-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.MISMATCH!feeder1.fe
ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!pe
er01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-med
ia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada
.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <1aj3hud628r7k$.dlg@myjk.org>
<1aho30id5u3ij$.19zmx0ev3niq7$.dlg@40tude.net>
<1tlp0iz0zl1xs$.dlg@myjk.org> <ybjdfrwddn6s$.z84edasad1wr.dlg@40tude.net>
<1wnj55r4ch0ey$.dlg@myjk.org> <61d8bde7$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
<bxjn8sx1ccyn$.dlg@myjk.org> <y7dutuoiv7k4.xs2gt2wam7hx$.dlg@40tude.net>
<q...@m...org> <1zuz584hd42e.1vjta5jaxx1l0$.dlg@40tude.net>
<1xis4bb8je85v$.dlg@myjk.org> <stf8ygsy3j7l$.1hhntm72e2c3.dlg@40tude.net>
<13u3peazlu649$.dlg@myjk.org>
Date: Thu, 20 Jan 2022 20:01:08 +0100
Message-ID: <1wpmjvjyvb8x3$.7daj114pe4i7$.dlg@40tude.net>
Lines: 201
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.115.8
X-Trace: 1642705268 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 497 83.30.115.8:60060
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8969
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700775
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 20 Jan 2022 19:13:55 +0100, Myjk wrote:
> Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F
>> A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
>> -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
>> i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
>> kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
>> I co wtedy zrobisz?
>> Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?
>
> Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
> wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
> należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
> czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
> zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
> samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
> autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
> silnikiem.
A ja odpowiem - co z tego, ze w 90% w domu jest cieplo,
skoro przez pare dni jest nieznosnie zimno :-)
>> To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)
> Rzetelna != subiektywna.
alez rzetelna, tylko subiektywna, a nie zadne wyparcie :-)
>> Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
>> stale gapic?
> Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
> to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
> wami na podobnym poziomie.
No coz zrobie, ze lubie slyszec silnik i zle sie czuje, jak nie
slysze.
>> No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)
> Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
> prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
> gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.
Ale byc moze moje wyczulone ucho by silnik uslyszalo, a mozg pomyslal
"obroty sa dobre". I nic by mnie nie niepokoilo :-)
>> A twoja analiza rzetelniejsza?
>> Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
>> bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
>> gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)
>
> Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
> tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
> leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.
Moze na ciebie.
Radio masz wlaczone, czy tez za glosne?
Telewizor jak dlugo masz w domu wlaczony?
>> Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
>> srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
>> to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)
>
> W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
> silnika. To samo z rozmową.
No ok. Tylko ja ustawiam tak, zeby nie bylo za glosno.
I silnik sluchac nie przeszkadza.
Az do 100km/h czy wiecej
>> Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
>> Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
>> Duzo ciszej sie robilo?
>
> Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!
Ale to inne obroty.
Uslyszales, ze czestotliwosc klekotu zmienila sie na zupelnie inną ?
>> I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.
> Który ma się nijak do tematu silnik-buda.
Ale ma sie do halasu.
>> Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.
> Bzdura.
Dawalem ci link do HSD.
>> No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)
>
> Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
> Zdecyduj się.
Widac 120 przeszkadza mi bardziej niz halas, i to jest obiektywny fakt
dla mojej subiektywnej osoby :-)
>> No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
>> Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
>> na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...
>
> Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
> samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
> stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
> jesteś tutaj wyjątkiem,
No niestety, nie jestem wyjatkiem, bez autostrady trudno wyciagnac
wysoką srednią.
Ale przy 70 km/h moj silnik jest subiektywnie cichutki, i to, ze moze
byc jeszcze cichszy jest znikomą zaletą ...
>tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".
No i co - skoro srednia dzienna mi wychodzi 27 km (10000/365),
to wystarczy mi bateria na 30 km?
Ty myslisz czasem o swoich argumentach?
>> Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
>> Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?
>
> Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
> się znajdzie w każdej klasie.
Czyli nie wszystkie.
>> Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
>> halasuje. I wlacza sie co chwila :-)
> Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
> Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.
>
>> No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
>> po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.
>
> No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
> prądzie przejechać 30-40km.
No, i to mi sie podoba.
Na codzien na pradzie, a limitu zasiego nie ma.
Tylko Cavallino mnie studzi, ze silnik wlacza szybko, celem zagrzania.
>> Bo to reklama.
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>> Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.
>
> Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
> W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.
Wypierasz.
To jest caly czas zazębione.
Jak widac w trzeciej generacji sa hamulce, ktore kawalek zatrzymują.
>> Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
>> przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
>> I komfort rosnie. Halas tez :-)
>
> Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...
Ale za to wiem jak dziala przekladnia planetarna.
>> A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
>> laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
>> baterii.
> Toyota nie ma PHEVów.
https://www.toyota.pl/new-cars/rav4-plugin/
https://www.toyota.pl/new-cars/prius-plugin/
>> Tylko Cavallino pisze, ze hybrydy lubia sobie zimą uruchomic silnik,
>> aby go podgrzac :-)
> Nie lubią, tylko muszą, bo baterii mają AFAIR 1,5kWh.
Cavallino to jakos szerzej pisal, nie tylko o Toyotach.
>> Jakie znow wyparcie (epitet), ile razy mam ci pisac, ze nie bede
>> wierzyl nagraniom, ktore maja automatyczną regulacje poziomu
>> a na filmie to moze jeszcze automatyczna redukcja szumow - czy to
>> celowo, czy w kompresji.
>> Byc moze. Czyli w ogole nie mozna temu wierzyc.
>
> ROTFL Nie wierzysz, bo uparcie twierdzisz że rzekomo nagranie działa na
> korzyść EV, choć w rzeczywistości działa na korzysć ICE.
Mam wierzyc nagraniu z automatyczna regulacja poziomu?
>> Dlatego u mnie leciala muzyczka z CD, aby byl jakis poziom
>> odniesienia.
>
> I co, dB z radia przekraczały poziom dB generowanych przez silnik? Bo jak
> nie, to na szczaw była ta muzyczka potrzebna do normalizacji poziomu
> dźwięku.
Byl film, mogles sam ocenic.
Choc po prawdzie ... moje subiektywne wrazenie bylo takie,
ze w samochodzie halas byl glosniejszy niz na filmie.
Kompresja wyciela?
I ja mam wierzyc twojemu filmikowi ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Yanosik
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
Najnowsze wątki
- 2025-03-27 PKW JUŻ odrzuciła 9/53 kandydatów na prezydenta ale może JESZCZE nie mamy Drugiej Rumuni z TEGO powodu :-)
- 2025-03-27 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-27 Warszawa => Asystent Sprzedaży <=
- 2025-03-27 Warszawa => Customer Service with Spanish + translation <=
- 2025-03-27 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-27 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-03-27 Czy prawo mówi o prawie do udziału w przesłuchaniu pełnomocnika czy pełnomocników?
- 2025-03-27 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-27 Gerald B. zeznawał z DWOMA pełnomocnikami z najwyższej półki
- 2025-03-27 Yanosik
- 2025-03-26 Jaka wełna na poddasze?
- 2025-03-26 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-26 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-03-26 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-26 Czujnik dławienia termicznego procesora - który?