Dziś jeżdżą na miksie 70%, pod
    > koniec życia będą jeżdziły na miksie 15%.

    Gdyż albowiem ponieważ? Bo rząd przyjął taką prezentację w powerpoincie?
    A pinokio wrzucił chociaż na tłita?

    > Udowodnij że "i w ciągu życia tego
    > konkretnego wózka ten bilans się nie zmieni" a dyskusja potoczy się
    > dalej. A tak, to kończę.

    Nie, nie nie - to ty twierdzisz, że elektryki są ekologiczne - ty
    udowadniaj swoją tezę. Ja mam prosto - dizel ma mniejszy ślad wegolowy.
    LPG też - spaliny z LPG masz w kuchni i nikt się tym nie truje. No i
    handluj z tym.

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2021-02-13 19:04:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-02-2021 o 10:19, nadir pisze:

> [...]
    > misterny plan z ładowaniem elektryka ze słońca idzie w pizdu, bo ludzie
    > ładują swoje elektryki w nocy, z energii wyprodukowanej z węgla.

    Wcześniej oddając SWOJĄ energię wyprodukowaną ze słońca, a fizyczne
    elektrony nie mają znaczenie.
    Tylko dla hejterów.

  • 50. Data: 2021-02-14 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Przecież wiesz, że EV działają tylko dlatego, że jest ich mało:P

    Ale gdzie? W Polsce?
    A co z krajami gdzie jest ich juz wiecej i tez działają?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"