-
31. Data: 2022-01-20 15:06:27
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 20 Jan 2022 14:41:29 +0100, ii wrote:
> W dniu 20.01.2022 o 12:37, J.F pisze:
>> On Wed, 19 Jan 2022 22:50:26 +0100, Myjk wrote:
> ...
>> A co cie interesuje moj sredni przebieg?
>> Dzis przejade 2*5km. A jutro np 40km.
>> A pojutrze pojade na narty, i bede potrzebowal 2*130km.
>> Albo 2*180km.
>> A za miesiac pojade na narty do Austrii i bede potrzebowal 2*1200km.
>
> Nie lepiej w domu siedzieć? :-)
I tak, i nie :-)
>> To jaki mi zasieg naprawde potrzebny?
> Nieograniczony, to jasne. Bo może jutro wymyślisz sobie wyprawę dookoła
> świata a pojutrze kto więcej razy ją okrąży. :-)
swiata w jeden dzien nie okrążę, przynajmniej nie samochodem.
A do Austrii dojade, i nie widze sensu urlopu marnowac na przerwy :-)
>> Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.
> Jak wchodzisz czy jak wychodzisz? :-)
Jak wracam z nart, to przez caly czas :-)
>> W przyszlosci moze gniazdka beda powszechne, no i OZE moze beda
>> powszechne i wystarczy polowa tych km ...
>
> A ja boję się, że ktoś kupi drugie Twizy i zajmie mi miejsce parkingowe :-)
>
> Co jest bardziej prawdopodobne? :-)
A co poniektorzy kupia sobie elektryczne auto, ale spaliniaka zostawią
:-)
J.
-
32. Data: 2022-01-20 15:19:54
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-01-2022 o 15:06, J.F pisze:
> A do Austrii dojade, i nie widze sensu urlopu marnowac na przerwy :-)
Twój sens, Twój problem.
Dopóki w kogoś nie wjedziesz po drodze.
>
>>> Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.
>> Jak wchodzisz czy jak wychodzisz? :-)
>
> Jak wracam z nart, to przez caly czas :-)
No to ice nie spełnia założeń.
Jak wracasz do niego z nart, to będzie w nim zimno.
-
33. Data: 2022-01-20 15:41:06
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 20 Jan 2022 15:19:54 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 20-01-2022 o 15:06, J.F pisze:
>> A do Austrii dojade, i nie widze sensu urlopu marnowac na przerwy :-)
>
> Twój sens, Twój problem.
> Dopóki w kogoś nie wjedziesz po drodze.
Przeciez to ok 12h.
Ty zasypiasz po 6?
Jest inny problem ... ostatni dzien pobytu, a snieg ciagle lezy i
kusi.
Poszalec troche na stoku, a potem wracac 12h?
To samo zreszta dotyczy kazdej dluzszej trasy - powrot latem znad
morza, z gor, z zagli, czy glupie 130km z Karpacza ...
>>>> Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.
>>> Jak wchodzisz czy jak wychodzisz? :-)
>>
>> Jak wracam z nart, to przez caly czas :-)
>
> No to ice nie spełnia założeń.
> Jak wracasz do niego z nart, to będzie w nim zimno.
relatywnie blyskawicznie sie rozgrzewa.
I pozwala np wysuszyc przemoczone ubranie.
A potem mozna zmniejszyc grzanie, co by nie zasnac w trasie :-)
J.
-
34. Data: 2022-01-20 18:36:36
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 20 Jan 2022 12:37:19 +0100, J.F
> Po prostu nie przeszkadza mi halas silnika i reszty jak jezdze po
> miescie. Nie przeszkadza mi, jak jade 90.
Może wtym jest problem że rozpatrujemy czy jest różnica a nie czy tobie
przeszkadza czy nie. No więc jest różnica i to znaczna -- jak w końcu
zrobisz to o czym piszę od dawna i w końcu wsiądziesz do EV, to zauważysz
różnicę, a szczególnie jak pojeździsz z miesiąc EV to potem po przesiadce
do klekota będziesz mieć odruch wymiotny i będziesz się rozglądać co tak
trzęsie i grzechocze.
> Natomiast przeszkadza mi halas jak jade 130 i szybciej.
To jeździj wolniej skoro ci przeszkadza. Mi też przeszkadza, i bardzo
męczy, dlatego nie przekraczam 120, najczęściej jadę 110 na tempomacie.
> W elektryku bedzie ciszej? Z belkami albo rowerem na dachu?
