-
21. Data: 2011-10-21 08:16:37
Temat: Re: Mazut w dieslu
Od: "Maciek" <k...@X...pl>
>Czy starego diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i
>moczu?
Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i
przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.
-
22. Data: 2011-10-21 19:11:50
Temat: Re: Mazut w dieslu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-10-20 23:28, Stefan Szczygielski pisze:
> W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
>> Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
>> 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.
>
> Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
> jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
> Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)
To raczej nie tak.
Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i
odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy
rozruchu mogą chodzić w obie strony.
-
23. Data: 2011-10-22 11:32:43
Temat: Re: Mazut w dieslu
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-10-21, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>> Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
>> jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
>> Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)
>
> To raczej nie tak.
> Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i
> odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
> Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy
> rozruchu mogą chodzić w obie strony.
Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
zmienic paliwo na lżejsze :)
A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
24. Data: 2011-10-22 18:29:43
Temat: Re: Mazut w dieslu
Od: nazgul <x...@w...pl>
> Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
> zmienic paliwo na lżejsze :)
>
a tak właściwie, to dlaczego?
-
25. Data: 2011-10-22 21:14:25
Temat: Re: Mazut w dieslu
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-10-22, nazgul <x...@w...pl> wrote:
>> Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
>> zmienic paliwo na lżejsze :)
>>
> a tak właściwie, to dlaczego?
Bo na ciężkim paliwie możesz tylko trzmymać stałą (w przybliżeniu) prędkość
obrotową, przy jakiejkolwiek zmianie warunków zapchasz układ zasilania
i bez czyszczenia nie odpalisz z powrotem. Ile czasu potrzeba na zmianę
paliwa - nie wiem. Trochę szczegółów znajdziesz tutaj:
http://glodowski.w.interia.pl/ - za resztą sam pogooglaj. BTW: jak ktoś
myśli, że układ zasilania nowoczesnego diesla samochodowego jest
skomplikowany to niech kliknie i poczyta :)
A samo używanie ciężkich paliw wynika tylko i wyłącznie z ekonomii: jest
dużo tańsze i (chyba) zamuje mniej miejsca niż paliwa lekkie.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
26. Data: 2011-10-23 17:15:42
Temat: Re: Mazut w dieslu
Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>
Danie śrubą 'Cała Wstecz' przy prędkości kadłuba do przodu powiedzmy 15
węzłów zapewne nieco zdemolowałoby statek lub siłownię, lub i jedno i drugie.
-----
> A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
27. Data: 2011-10-23 22:10:12
Temat: Re: Mazut w dieslu
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Fri, 21 Oct 2011 08:16:37 +0200, Maciek napisał(a):
> Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i
> przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.
To nie paliwo, to AdBlue :)
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski