  • 1. Data: 2004-07-30 21:07:27
    Temat: internet drogą radiową
    Od: "gelo" <g...@p...fm>

    Witam. Proszę o opinie na temat intrenetu przesyłanego drogą radiową

  • 2. Data: 2004-07-30 21:17:38
    Temat: Re: internet drogą radiową
    Od: Maciej Anczura <s...@k...org>

    gelo wrote:

    > Witam. Proszę o opinie na temat intrenetu przesyłanego drogą radiową

    Dobrze przyprawiony smakuje jak ten z kabla.

    --
    sh

  • 3. Data: 2004-07-30 22:19:07
    Od: "M" <malin23(WYTNIJ_TO_RAZEM_Z_NAWIASEM)@vp.pl>

    Użytkownik "gelo" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam. Proszę o opinie na temat intrenetu przesyłanego drogą radiową

    zalezy gdzie i po co i na co

    ale ja jestem na NIE

  • 4. Data: 2004-07-30 22:26:15
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    gelo wrote:
    > Witam. Proszę o opinie na temat intrenetu przesyłanego drogą radiową

    Ktos kto tak naprawde nigdy sie tym nie bawil na
    "dobrych"/"profesjonalnych" urzadzeniach zawsze napisze negatywna odpowiedz.
    Wszystko zalezy od roznych warunkow min. od ilosci takich sieci w
    okolicy, od warunkow terenowych itp.
    Ogolnie na dobrych urzadzeniach (Orinoco, podobno OSBridge), przy dobrej
    widocznosci mozna zestawic stabilne i w miare szybkie polaczenie.

    Dla dostepu do internetu w domu czy w malej firmie jest to jak
    najbardziej dobre rozwiazanie.

    Napisz moze wiecej szczegolow to bedzie latwiej Tobie pomoc albo
    poczytaj alt.pl.wirelesslan

    p.

  • 5. Data: 2004-07-31 00:40:44
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    gelo wrote:
    > Witam. Proszę o opinie na temat intrenetu przesyłanego drogą radiową

    Zależy, jakie to radio, więc jedziemy, kolejność przypadkowa, odczucia
    własne:

    1. LMDS Futuro - OK, ale na koncu halfduplex więc w zasadzie kiepawo na
    serwery;
    2. LMDS Crowley - w zasadzie chyba OK, więcej powiem po testach next week;
    3. Aperto GTS - przy obciążonym sektorze - totalnie do bani (lagi, lossy);
    4. SAF (GTS, Crowley) - OK, nie ma się do czego przyczepić;
    5. BreezeCom Tele2 - nie widzialem dobrze działającego (lagi, lossy);
    6. Wynalazki na 2,4 GHz - w biurze OK, osobiście uważam, ze tylko do tego
    wymyślono tą technologię, a nie do budowy sieci dostępowych outdoor;
    7. Ustrojstwa na drugie wolne pasmo 5GHz - ze względu na znacznie mniejsze
    zapchanie eteru, dużo stabilniejsze i od biedy nadające sie do budowy małych
    szkieletów osiedlówek.

    --
    TOM TS635-RIPE LAN/MAN Administrator

  • 6. Data: 2004-07-31 09:01:12
    Od: "M" <malin23(WYTNIJ_TO_RAZEM_Z_NAWIASEM)@vp.pl>

    Użytkownik "User" <to@_no_spam_.niezly.as> napisał w wiadomości

    > Ktos kto tak naprawde nigdy sie tym nie bawil na
    > "dobrych"/"profesjonalnych" urzadzeniach zawsze napisze negatywna
    odpowiedz.

    Koleś zapytał się o odczucia, to jemu powiedziałem, skoro w moim mieście
    stawiam antenę i skanuje sieć i widze że jest 10 aktywnie działających
    accespointów o dużej mocy, to nie ma sensu, a prześciganie się w
    urządzeniach i wzmacniaczach o większej mocy, i z kontrolami, które myślę
    że niedługo najdejdą, to ogólnie widzę więcej negatywów niż pozytywów.

