eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMazut w dieslu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 21. Data: 2011-10-21 08:16:37
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    >Czy starego diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i
    >moczu?

    Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i
    przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.


  • 22. Data: 2011-10-21 19:11:50
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-20 23:28, Stefan Szczygielski pisze:
    > W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
    >> Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
    >> 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.
    >
    > Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
    > jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
    > Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

    To raczej nie tak.
    Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i
    odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
    Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy
    rozruchu mogą chodzić w obie strony.



  • 23. Data: 2011-10-22 11:32:43
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-21, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    >> Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
    >> jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
    >> Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)
    >
    > To raczej nie tak.
    > Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i
    > odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
    > Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy
    > rozruchu mogą chodzić w obie strony.

    Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
    zmienic paliwo na lżejsze :)

    A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
    względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 24. Data: 2011-10-22 18:29:43
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: nazgul <x...@w...pl>


    > Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
    > zmienic paliwo na lżejsze :)
    >
    a tak właściwie, to dlaczego?


  • 25. Data: 2011-10-22 21:14:25
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-22, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    >> Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
    >> zmienic paliwo na lżejsze :)
    >>
    > a tak właściwie, to dlaczego?

    Bo na ciężkim paliwie możesz tylko trzmymać stałą (w przybliżeniu) prędkość
    obrotową, przy jakiejkolwiek zmianie warunków zapchasz układ zasilania
    i bez czyszczenia nie odpalisz z powrotem. Ile czasu potrzeba na zmianę
    paliwa - nie wiem. Trochę szczegółów znajdziesz tutaj:
    http://glodowski.w.interia.pl/ - za resztą sam pogooglaj. BTW: jak ktoś
    myśli, że układ zasilania nowoczesnego diesla samochodowego jest
    skomplikowany to niech kliknie i poczyta :)

    A samo używanie ciężkich paliw wynika tylko i wyłącznie z ekonomii: jest
    dużo tańsze i (chyba) zamuje mniej miejsca niż paliwa lekkie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 26. Data: 2011-10-23 17:15:42
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Danie śrubą 'Cała Wstecz' przy prędkości kadłuba do przodu powiedzmy 15
    węzłów zapewne nieco zdemolowałoby statek lub siłownię, lub i jedno i drugie.


    -----
    > A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
    względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 27. Data: 2011-10-23 22:10:12
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 08:16:37 +0200, Maciek napisał(a):

    > Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i
    > przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.
    To nie paliwo, to AdBlue :)


    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: