  • Data: 2010-05-07 23:15:43
    Temat: Metz 58 AF-1 w trybie wireless i kadyszka
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moje pytanie dotyczy współpracy tej lampy z K10D.
    Ustawiam w menu aparatu tryb pracy wbudowanej lampy na "controler" -
    zewnętrzny metz ustawiony jako "slave" bez problemu odpala (choc dziwi mnie
    niewielki zasięg - tak mniej więcej do 4 metrów - nie zasięg światła, tylko
    sygnału radiowego, jeśli odejdę dalej, to nie reaguje). W trybie tym
    przedbłyski lampy wbudowanej "rozmijają" się w czasie z błyskiem właściwym,
    dlatego światło pochodzące z lampy wbudowanej nie jest "wliczane" do
    ekspozycji. I tak powinno być.
    Przestawiam w aparacie tryb lampy wbudowanej na "master" - i niestety w tym
    trybie zewnętrzny "slave" metz nie błyska. Co robię źle? Metz nie
    współpracuje z k10d w tym trybie? Aparat jest uszkodzony? (mam jeszcze
    tydzień gwarancji ;-). Coś jeszcze trzeba ustawić w menu aparatu/lampy
    (sprawdziłem, obie instrukcje na ten temat milczą. W obu urządzeniach
    najnowszy firmware, sprawdzałem w różnych trybach pracy aparatu (P, AV, TV)
    i lampy (pTTL, A).

    Ktoś podpowie?

    Drugie pytanie - Mezt ma 4 kanały (jak rozumiem, częstotliwości sygnału
    radiowgo) - czy k10d oferuje możliwość zmiany tego parametru? (w trybie
    kontrolera działa na 1)

    --
    Yogi(n)