Będzie ciszej o hałas od silnika! To jest niezależne od prędkości!
> A autostrady mam i nie waham sie ich uzyc :-)
Fajnie, tylko używasz ich, jak już wiadomo, od święta.
>> Pytam ponownie, jaką masz średnią prędkość, bo zaraz się okaże że to jak z
> Ale co cie interesuje moja srednia predkosc, jesli np 1/4 czasu
> rozpedzam do 80km/h, a 3/4 czasu stoje na luzie?
Bo nadal jałowo wtedy klepie ci silnik i tworzy niepotrzebny nikomu hałas.
> A co cie interesuje moj sredni przebieg?
Bo auto się dobiera do codziennych potrzeb a nie do wyjątków.
> Dzis przejade 2*5km. A jutro np 40km.
> A pojutrze pojade na narty, i bede potrzebowal 2*130km.
> Albo 2*180km.
> A za miesiac pojade na narty do Austrii i bede potrzebowal 2*1200km.
>
> To jaki mi zasieg naprawde potrzebny?
Serio, nie chce mi się tego ponownie tłumoczyć. Jak nie pamiętasz
poprzednich dyskusji na ten temat, to sobie znajdź i przeczytaj.
> Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.
W elektrykach jest ogrzewanie.
> W przyszlosci moze gniazdka beda powszechne, no i OZE moze beda
> powszechne i wystarczy polowa tych km ...
Już teraz wystarcza, tylko zbyt oporny jesteś aby to zrozumieć. :P
--
Pozdor
Myjk
-
35. Data: 2022-01-20 18:37:26
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 18 Jan 2022 10:39:24 +0100, J.F
> Jak ci solidnie wybulilo, to kiwa mocno,
> ale przyjrzyj sie w przyszlosci w czasie wywazania
> jak bujaja opony uzywane, a jak nowe.
Nie bujają się na bieżniku, możę z boku, a głównie to jest jednak wrażenie
od odbarwionej opony etc.
--
Pozdor
Myjk
-
36. Data: 2022-01-20 19:13:55
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F
> A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
> -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
> i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
> kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
> I co wtedy zrobisz?
> Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?
Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
silnikiem.
> To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)
Rzetelna != subiektywna.
> Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
> stale gapic?
Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
wami na podobnym poziomie.
> No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)
Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.
> A twoja analiza rzetelniejsza?
> Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
> bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
> gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)
Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.
> Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
> srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
> to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)
W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
silnika. To samo z rozmową.
> Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
>
> Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
> Duzo ciszej sie robilo?
Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!
> P.S. Ale cos sie zepsulo i teraz mam jakby glosniej :-(
Starzejesz się panie.
> I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.
Który ma się nijak do tematu silnik-buda.
> Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.
Bzdura.
> No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)
Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
Zdecyduj się.
> No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
> Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
> na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...
Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
jesteś tutaj wyjątkiem, tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".
Jesteś statystycznym kowalskim, ale notorycznie to wypierasz i łapiesz się
wyjątków robiąc z nich regułę.
> Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
> Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?
Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
się znajdzie w każdej klasie.
> Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
> halasuje. I wlacza sie co chwila :-)
Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.
> No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
> po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.
No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
prądzie przejechać 30-40km.
> Bo to reklama.
> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
> Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.
Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.
> Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
> przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
> I komfort rosnie. Halas tez :-)
Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...
> A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
> laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
> baterii.
Toyota nie ma PHEVów.
> Tylko Cavallino pisze, ze hybrydy lubia sobie zimą uruchomic silnik,
> aby go podgrzac :-)
Nie lubią, tylko muszą, bo baterii mają AFAIR 1,5kWh.
> Jakie znow wyparcie (epitet), ile razy mam ci pisac, ze nie bede
> wierzyl nagraniom, ktore maja automatyczną regulacje poziomu
> a na filmie to moze jeszcze automatyczna redukcja szumow - czy to
> celowo, czy w kompresji.
> Byc moze. Czyli w ogole nie mozna temu wierzyc.
ROTFL Nie wierzysz, bo uparcie twierdzisz że rzekomo nagranie działa na
korzyść EV, choć w rzeczywistości działa na korzysć ICE.
> A te szumy otoczenia to naprawde z otoczenia, czy wiatr szumi na
> karoserii od predkosci?
Jakie masz niby szumy od prędkości przy ruszaniu od 0?
> Dlatego u mnie leciala muzyczka z CD, aby byl jakis poziom
> odniesienia.
