-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Date: Fri, 21 Jan 2022 07:39:19 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ssdken$2k4$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <1aj3hud628r7k$.dlg@myjk.org>
<1aho30id5u3ij$.19zmx0ev3niq7$.dlg@40tude.net>
<1tlp0iz0zl1xs$.dlg@myjk.org> <ybjdfrwddn6s$.z84edasad1wr.dlg@40tude.net>
<1wnj55r4ch0ey$.dlg@myjk.org> <61d8bde7$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
<bxjn8sx1ccyn$.dlg@myjk.org> <y7dutuoiv7k4.xs2gt2wam7hx$.dlg@40tude.net>
<q...@m...org> <1zuz584hd42e.1vjta5jaxx1l0$.dlg@40tude.net>
<1xis4bb8je85v$.dlg@myjk.org> <stf8ygsy3j7l$.1hhntm72e2c3.dlg@40tude.net>
<13u3peazlu649$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 21 Jan 2022 06:39:19 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
logging-data="2692"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.5.0
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
In-Reply-To: <13u3peazlu649$.dlg@myjk.org>
X-Antivirus: Avast (VPS 220121-0, 21.1.2022), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700780
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20-01-2022 o 19:13, Myjk pisze:
> Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F
>
>> A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
>> -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
>> i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
>> kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
>> I co wtedy zrobisz?
>> Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?
>
> Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
> wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
> należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
> czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
> zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
> samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
> autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
> silnikiem.
>
>> To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)
>
> Rzetelna != subiektywna.
>
>> Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
>> stale gapic?
>
> Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
> to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
> wami na podobnym poziomie.
>
>> No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)
>
> Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
> prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
> gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.
>
>> A twoja analiza rzetelniejsza?
>> Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
>> bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
>> gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)
>
> Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
> tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
> leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.
>
>> Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
>> srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
>> to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)
>
> W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
> silnika. To samo z rozmową.
>
>> Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
>>
>> Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
>> Duzo ciszej sie robilo?
>
> Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!
>
>> P.S. Ale cos sie zepsulo i teraz mam jakby glosniej :-(
>
> Starzejesz się panie.
>
>> I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.
>
> Który ma się nijak do tematu silnik-buda.
>
>> Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.
>
> Bzdura.
>
>> No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)
>
> Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
> Zdecyduj się.
>
>> No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
>> Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
>> na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...
>
> Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
> samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
> stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
> jesteś tutaj wyjątkiem, tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".
> Jesteś statystycznym kowalskim, ale notorycznie to wypierasz i łapiesz się
> wyjątków robiąc z nich regułę.
>
>> Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
>> Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?
>
> Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
> się znajdzie w każdej klasie.
>
>> Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
>> halasuje. I wlacza sie co chwila :-)
>
> Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
> Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.
>
>> No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
>> po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.
>
> No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
> prądzie przejechać 30-40km.
>
>> Bo to reklama.
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>> Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.
>
> Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
> W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.
>
>> Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
>> przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
>> I komfort rosnie. Halas tez :-)
>
> Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...
Rację ma akurat.
Hałas w cvt przy porzypieszaniu z małym silnikiem jest spory gdy
benzyniak pracuje.
Szybko mi się odwidział hev z tego powodu.
>
>> A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
>> laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
>> baterii.
>
> Toyota nie ma PHEVów.
Ma.
Choćby w RAV-ce.
I to najlepsze jakie mogą być.
80-90 km na samym prądzie przejadą, grzeją prądem i nie włączają
spaliniaka bez potrzeby nawet na autostradzie.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-17 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=