  • 1. Data: 2004-08-03 10:59:31
    Temat: Mega duze pingi do 1. urządzenia TPSA
    Od: "soohy" <g...@g...pl>

    Witam,
    mam dsl'a megowego i problem taki.
    Jak jest wszystko OK, pingi do pierwszego urzadzenia TPSA wynosza ok 10ms
    (kat-ru2.idsl.tpnet.pl --> 213.25.2.207) . Ale czesto w momencie wzrastaja
    do kilku tysiecy ms, a co za tym idzie net idzie opooornie. Gdy zresetuje
    modem a on sie laskawie zsynchronizuje po 3-5 minutach (!) pingi wracaja do
    poziomu 10ms, stronki smigaja i wszystko jest git, aby po jakim blizej nie
    okreslonym czasie (kilka sekund do kilkunastu minut) wrocic do poziomu kilku
    tys.ms . Czasem wroci samo do normalnego dzialania ale czesciej pingi juz
    zostaja takie duuuze.
    Co moge z tym zrobic? Przeciez nie bede dzwonil na blekitna linie.
    Z gory dziekuje za ew. porady.
    Pozdrawiam,
    Soohy.

  • 2. Data: 2004-08-03 11:09:53
    Temat: Re: Mega duze pingi do 1. urządzenia TPSA
    Od: "szymon" <n...@s...org>

    Użytkownik "soohy" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostaja takie duuuze.
    > Co moge z tym zrobic? Przeciez nie bede dzwonil na blekitna linie.

    Może powinineś zgłosić na Blue Line - to może być kiepska linia.

  • 3. Data: 2004-08-03 11:25:08
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    soohy wrote:

> [...]
    > okreslonym czasie (kilka sekund do kilkunastu minut) wrocic do poziomu kilku

    Nie masz przypadkiem w LANie zatrojanowanej stacji jakiejś? To dosyć
    typowy objaw, generuje dużo śmiecia w stronę Internetu i momentalnie
    wszystkim spada "jakość" połączenia w świat.

    --
    this space was intentionally left blank | Łukasz Bromirski
    you can insert your favourite quote here | lukasz:bromirski,net

  • 4. Data: 2004-08-03 11:40:30
    Temat: Re: Mega duze pingi do 1. urzšdzenia TPSA
    Od: p...@p...pl (parys)

    soohy napisał(a):
> [...]
    juz
    > zostaja takie duuuze.
    > Co moge z tym zrobic? Przeciez nie bede dzwonil na blekitna linie. Z

    zaobserwowałem cos podobnego u kogoœ, niestety nie mam możliwoœci
    sprawdzić tam czy może to być powodowane jakimœ zatrojanowanym komputerem
    w LANie

    ale bardzo ciekawe jest to, ze te kilkusekundowe opóŸnienia zaczynajš się
    na 3-cim hopie – dodam, ze jest to linia iDSL na "głębokiej" prowincji ;P
    - akurat sytuacja jest taka, ze nie zgłaszałem tego nigdzie bo kiedyœ
    zostałem dyskretnie poproszony/wyproszony z opiekowania się tš sieciš, mam
    tylko podejrzenia, ze sš to problemy zwišzane typowo z "głębokš" prowincjš
    :D

    pozdro
    parys

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 5. Data: 2004-08-03 11:52:09
    Od: "soohy" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ..ano wlasnie mieszkam na mega malej prowincji, tj. przedmiescie
    Czestochowy.... ;-) Linia moja ma podobniez duza opornosc na odcinku jednego
    kilometra, ale to chyba nie objawialoby sie ze raz jest zle a raz jest dobrze
    tylko byloby caly czas zle...
    A z tymi trojanami to dobry pomysl, tylko jak to ew. cholerstwo
    wyplenic...postawic firewalla na serwerze na wszystko co sie da i
    odblokowywac powoli co kto chce? A moze jest jakis inny sposob?

    Pozdrawiam,
    Soohy.

  • 6. Data: 2004-08-03 11:58:41
    Od: p...@p...pl (parys)

    soohy napisał(a):
> [...]
    > wyplenic...postawic firewalla na serwerze na wszystko co sie da i
    > odblokowywac powoli co kto chce? A moze jest jakis inny sposob?

    mozna przejsc sie od komputera do komputera
    albo mozna zablokowac wszystkim neta, i po kolei wlaczac i patrzyc kiedy
    zaczna sie problemy, mozna tez wlaczyc firewall ze sprawdzaniem stanow i
    patrzec ktory komp z lanu ma (naj)wiecej, i pozniej ewent sprawdzac czy to
    jakis p2p czy trojan itd...

    parys
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 7. Data: 2004-08-03 12:15:30
    Od: "AmF1k" <a...@l...gliwice.pl>

    Użytkownik "parys" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    114...
> [...]
    > patrzec ktory komp z lanu ma (naj)wiecej, i pozniej ewent sprawdzac czy to

    Moze na starcie powycinac na firewallu windziarskie porty i poustawiac
    looserom limit na ilosc polaczen + of corz jakis shaping, zeby ogolnie
    nie wysycili uploadu, bo wtedy pingi beda rowniez dupne.
    Posciagac laty na winde i zapodac na stronie 'sieciowej' z instrukcja
    jak latac, polecic programy antyvirusowe (w niektorych sieciach to wymog
    :D).
    Po tym wszystkim siasc przed monitorem i poogladac ruch.

    J.

    :---------------------------: Jacek Zaręba :---------------------------:
    gg: 1186306 :: "Nie chciałem być wulgarny, używać brudnych słów"
    gsm: 505262929 :: http://www.offmusic.pl/farben/start.swf
    email: jacek at malenstwo dot net :: Farben Lehre
    :---------------------------------------------------
    -------------------:

  • 8. Data: 2004-08-05 16:06:15
    Od: Artur <a...@n...pl>

    Takie duże pingi robi też uruchomiony i zalogowany e-mule.
    Zauważyłem to na moim iDSL-u 1 Mb.
    Pozdrawiam
    AS

  • 9. Data: 2004-08-06 14:35:45
    Od: "soohy" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    tak. masz racje. to e-mule ;) Juz nie mam tego problemu. Dzieki wszystkim za
    odpowiedzi.
    Pozdrawiam, Soohy.