I co, dB z radia przekraczały poziom dB generowanych przez silnik? Bo jak
nie, to na szczaw była ta muzyczka potrzebna do normalizacji poziomu
dźwięku.
> No gdzie, przeciez pisze, ze jest za glosny ... przy duzych
> predkosciach.
> Ale poniewaz to nie tylko silnik halasuje, wiec skad mam wiedziec czy
> jakis elektryczny samochod nie bedzie tak samo halasowal?
>
> Od ciebie sie nie dowiem, bo ty 80km/h nie przekraczasz :-)
Nie no, ręce opadają. Naucz się czytać ze zrozumieniem, a potem wróć do
dyskusji. EOT po raz kolejny, bo nie mam czasu się kopać z koniem.
--
Pozdor
Myjk
-
37. Data: 2022-01-20 19:25:02
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 20 Jan 2022 18:36:36 +0100, Myjk wrote:
> Thu, 20 Jan 2022 12:37:19 +0100, J.F
>> Po prostu nie przeszkadza mi halas silnika i reszty jak jezdze po
>> miescie. Nie przeszkadza mi, jak jade 90.
>
> Może wtym jest problem że rozpatrujemy czy jest różnica a nie czy tobie
> przeszkadza czy nie. No więc jest różnica i to znaczna -- jak w końcu
Moze i jest, ale dla mnie nieistotna :-P
> zrobisz to o czym piszę od dawna i w końcu wsiądziesz do EV, to zauważysz
> różnicę, a szczególnie jak pojeździsz z miesiąc EV to potem po przesiadce
Dlatego prosze o info jak to jest przy 140 - moze jest znacznie
ciszej, i to juz bedzie istotne.
> do klekota będziesz mieć odruch wymiotny i będziesz się rozglądać co tak
> trzęsie i grzechocze.
Trzesie, po wroclawskich drogach?
Oczywiscie ze trzesie, kazdy samochod trzesie i grzechocze.
Na szczescie wroclawskie drogi coraz rowniejsze, no i Wroclaw sie
kiedys konczy i zaczyna autostrada :-)
>> Natomiast przeszkadza mi halas jak jade 130 i szybciej.
> To jeździj wolniej skoro ci przeszkadza.
Az tak mi nie przeszkadza :-)
No ale auto sie starzeje, trzeba bedzie zmienic ... moze na jakies
cichsze :-)
>> W elektryku bedzie ciszej? Z belkami albo rowerem na dachu?
> Będzie ciszej o hałas od silnika! To jest niezależne od prędkości!
A tu widzisz - przy 140 halas silnika malutki :-)
>> A autostrady mam i nie waham sie ich uzyc :-)
> Fajnie, tylko używasz ich, jak już wiadomo, od święta.
No i wtedy mi halas przeszkadza :-)
>>> Pytam ponownie, jaką masz średnią prędkość, bo zaraz się okaże że to jak z
>> Ale co cie interesuje moja srednia predkosc, jesli np 1/4 czasu
>> rozpedzam do 80km/h, a 3/4 czasu stoje na luzie?
>
> Bo nadal jałowo wtedy klepie ci silnik i tworzy niepotrzebny nikomu hałas.
No i co - mam sie podniecac, ze przez 75% czasu jest bardzo cicho, a
nie tylko cicho, czy mam sie cieszyc z korkow - bo jak cichi.
>> A co cie interesuje moj sredni przebieg?
> Bo auto się dobiera do codziennych potrzeb a nie do wyjątków.
A na weekend drugie auto ?
>> Dzis przejade 2*5km. A jutro np 40km.
>> A pojutrze pojade na narty, i bede potrzebowal 2*130km.
>> Albo 2*180km.
>> A za miesiac pojade na narty do Austrii i bede potrzebowal 2*1200km.
>>
>> To jaki mi zasieg naprawde potrzebny?
>
> Serio, nie chce mi się tego ponownie tłumoczyć. Jak nie pamiętasz
> poprzednich dyskusji na ten temat, to sobie znajdź i przeczytaj.
>
>> Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.
> W elektrykach jest ogrzewanie.
Ale zasieg spada.
>> W przyszlosci moze gniazdka beda powszechne, no i OZE moze beda
>> powszechne i wystarczy polowa tych km ...
>
> Już teraz wystarcza, tylko zbyt oporny jesteś aby to zrozumieć. :P
https://goo.gl/maps/rQF5JPfbgC4s5BbDA
widzisz tu gniazdko ?
