  • 31. Data: 2023-08-27 08:57:47
    Temat: Re: Mechanizm zegara
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 27 August 2023 at 02:10:27 UTC+2, J.F wrote:

    > A zajmujesz sie seryjną produkcją zegarków?
    >
    > mechanizmow magnetofonów, CD, puszek do piwa, czesci samochodowych,
    > łyzek, złaczy USB, ...

    Zgaduj dalej.

  • 32. Data: 2023-08-27 09:11:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 27 August 2023 at 08:26:51 UTC+2, PeJot wrote:
    > Huta bardzo chętnie bawi się w takie detale, pod warunkiem że klient
    > poważny.

    Walcownia produkuje taśmę szeroką i długą, pojedynczy zwój potrafi mieć 100 ton. Taki
    zwój idzie do Service Centre, gdzie albo cały zwój kupuje klient (końcowy odbiorca
    albo stockist) i sobie zamawia to pocięte na wąskie rolki, albo na arkusze. Albo
    rolka jest własnością SC, który tnie ją tak jak mu pasuje do handlu detalicznego
    (zwykle arkusze 1x2 m, albo inne standardy, co chałupa to zwyczaj). Producent
    zegarków ma za małe zapotrzebowanie żeby hucie/walcowni chciało się z nimi gadać o
    stu tonach materiału. Oni idą do Service Centre i pytają co akurat jest na półce w
    postaci taśmy, chyba że chce arkusze w ilości kilkunastu ton, bo takie są zwykle
    minima w SC. Albo idzie do stockista i dostaje arkusze w dowolnej ilości, choćby
    jednej blachy na palecie. W zależności od zastosowania w każdym z tych źródeł masz
    inne możliwości wyboru tolerancji. Jak kupisz od walcowni albo w SC cały surowy zwój
    100-tonowy, to go sobie pokroisz tak jak chcesz i będziesz kontrolował tolerancje w
    każdym z tych kawałków w zależności od dowolnie wybranej lokalizacji względem
    surowego zwoju., jego osi centralnej, odległości od brzegów, początku/końca tego
    zwoju itd. A jak od stockista- to dostaniesz to co dadzą, czyli random. A klient może
    być całkiem poważny, tyle że te 100 ton to może być dla niego ilość na 15 lat
    produkcji, czyli w to nie pójdzie.

  • 33. Data: 2023-08-27 10:29:33
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 27.08.2023 o 09:11, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    być całkiem poważny, tyle że te 100 ton to może być dla niego ilość na 15 lat

    Pracowałem przy produkcji silników elektrycznych. Wszystkie detale były
    cięte z rolek materiału, zamówionych na konkretną szerokość, na jaką był
    zaprojektowany wykrojnik. Tak były cięte detale z blach prądnicowych,
    ale także fosforobrązu czy aluminium. Masówka.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 34. Data: 2023-08-27 10:51:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 26 sierpnia 2023 o 22:09:34 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    > Prędzej zabierze do grobu, niż się podzieli z innymi wiedzą.
    >
    > Robert
    Do niczego taka ze informacja jest wam niepotrzebna.

  • 35. Data: 2023-08-27 10:56:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 00:11:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    > własnością SC, który tnie ją tak jak mu pasuje do handlu
    > detalicznego (zwykle arkusze 1x2 m, albo inne standardy, co chałupa

    A tu widzisz - klient ma jednak rolke. I załozę sie, ze ma jeszcze
    pare podobnych rolek w magazynie. Razem - pare ton.

    I teraz ... załozmy, ze SC ma szeroki zwój, a klient zamówil zwoje po
    81 mm.
    SC chyba nie bedzie ze odkrawał ze zwoju po kawałku wzdłuż?
    skomasuje sobie zamówienia i potnie w jednym przebiegu na takie
    szerokosci, jakie klienci zamowili? Powiedzmy 5 po 81mm, 10 po 100mm,
    4 po 150mm itd?

    czy potnie na tasmy o szerokosci 81, ale nie cały zwój, tylko np
    cwierc?

    Inna sprawa, ze jak tak sobie licze - ten klient to chyba potrafi
    przerobic pare ton blachy dziennie, to moze i 100 ton zamówi ...