> [...]
    > Ogolnie na dobrych urzadzeniach (Orinoco, podobno OSBridge), przy dobrej
    > widocznosci mozna zestawic stabilne i w miare szybkie polaczenie.

    Zgadzam sie z tym.

    > Dla dostepu do internetu w domu czy w malej firmie jest to jak
    > najbardziej dobre rozwiazanie.

    Z tym też.

  • 7. Data: 2004-07-31 11:38:43
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    M wrote:
> [...]
    > urządzeniach i wzmacniaczach o większej mocy, i z kontrolami, które myślę
    > że niedługo najdejdą, to ogólnie widzę więcej negatywów niż pozytywów.

    Czy uwazasz ze jedyne dostepne urzadzenia radiowe to amatorskie APki??
    Jest wiele rozwiazan do zastosowan profesjonalnych, ktore dzialaja _bardzo_
    dobrze.

    Pozdr

  • 8. Data: 2004-07-31 12:01:26
    Od: "M" <malin23(WYTNIJ_TO_RAZEM_Z_NAWIASEM)@vp.pl>

    Użytkownik "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ceg0c4$2h31$1@news2.ipartners.pl...

    > Czy uwazasz ze jedyne dostepne urzadzenia radiowe to amatorskie APki??
    > Jest wiele rozwiazan do zastosowan profesjonalnych, ktore dzialaja
    _bardzo_
    > dobrze.

    Ja miałem do czynienia tylko z tymi tańszymi, między innymi Linksys,
    I mnie bardzo zraził do sieci radiowych.
    A jakie urządzenia polecasz ??
    I co powiesz na to że jest 10 ap jest wkoło, a jak wiadomo żeby poprawnie
    działało powinno być najwyżej 5.
    jakie urządzenia zastosować, może się przekonam z powrotem ??

  • 9. Data: 2004-07-31 12:36:06
    Od: crazy bejbi <t...@n...domeny.pl>

    Użytkownik M napisał:

    > I co powiesz na to że jest 10 ap jest wkoło, a jak wiadomo żeby poprawnie
    > działało powinno być najwyżej 5.

    liczbę kanałów niezachodzących na siebie zwiększaja jeszcze zmiana
    polaryzacji :-)

    Wojtek

  • 10. Data: 2004-07-31 13:15:27
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    M wrote:
    > Użytkownik "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:ceg0c4$2h31$1@news2.ipartners.pl...

    > Ja miałem do czynienia tylko z tymi tańszymi, między innymi Linksys,
    > I mnie bardzo zraził do sieci radiowych.

    Zauwaz, ze oprocz urzadzen dzialajacych w pasmie 2.4GHz, ktore faktycznie
    niespecjalnie nadaja sie do powazniejszych zastosowan, istnieje takze wiele
    systemow punkt-wielopunkt wykorzystywanych przez m.in. operatorow w
    Polsce, np. sprzet Alcatela, Lucenta, Aperto, Marconi, Alvarion oraz wiele
    innych. Istnieje takze sporo rozwiazan punkt-punkt, ktore czesto gesto dzialaja
    lepiej niz lacza kablowe (np. Ericsson, Nera, SAF, NEC). Twoje uogolnienie
    ze dostep w technologii radiowej jest be, jest nieprawdziwe.

    > A jakie urządzenia polecasz ??
    > I co powiesz na to że jest 10 ap jest wkoło, a jak wiadomo żeby poprawnie
    > działało powinno być najwyżej 5.
    > jakie urządzenia zastosować, może się przekonam z powrotem ??

    Nie napisalem ze polecam, bo na zaden z w/w systemow nie stac malych sieci
    osiedlowych ;-)

    Natomiast w jednym masz racje - w warunkach duzego zageszczenia urzadzen
    2.4GHz, praca w tym pasmie to nie jest dobry pomysl....

    Michal