J.
-
38. Data: 2022-01-20 20:01:08
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 20 Jan 2022 19:13:55 +0100, Myjk wrote:
> Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F
>> A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
>> -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
>> i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
>> kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
>> I co wtedy zrobisz?
>> Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?
>
> Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
> wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
> należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
> czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
> zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
> samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
> autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
> silnikiem.
A ja odpowiem - co z tego, ze w 90% w domu jest cieplo,
skoro przez pare dni jest nieznosnie zimno :-)
>> To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)
> Rzetelna != subiektywna.
alez rzetelna, tylko subiektywna, a nie zadne wyparcie :-)
>> Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
>> stale gapic?
> Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
> to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
> wami na podobnym poziomie.
No coz zrobie, ze lubie slyszec silnik i zle sie czuje, jak nie
slysze.
>> No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)
> Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
> prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
> gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.
Ale byc moze moje wyczulone ucho by silnik uslyszalo, a mozg pomyslal
"obroty sa dobre". I nic by mnie nie niepokoilo :-)
>> A twoja analiza rzetelniejsza?
>> Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
>> bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
>> gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)
>
> Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
> tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
> leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.
Moze na ciebie.
Radio masz wlaczone, czy tez za glosne?
Telewizor jak dlugo masz w domu wlaczony?
>> Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
>> srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
>> to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)
>
> W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
> silnika. To samo z rozmową.
No ok. Tylko ja ustawiam tak, zeby nie bylo za glosno.
I silnik sluchac nie przeszkadza.
Az do 100km/h czy wiecej
>> Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
>> Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
>> Duzo ciszej sie robilo?
>
> Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!
Ale to inne obroty.
Uslyszales, ze czestotliwosc klekotu zmienila sie na zupelnie inną ?
>> I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.
> Który ma się nijak do tematu silnik-buda.
Ale ma sie do halasu.
>> Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.
> Bzdura.
Dawalem ci link do HSD.
>> No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)
>
> Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
> Zdecyduj się.
Widac 120 przeszkadza mi bardziej niz halas, i to jest obiektywny fakt
dla mojej subiektywnej osoby :-)
>> No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
>> Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
>> na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...
>
> Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
> samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
> stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
> jesteś tutaj wyjątkiem,
No niestety, nie jestem wyjatkiem, bez autostrady trudno wyciagnac
wysoką srednią.
Ale przy 70 km/h moj silnik jest subiektywnie cichutki, i to, ze moze
byc jeszcze cichszy jest znikomą zaletą ...
>tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".
No i co - skoro srednia dzienna mi wychodzi 27 km (10000/365),
to wystarczy mi bateria na 30 km?
Ty myslisz czasem o swoich argumentach?
>> Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
>> Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?
>
> Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
> się znajdzie w każdej klasie.
Czyli nie wszystkie.
>> Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
>> halasuje. I wlacza sie co chwila :-)
> Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
> Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.
>
>> No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
>> po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.
>
> No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
> prądzie przejechać 30-40km.
No, i to mi sie podoba.
Na codzien na pradzie, a limitu zasiego nie ma.
Tylko Cavallino mnie studzi, ze silnik wlacza szybko, celem zagrzania.
>> Bo to reklama.
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>> Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.
>
> Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
> W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.
Wypierasz.
To jest caly czas zazębione.
Jak widac w trzeciej generacji sa hamulce, ktore kawalek zatrzymują.
>> Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
>> przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
>> I komfort rosnie. Halas tez :-)
>
> Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...
Ale za to wiem jak dziala przekladnia planetarna.
>> A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
>> laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
>> baterii.
> Toyota nie ma PHEVów.
https://www.toyota.pl/new-cars/rav4-plugin/
https://www.toyota.pl/new-cars/prius-plugin/
>> Tylko Cavallino pisze, ze hybrydy lubia sobie zimą uruchomic silnik,
>> aby go podgrzac :-)
> Nie lubią, tylko muszą, bo baterii mają AFAIR 1,5kWh.
Cavallino to jakos szerzej pisal, nie tylko o Toyotach.
>> Jakie znow wyparcie (epitet), ile razy mam ci pisac, ze nie bede
>> wierzyl nagraniom, ktore maja automatyczną regulacje poziomu
>> a na filmie to moze jeszcze automatyczna redukcja szumow - czy to
>> celowo, czy w kompresji.
>> Byc moze. Czyli w ogole nie mozna temu wierzyc.