    > Producent zegarków ma za małe zapotrzebowanie żeby
    > hucie/walcowni chciało się z nimi gadać o stu tonach materiału. Oni

    Milion budzikow rocznie ... to moze byc ze 100 ton rocznie.

> [...]
    > zwykle minima w SC. Albo idzie do stockista i dostaje arkusze w
    > dowolnej ilości, choćby jednej blachy na palecie.

    Tylko ze jak budziki robi, to raczej chce miec stabilne dostawy,
    a nie uslyszec "nie ma, nie ma". Fakt, ze moze zamówic np z
    półrocznym wyprzedzeniem.

> [...]
    > tolerancji. Jak kupisz od walcowni albo w SC cały surowy zwój
    > 100-tonowy, to go sobie pokroisz tak jak chcesz i będziesz

    Tylko ze tu nie wygląda na to, aby klient mial maszyne do cięcia,
    Choc to w innym miejscu moze byc.
    I jeszcze musi miec suwnicę, zeby te 100 ton wstawic do maszyny.
    I najlepiej bocznicę kolejową, bo cięzarówką to 100 ton w jednym
    kawałku trudno sie przewozi.

> [...]
    > może być całkiem poważny, tyle że te 100 ton to może być dla niego
    > ilość na 15 lat produkcji, czyli w to nie pójdzie.

    https://youtu.be/4j1fBEPlSso?t=30

    zwojów nie widzę, arkuszy nie widzę.
    Jednak musimy liczyc na Kogutka :-)

    https://youtu.be/cFFL2OhT-xQ?t=227

    jakos dziwnie rozłożony ten wzorek ... akurat w tym miejscu była
    wypukłość na blasze?

    https://youtu.be/ex_U5F9UK_8?t=330

    tu inny rozklad.

    A firma ... jeszcze działa?
    http://www.mera-poltik.pl/pl/firma.htm

    no prawie - "w likwidacji".
    czy to strona sprzed 10 lat?

    J.

  • 36. Data: 2023-08-27 11:10:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 01:51:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Do niczego taka ze informacja jest wam niepotrzebna.

    My po prostu mamy szerokie zainteresowania :-)

    A to przeciez zadna tajemnica panstwowa :-)

    J.

  • 37. Data: 2023-08-27 12:10:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 10:29, PeJot pisze:

> [...]
    > zaprojektowany wykrojnik. Tak były cięte detale z blach prądnicowych,
    > ale także fosforobrązu czy aluminium. Masówka.

    I taka masówka ustala rynek dostępny dla detalistów.
    Ostatnio znajomy szukał fosforobrązu w rolce, bo chciał
    sobie wykrawać z taśmy a w handlu tylko arkusiki małe.
    Rolki u Chinczyków - dostępne gdzieś na ali.

  • 38. Data: 2023-08-27 18:25:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 27 August 2023 at 10:29:30 UTC+2, PeJot wrote:

> [...]
    > zaprojektowany wykrojnik. Tak były cięte detale z blach prądnicowych,
    > ale także fosforobrązu czy aluminium. Masówka.

    No to dla odmiany kup sobie nóż z jakiegoś egzotycznego materiału. Nawet jeśli jest
    wycięty z walcowanego produktu, to będzie to cięte laserem ze standardowego arkusza
    blachy, a nie wykrojnikiem z taśmy. Produkcja małoseryjna też na świecie istnieje.

  • 39. Data: 2023-08-27 19:59:05
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 27.08.2023 o 18:25, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    blachy, a nie wykrojnikiem z taśmy. Produkcja małoseryjna też na świecie istnieje.

    Egzotyczny nóż to jakby nie ta liga materiałowa.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 40. Data: 2023-08-27 20:54:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Aug 2023 12:10:21 +0200, cef wrote:

    > I taka masówka ustala rynek dostępny dla detalistów.
    > Ostatnio znajomy szukał fosforobrązu w rolce, bo chciał
    > sobie wykrawać z taśmy a w handlu tylko arkusiki małe.
    > Rolki u Chinczyków - dostępne gdzieś na ali.

    No coz, zrozumiale, ze hurtownik nie bedzie trzymal wszytkich
    szerokosci, jakie moze kiedys klient sobie zażyczy.
    Arkusze tu lepsze.

    Aczkolwiek ewoluuje to w strone taka, ze nie ma juz "standardowych"
    szerokosci taśm, czy "typowych" rozmiarów okien.

    J.