    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Miernik pojemności - jak działa
    Date: Fri, 22 Jan 2016 20:57:10 +0100

    Cześć.

    Jest taki projekt:

    http://www.jyetech.com/Products/CapMeter/e060.php

    i schemat:

    http://www.jyetech.com/Products/CapMeter/105-06000-0
    0b.pdf

    Autor twierdzi że miernik ten posiada 2% lub lepszą dokładność.

    Ok.

    Mam dwa pytania:
    a) jak to osiągnięto przy 5% rezystorach?
    b) jak to w zasadzie działa? Mamy tam ekstremalnie trywialny układ.
    Całość sprawadza się do R11, R12 i R10. O ile przez R10 kondensator
    podpiety jest do komparatora w cpu a druga noga do polowy napięcia
    zasilania - i to wydaje się zrozumiałe, to nie do końca jasne jest dla
    mnie wpięcie wyjścia SPI przez R12 do kondensatora. Tak jak gdyby
    podawano tam falę prostokatną i wymagane było do tego MOSI.

    Czy ktoś móglby rzucić okiem i postawić jakąs hipotezę jak to działa?
    Autor twierdzi że wynik stabilizuje sie po 2sek. Bez wątpienia
    wykorzystuje detekcję osiągnięcia przez kondensator napięcia progowego
    po zliczanym czasie, ale... no chyba że wpięcie w MOSI jest tylko
    przypadkiem braku wolnych pinów.

    PS. Firmware jest zamknięte. Dzialajacego urzadzenia nie mam i nie mam
    jak pomierzyć. Mogę tylko pogdybać.