>
> ROTFL Nie wierzysz, bo uparcie twierdzisz że rzekomo nagranie działa na
> korzyść EV, choć w rzeczywistości działa na korzysć ICE.
Mam wierzyc nagraniu z automatyczna regulacja poziomu?
>> Dlatego u mnie leciala muzyczka z CD, aby byl jakis poziom
>> odniesienia.
>
> I co, dB z radia przekraczały poziom dB generowanych przez silnik? Bo jak
> nie, to na szczaw była ta muzyczka potrzebna do normalizacji poziomu
> dźwięku.
Byl film, mogles sam ocenic.
Choc po prawdzie ... moje subiektywne wrazenie bylo takie,
ze w samochodzie halas byl glosniejszy niz na filmie.
Kompresja wyciela?
I ja mam wierzyc twojemu filmikowi ...
J.
-
39. Data: 2022-01-21 07:32:25
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-01-2022 o 15:41, J.F pisze:
> On Thu, 20 Jan 2022 15:19:54 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 20-01-2022 o 15:06, J.F pisze:
>>> A do Austrii dojade, i nie widze sensu urlopu marnowac na przerwy :-)
>>
>> Twój sens, Twój problem.
>> Dopóki w kogoś nie wjedziesz po drodze.
>
> Przeciez to ok 12h.
No właśnie.
Tak na 2-3 przerwy akurat.
> Ty zasypiasz po 6?
Szybciej....
>>>>> Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.
>>>> Jak wchodzisz czy jak wychodzisz? :-)
>>>
>>> Jak wracam z nart, to przez caly czas :-)
>>
>> No to ice nie spełnia założeń.
>> Jak wracasz do niego z nart, to będzie w nim zimno.
>
> relatywnie blyskawicznie sie rozgrzewa.
U Ciebie jest za dużo tej relatywności.
Ale tylko w jedną stronę.
Tak jak Ci pisali - beton jesteś, z ciasnym łbem, więc tego typu
dyskusje nie mają sensu.
Najpierw musisz to zmienić.
-
40. Data: 2022-01-21 07:39:19
Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-01-2022 o 19:13, Myjk pisze:
> Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F
>
>> A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
>> -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
>> i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
>> kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
>> I co wtedy zrobisz?
>> Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?
>
> Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
> wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
> należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
> czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
> zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
> samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
> autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
> silnikiem.
>
>> To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)
>
> Rzetelna != subiektywna.
>
>> Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
>> stale gapic?
>
> Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
> to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
> wami na podobnym poziomie.
>
>> No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)
>
> Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
> prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
> gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.
>
>> A twoja analiza rzetelniejsza?
>> Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
>> bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
>> gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)
>
> Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
> tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
> leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.
>
>> Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
>> srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
>> to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)
>
> W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
> silnika. To samo z rozmową.
>
>> Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
>>
>> Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
>> Duzo ciszej sie robilo?
>
> Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!
>
>> P.S. Ale cos sie zepsulo i teraz mam jakby glosniej :-(
>
> Starzejesz się panie.
>
>> I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.
>
> Który ma się nijak do tematu silnik-buda.
>
>> Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.
>
> Bzdura.
>
>> No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)
>
> Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
> Zdecyduj się.
>
>> No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
>> Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
>> na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...
>
> Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
> samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
> stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
> jesteś tutaj wyjątkiem, tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".
> Jesteś statystycznym kowalskim, ale notorycznie to wypierasz i łapiesz się
> wyjątków robiąc z nich regułę.
>
>> Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
>> Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?
>
> Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
> się znajdzie w każdej klasie.
>
>> Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
>> halasuje. I wlacza sie co chwila :-)
>
> Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
> Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.
>
>> No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
>> po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.
>
> No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
> prądzie przejechać 30-40km.
>
>> Bo to reklama.
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>> Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.
>
> Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
> W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.
>
>> Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
>> przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
>> I komfort rosnie. Halas tez :-)
>
> Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...
Rację ma akurat.
Hałas w cvt przy porzypieszaniu z małym silnikiem jest spory gdy
benzyniak pracuje.
Szybko mi się odwidział hev z tego powodu.
>
>> A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
>> laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
>> baterii.
>
> Toyota nie ma PHEVów.
Ma.
Choćby w RAV-ce.
I to najlepsze jakie mogą być.
80-90 km na samym prądzie przejadą, grzeją prądem i nie włączają
spaliniaka bez potrzeby nawet na autostradzie.